Dayana Arisya~
"hoi Dayana! apa yang kau berangan kan tuh? kau tak namak ke bos kau yang masuk pejabat tu?" sergah Asyikin kepadaku yang entah bila berangan.
"eh.. dah masuk eh? ha ok .. kau ni ye pon nak tegur aku jangan la sergah macam tu. kus semangat aku!" aku Dayana! dan yang sergah aku tu,kawan satu ofis dengan aku. Dia tu kalau sehari tak sergah aku meman tak sah! sakit hati!
tok tok tok! aku terdengar bosku menyuruh ku masuk . Yang ni pula Ikmal Asyraf bos aku A.K.A boyfriend aku. hehe!
"assalamualikum and selamat pagi!" kataku dengan ceria.
"waalaikummussalam, selamat pagi jugak! sayang malam ni you free?" tanya Asyraf kepadaku. Dia nak ajak aku keluar ke? lama aku tak keluar dengan sayang aku ni.
"Free! Why sayang? " tanyaku pura pura tidak tahu. Aku ni macam tak tahu je kalau tanya macam tu of course nak ajak aku keluar.
"sayang I ingat nak ajak you keluar. Kita pergi makan and you temankan I pegi beli baju sikit boleh?" bingo! dia nak ajak aku keluar. ye la, Asyraf ni busy sangat kadang lunch pon dengan client. Terpaksa lah aku lunch dengan minah MURAI tu..
"boleh! ok you nak ke mana? pukul berapa?" aku bertanya . Kang kalau tak tanya awal awal mahu aku ngan dia nak ke sana la ke sini la. buat perang mulut je nanti! nasib baik gaduh manja.
"ke ________ jelah.I'll take you at 8!' Dia sudah menetapkan tempatdan waktu!
###DI____###
Aku hanya memakai blouse longgar lengan panjang merah hati dan berseluar jeans, rambut ku ikat satu dan membawa beg tangan hitamku sementara Asyraf memakai kemeja T warna sedondon dengan ku dan juga berseluar jeans.Matching kau! haha
"sayang, you nak makan ape? I ikut you je lah. " Asyraf memang selalu begini. Jikalau malas mahu memesan semuanya ikut aku. Nasib baik selera aku dengan dia same je.
" okay. Chicken Chop 2 , Fresh Oranges 2 thank you" aku memesan pada gadis yang menjadi pelayan itu.
SELEPAS makan dia membawa ku ke kedai baju. Al-maklumlah malam ni malam jumaat ! so, kisah apa dia nak hantar aku balik pukul berapa. Esok kan cuti paling lewat pukul 12 dia hantar aku. Paling awal hurm 10 kut! hehe aku tinggal dengan Asyikin dkat rumah sewa kitorang. Boleh lah balik lewat sikit. hehe
"you! okay tak baju ni? I nak pakai masa kenduri Cousin I nanti you pergi kan?" tanya nya..
"owh ok. A ah dia ada jemput I . So, tema dia apa? " Aku memang dijemput . ye la lagipun sepupu Asyraf teman sepejabatku. Airiel Adam. hurm sedap nama dia. heh! aku ni puji bakal suami orang pulak.
"tema warna biru. So, you ada baju tak?" aku? of course aku tk beli lagi! ye la aku kan selalu beli lambat lambat lagipon majlis nya 2 minggu lagi.
"I tak beli lagi. You! baju ni pon okey jugak cuba you tengok baju dress labuh sebelah baju melayu tu warna ocean blue sama kan? kita beli sekali je lah. kejap I try ni you try tu!" dia bersetuju dengan pilihanku lalu mengambil baju itu dan menukarnya.Setelah setuju untuk membeli kami keluar dari kedai itu dan melangkah ke kedai yang menjual alat elektronik. Nak beli hadiah untuk sepupu dia. Awal betul Asyraf prepare semua ni.
"Asyraf! I nak pergi toilet jap okeyh? nanti I datang balik."aku berlalu ke tandas tiba tiba..
bukkk!!
"eh sorry cik! saya tak sengaja terlanggar tadi! saya t.... Dhia?" penjelasan ku terhenti apabila melihat wajah perempuan itu. Adakah dia Dhia?
"yes i'm Dhia"
"Dhia? Dhia Zalikha? is that you? kau tak ingat aku ke beb?"
