IKMAL ASYRAF~
"adoi.. ape la papa aku buat kat itu? ergh tak pe la. Lain kali je lah pergi. Kang tak pasal pasal kena chop PLAYBOY! tak nak aku! aku cuma nak Dayana Arisya je."
kring kring! *papa? call aq?*
"assalamualikum pa. Kenapa call Asy?" aku bertanya sebaik menjawab panggilan.
"waalaikummussalam. Papa cuma nak tanya Asy pergi mana. Sebab tadi papa nak mintak tolong Asy belikan memory card untuk camera ni ha. kat kedai phone tu kan ade memory untuk cam sekali."
"owh. ye ke pa? Asy tengah keluar dengan Yana tadi." bohongku. ye la, papa tak mahu aku jadi playboy sepertinya dahulu. susah hidup katanya! hurm.. nasib sekarang setia.. hehe
"owh tak pe la macam tu. papa dah balik dah. tak pe lah.. assalamualaikum." papa menamatkan perbualan.
"waalaikummussalam. eh pa! harini Asy tido rumah Asy tau." beritahuku kepada papa sebelum papa menutup talian.
"okay." ringkas balasannya. Aku pun memandu keretaku ke arah banglo dua tingkat ku yang berdekatan dengan tasik yang luas di belakang rumah. Di sebelah kiri rumah ku mempunyai se buah rumah yang didiami oleh keluarga teman rapatku.sunyi. tido dah kut. Disebabkan rumah ku dibahagian hujung jadi bahagian kanan aku besarkan dan dibuat taman bunga dan ada padang yang luas. Aku selalu menghabiskan masa bermain bola bersama kawan kawanku yang masih single. hehe! sebelum masuk ke rumah aku melihat tanaman di taman rumahku. Cantik semuanya. Pandai Mak Leha jaga tanaman.
###keesokannya###
"Assalamualaikum! Morning! you buat apa tuh?" tegur suara yang amat ku kenali.
"Waalaikummussalam.. Good Morning! I tengah tunggu P.A I masuk and bagitahu jadual ni.."kataku,. Dia tersenyum manis.
"ialah. bla bla bla" dia memberitahu jadual ku pada hari ini dan aku mengangguk faham.
kring!kring!
Dayana memandangku.
"Mama i." kataku.
---------------------------------------------------------
aku : Assalamualaikum mama.
mama : waalaikummussalam Asy, malam ni Asy free?
aku : mmm.. free ma.. kenapa?
mama : malam ni Asy datang hotel______ okey? Kita sekeluarga ada Dinner dengan kawan lama mama.
aku : owh ok ma.. bye assalam..
------------------------------------------------------------
"you, sejak bila you pakai note balik? mana iphone?" tanya Dayana.
"you lupake? kawan baik you tu buat apa dekat iphone kesayangan i?" aku membuat nada sedih.
"owh. sorry sayang! i lupa hehe.. you settle la ngan dia nanti. setakat nak baiki screen takkan you and dia tak mampu kan?" tanya Dayana. hurm.. macam mana aku nak settle kan ? kang aku keluar dengan Dhia kang jeles pulak mata air sorng ni.. nak ajak Dayana. hurmmm, time Dhia free Dayana busy. time Dayana free ,Dhia busy. hishhh.. kang orang kata aku playboy plak keluar dengan dua perempuan. tak pasal pasal kena dengar ceramah papa aku.
"tengoklah. ok lah you i nak settlekan kerja."
"okay bye. " Dayana keluar bilik.haishhh.. aku ada tepikir nak lamar dia. Agaknya time befday dia nanti ok tak? hehe.
@@@@@@malam@@@@
"Mama! papa! auntie! uncle!" aku menegur lalu menyalam mereka berempat . Mataku terarah kepada seorang gadis cantik yang memakai gaun labuh berwarna purple , hitam dan berambut cantik . tetapi belum sempat aku melihat wajahnya begnya terjatuh dari ribanya. Dia mengambil beganya. Lalu aku mengambil tempat disebelah gadis itu. Saat aku ingin memandang wajahnya tiba tiba garfu jatuh. aku pun ambik la. Alahai.. asal nak pandang perempuan ni je ade benda halang. macam mana aku nak tengok sape perempuan ni?
____________________________________________________________________
assalamualikum! sorry lambat update! malas dan x de idea kalau bergabung memang x buat lah jawabnya. hehe.. pape pon sorry sebab bab yang ni agak pendek sebab dah mlam and sy mengantuk. so, enjoy the cerita hehe! kalau tak best sorry.. jangan malu n segan for vote and comment lah ye.. hihi.. :)
#z
KAMU SEDANG MEMBACA
Musuhku Suamiku!
RandomMusuhku Suamiku! "apa pulak salah saya! salah awak la! jalan macam tu je tak pandang depan ke ape?" Dhia Zalikha "disebabkan aku tak ajak sayang aku harini aku nak kita settlekn cepat. Tak nak aku keluar nagn kau lama lama." -IKmal Asyraf "dah diam...