"Dhia kita ade dua bilik untuk dipilih, kau nak biasa ke ape?" Asyraf bertanya. Matanya memandang iphonenya.
"Ikut awaklah." Dia mengangkat muka dan tersenyum lalu berjalan mendahuluiku. Aku mengikuti langkahnya. Ok now. Kitorang berdiri di hadapan sebuah pintu bilik. Asyraf mengeluarkan kunci dan membuka pintu. Aku terpegun. oh my!
Katil king size, dipenuhi taburan bunga. Lampu bulat yang tergantung sempurna. Sliding door yang terselindung dengan langsir berwarna merah putih menambahkan efek romantis. Awhhh sweetnyaaaaaaaaa!
"Kau siap siap lah, malam ni kita makan kat luar." Aku hanya tersenyum. Memang lah makan luar. Takkan aku nak masak. Hehe.
***
Aku menggunakan dress labuh berwarna hitam manakala Asyraf menggunakan tuxedo hitam. Sweet kan?
Asyraf membawaku makan malam di suatu tempat yang aku sendiri tak tahu kat mane. Asyraf lah ni , tak kasi aku tengok nama tempat ni. Suprise katanya. Hmm.
"Dhia, aku.. mm... aku..." kenapa dia ni? aku cuba berlagak tenang. Dalam hati hanya tuhan yang tahu.~
"akhiri." dahiku berkerut. Apa maksud dia?
"aku nak akhiri semua ni. Aku tak nak berpura pura dah. Kita start balik. ok? kau, aku kita mula dari awal. Bina masjid kita dengan sempurna?" mata aku berkaca. Tiada keraguan dalam bicara Asyraf. Ya Allah. Aku nak jawab apa ni? Patut ke aku percaya dia? huhhhhh.
"Dhia.." Asyraf menyentuh tangan aku. Setitis air mata aku jatuh. Aku mesti gembira! Ini yang aku nak! Tapi, ikhlas kah dia? Dia tak dera aku pon sebab Zara yang halang.
"It's okay kalau kau tak mampu bagi jawapan sekarang. Tapi aku betul-betul nak baiki hubungan kita. Aku ikhlas Dhia. No more Dayana! No more sadness. Aku nak kau, aku, kita hidup bahagia. Aku tahu kau tersiksa dengan perkahwinan yang tanpa tujuan. Aku,.. aku... mmm" Asyraf telan liur. "Asyraf dah jatuh cinta dengan Dhia." ya Allah.
Makanan pun sudah terhidang di hadapan kami. Hening. Hilang selera dengan keheningan ni. Asyraf makan tanpa suara. Kami pulang ke hotel masih dalam keadaan tanpa suara. Masuk sahaja ke bilik Asyraf terus masuk ke bilik air. Aku hanya menukar pakaian di dalam bilik. Lama sangat Asyraf ni.
Jam menunjukkan pukul 11 malam. Amboi, sejam dalam bilik air. Buat apa dia ni? Bosan menunggu aku berjalan ke balkoni. Setiap perkataan Asyraf bermain di kepala. Aku mengeluh.
"Dhia, ermm.. Asyraf tidur dulu. Janganlah pikir sangat ayat Asyraf." Asyraf mula menggunakan nama untuk berbicara. Kuat Dhia! Asyraf berbalik dan berura-ura berjalan ke arah katil. Aku menarik lengan Asyraf.
"Dhia?" Asyraf menghadapku. Cakap Dhia! Terima je dia!
"saya, mmm.. Dhia terima Asyraf dalam hidup Dhia. Kita mulakan balik." kataku lirih. Dia mengerutkan dahi. Dalam hitungan detik aku sudah di pelukannya. Hangat.
"Terima kasih sayang" aku mendapat satu kucupan di puncak kepalaku. Inikah kebahagiaan berumah tangga? Aku membalas pelukannya. Tiba-tiba pelukan terlerai.
Asyraf memandang ku dengan dahi yang berkerut. "Dhia tak terpaksakan?" aku membuat muka sedih.
Aku mengangguk.
Asyraf melepaskan pegangan tangan kami. Aku terus menayangkan senyum kerang busuk. "Dhia main main je lah. Hehe. Dia IKHLAS!" kataku sambil mengangkat tangan seperti berikrar.
Asyraf tersenyum lega. Terus dikucupnya dahiku. Aku terpaku. Butterflies~
"Jom tidur" Aku berjalan terlebih dahulu ke arah katil. Tiba tiba aku berhenti menapak.
KAMU SEDANG MEMBACA
Musuhku Suamiku!
RandomMusuhku Suamiku! "apa pulak salah saya! salah awak la! jalan macam tu je tak pandang depan ke ape?" Dhia Zalikha "disebabkan aku tak ajak sayang aku harini aku nak kita settlekn cepat. Tak nak aku keluar nagn kau lama lama." -IKmal Asyraf "dah diam...