"what? ermm.. yana? Dayana Arisya? ya Allah! jumpa kau balik akhirnya!" yes! tekaanku tepat sekali. Dialah Dhia Zalikha teman baikku sejak zaman sekolah rendah cuma kami terpisah sejak aku dan dia sambung belajar ke luar negara.
"ok lah Dhia aku kena pergi dah ni. Nanti kita jumpa lagi okay?" aku harus meminta diri . Takut Asyraf mencari diriku.
"okay! btw. aku nak number kau?" Kami memberi nombor telefon masing masing kemudian aku pergi berjumpa Asyraf. Dia sedang menunggu ku dia depan kedai baju. Dia menghantar ku pulang awal kerana dia sudah mengantuk dan letih.
##keesokan harinya##
kring! kring!
"Assalamualikum! Hello! Morning sayang!"sapa ku setelah melihat nama yang tertera di telefon bimbitku.
"waalaikummussalam! Morning too sayang! you buat apa hari ni? I ingat nak ajak you pergi tengok wayang and jalan jalan."
"owh I tak buat apa pon. ok jugak jom!" setelah bersetuju aku memutuskan talian . Harini aku hanya ingin memakai make up ala kadar sahaja malas mahu make up tebal tebal. eh, sebelum ni pon aku mana pakai make up tebal tebal. erk, nati muka macam hantu cina! hehe. aku hanya memakai blouse putih longgar dan memakai inner di dalamnya beserta skinny jeans berwarna hitam ,jam ,beg tangan ku dan kasut tumit ku juga berwarna hitam. Rambut ku lepaskan dan di curly pada bahagian bawah.
SELEPAS menonton wayang kami pergi lunch pula. Dan saat aku ingin ke tandas sekali lagi aku berjumpa Dhia! ish! asyik terserempak kat tandas je!
"Dhia! kau atang dengan sape?" sapa ku
"eh Dayana! aku datang dengan kawan aku. " aku berjalan keluar tandas bersama dengan Dhia. Dhia berjalan sambil memegang handphone nya dan kemudian....
prang!!!!!
Dhia berlanggar dengan Asyraf sewaktu asyraf ingin pergi ke tandas lelaki. Asyraf juga sedang memegang handphone kerana baru lepas menelefon ku dan memberitahu dia juga ke tandas suapaya aku tidak mencai nya nanti. Handphone milik mereka berdua jatuh dihadapan mataku. Habis calar dan retak sedikit skrin nya kerana jatuh.
"hoi! apa kau buat ni?! jalan macam mana? mata kat lutut ke?" Marah Asyraf pada Dhia.
"apa pulak salah saya! salah awak la! jalan macam tu je tak pandang depan ke ape?" Dhia pula terus berang kerana dimarah begitu.
"aku pulak! kau yang langgar ! tengok Iphone aq! aku nak kau pergi kedai repair!" marah Asyraf makin membuak buak apabila iphonenya jadi sebegitu aku mengambil telefon bimbit mereka. hish! nak gaduh pon gadoh la ambik la dulu phone nih!
"eh! hoi Note 3 saya ni! retak and calar habis! awak pon kena repair la!" Dhia melawan lagi.
"hoi diam lah! korang nak kena hambat dengan pak guard ke ape? bising bising nih? Asyraf amik phone you and amik phone kau Dhia! korang ni bincang elok elok!" marahku pula. tak reti bincang elok elok ke?
"sayang! tengok kawan you ni. "
"Dayana! tengok balak kau nih!"
"dah diam! balik sekarang! dua dua jom balik! dhia! nah amik nombor Asyraf ! settle ngan dia dlm telefon atau call kalau jumpa bertekak je! Sayang jom! i bagi you number Dhia!" aku geram kerana bayak mata yang sedang memerhatikan kami!
sorry kalau jalan cerita tak menarik! hope korang ske! terus baca, vote and comment okay! thanks.
30/11/2013
#Z
KAMU SEDANG MEMBACA
Musuhku Suamiku!
RandomMusuhku Suamiku! "apa pulak salah saya! salah awak la! jalan macam tu je tak pandang depan ke ape?" Dhia Zalikha "disebabkan aku tak ajak sayang aku harini aku nak kita settlekn cepat. Tak nak aku keluar nagn kau lama lama." -IKmal Asyraf "dah diam...