BAB10 🖤

38 3 0
                                    

" Abang ---- "  meleret Diyan memanggil sang suami yang sedang ralit membuat kerja di atas katil.

" Yuhuu, dengan tak orang panggil ni ? Yuhuu " lengan Muhammad Adam dicuit apabila dia tidak mendapat respon daripada lelaki itu.

" Kenapa? Nak apa ? Nak lawan gusti ke ? Meh la sini " tablet yang sedari tadi dipegang diletak di atas meja sebelah katil lalu lengan wanita itu dipulas ke belakang.

" Apa ni Adam? Woi, lepaslah " tangan dipanjangkan ke belakang dan terawang awangan ingin mencapai sesuatu.  Apabila terasa rambut lelaki itu sudah berada di dalam genggamannya, terus ditarik sekuat hati membuatkan lelaki itu pula terjerit kesakitan.

Terus pegangan di tangannya dilepaskan. Kepalanya diusap dengan muka berkerut. 

" Sakit la Diyan. Kasar la dia ni. Cuba la layan suami tu elok elok sikit. Kalau aku botak macam mana ?"

" Pastu ? Kesah pula aku ? Kalau botak pun tu rambut kau. Bukan rambut aku tau. So, its not my problem " Diyan gelak mengejek.

Adam dipandang atas bawah. Sengaja memanaskan suasana. Namun semyumannya mati apabila dia melihat pandangan tajam lelaki itu.

Itu memang pandangan nak gaduh tu.

Kaki dihulurkan ke atas lantai perlahan, tanda dia sudah bersedia untuk lari dari situasi menegangkan itu namun belum lagi bermula, dia terasa lengan kanannya sakit.

" AHHHHHHH " terus jeritan kejantanannya keluar.

" Sakit la Muhammad Adam. Kenapa gigit aku ? " Gigi diketap geram namun lelaki itu hanya tersenyum mengejek. 

Diyan memincingkan mata memandang lelaki itu sebelum tangannya laju ingin mencapai tangan Muhammad Adam namun lelaki itu pantas mengelak.

Beberapa minit bergelut, akhirnya mereka berdua berdiri di atas katil.

Diyan cuba mencapai tangan si suami namun lelaki itu pantas mengangkat tangannya ke udara. Maklumlah, dia tak cukup calcium, tak berapa nak tinggi.

Tiada pilihan lain, mulut didekatkan di dada tidak berbaju lelaki itu dan terus gigitan berbisanya dilabukan di situ.

Tersenyum puas dia melihat lelaki itu kesakitan.  Terus dia bersila di atas katil dengan senang hati sambil melihat lelaki itu menggosok dadanya sendiri menghilangkan pedih.

Jelas kelihatan merah dan berbekas gigitannya di situ. Puas hati !

" Tak sabar sangat ke kau ni? Orang buat lovebite dekat leher Diyan, bukan dekat dada. Seksi kan badan aku ? "

Diyan membuat muka.  Dia bukannya nak gigit sangat pun kat situ , tapi disebabkan takde tempat lain terpaksalah.

" Diyan nak cakap something ni. Nak dengar ke taknak ? Kalau taknak dengar, Diyan nak keluar pergi tengok tv kat bawah "

Muhammad Adam hanya mengangguk. Duduk dibetulkan di atas katil menunggu kata kata seterusnya dari wanita itu.

" Jom pergi honeymoon. Nak tak ? " Teruja sekali nada suara wanita itu. Matanya juga jelas kelihatan bersinar.

" Aku sibuk la Diyan. Berlambak kerja dekat office tu. Lagipun bagi aku honeymoon ni tak penting sangat pun " 

Terus senyuman yang mekar itu tadi mulai mengendur.

" Kita dah sebulan kahwin. Tak pernah pun pergi bercuti dekat mana mana. Takkan la tak boleh kosongkan jadual awak untuk pergi bercuti sekejap ? Seminggu je. Boleh? "

Jarinya dimainkan di peha lelaki itu. Berharap hati lelaki itu luluh dan bersetuju.

" Nanti la aku fikir "  dia menjawab malas . Telefon di atas meja diambil apabila kedengaran ada mesej yang masuk.

DIYAN SOFEAWhere stories live. Discover now