bab 12

3.9K 93 12
                                    

"Ma, pa, ayah, ibu, kitorang nak pergi honeymoon."

HONEYMOON?!

Aku memandang Asyraf. Asyraf hanya tersenyum memandangku. "Alhamdulillah! Akhirnya korang nak jugak pergi honeymoon." Kata papa tiba tiba. Yang lain hanya ketawa dan mengangguk.

"Nak honeymoon ke mana?" Ayah pulak bertanya. Aku memandang Asyraf. Agak agak ke mana lah dia nak bawak aku ni...

"Suprise." Aku menganga. Dia menutup mulutku dengan jari telunjuk nya. Asyraf ni kan.

"Bila korang nak pergi?" Tanya mama pula. Asyraf hanya mengangkat bahu.

"Eh macam mane boleh tak tahu?" Kata ibu pula.

"Lusa" jawabku cepat.

"Pandai isteri saya." Asyraf senyum dan mengusap kepalaku. BIAR BETUL AWAK NI?! Nak je aku cakap macam tu. Aku hanya senyun.

***

"Awak, mmm.. "

"Ape?" Katanya sambil meletakkan tangan di atas kepala.

"Betul ke?" Tanyaku takut takut.

"Takkan aku nak tipu parents kita." Katanya. Aku hanya tersenyum memandang Asyraf. Terima kasih awak.

***

"Ye Tihah! Sungguh! Aku nak pengsan dengar. Iya. Okay. See you soon. Bye. Muah muah.. hahah"

"Seronoknya. Muah muah. Ape yang sampai nak pengsan?" Fiq.

"Ape kau ni? Hish..sebok je lah" kataku.

"Jangan lah sombong sangat kau ni. By the way kita tak sempat nak berkenalan pulak. Aku.."

"Fiq. Okay tahu dah. Blah blah" kataku menghalau. Nampak kat laki aku sape nak jawab? Aku jugak.

"Great. Mane tahu nama? Stalk aku eh?" Erk.

"Wei mamat perasan. Tak kuasa aku nak stalk kau. Dari aku stalk kau ni. Baik aku stalk boss tu. Ade faedahnya jugak." Habis ayat aku, aku berlalu untuk ke pantri.

"Eh awak." Aku terserempak dengan Asyraf.

"Hah. Alang alang ade kat sini. Tolong buatkan aku kopi." Aku hanya senyum dan buatkan kopi. Hailaa.. sian laki aku. Asyraf duduk di meja yang disediakan. Aku meletakkan kopi dihadapannya.

"Adehhhhhh penatnya.." aku segera ke belakang Asyraf dan mengurut bahunya. Keadaan menjadi sunyi.

"Kau dah ambik cuti?" Tanya Asyraf.

"Dah. Seminggu. Cukup?" Tanyaku.

"Cukuplah tu." Dia kembali diam.

Gedebuk!

"Opocot!" Akibat bunyi orang jatuh tu aku terkejut dan terpeluk Asyraf.

"Ermmm.. sorry.." dia hanya mengangguk. Aku terus duduk dihadapannya.

"Tengah hari ni kau ade nak pergi mana mana ke?" Dia ni macam tahu tahu je aku nak pergi jumpa Tihah.

"Ade. Nak pergi rumah Tihah. Boleh awak hantarkan?" Tanyaku. Kalau orang nampak kitorang mesti dia cakap aku nak ngorat boss. Hello world! He's my husband okayy.

"Okay. Nanti waktu lunch jumpa aku kat kereta." aku hanya senyum dan mengangguk. Asyraf bangun dan berlalu ke biliknya. Aku terus ke meja kerjaku semula. Aku terpikir.

Ape benda yang bunyi macam orang terjatuh tadi? Aku keluar pantri tak ade pape pon.

"Hoi! Lunch jom" kata Syikin. Aku mengusap dada. Dia ni kan suka buat orang macam ni.

Musuhku Suamiku!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang