bab 2

6.3K 103 5
                                    

Dhia Zalikha~

"Tihah!!! weyh bangunlah! erghh bangunlah.. dari kul 2 kau tido sampai kul 4 nih. ish melampau! weyh terbakar! terbakar!" penat betul nak pujuk Fatihah ni. Sakit tekak aku menjerit.

"ha?! terbakar ? mana mana? ambik air cepat doh! " Fatihah sudah gelabah. Aku ketawa terbahak bahak dengan telatah kawan aku seorang ni.

"kejam lah kau Dhia. kejut lah elok elok ni pakai cara kasar"Fatihah menarik muncung. haha! dah serupa itik aku tengok. Terlupa sebentar aku pada masalah. ha! masalah!

"Tihah! aku ade 2 berita. 1 baik 1 buruk"aku memulakan perbicaraan setelah muncung nya hilang hehe.

"berita ape? kalau pasal ape yang cakap kat tv tu tak pe lah. aku malas nak dengar" bicaranya sambil baring semula. Tido je nasib baik time keje x tido.

"ok berita baik nyaaaaa... Aku jumpa Yana balik! " aku mulakan dengan berita gembira dahulu. ye lah kitorng memang menanti dia tapi tak jumpa pon. almaklumlah aku dengan Fatihah di tempat lain dia di tempat lain. mmm..

"yana? yana mane? aku tak ingat lah!" dia ni kalau ngantuk semua pon tak ingat!

"Dayana Arisya lah dowh! kau ni tido je asyik asyik! aku jumpa dia" aku bercerita dengan girangnya.haha

"what?! ye ke? aku nak jumpa dia! please please! mesti dia dah cantik kan? dia ade boyfriend tak?" tanya nya bertubi tubi. ha! cakap pasal boyfriend dia ni yang aku nak angin satu badan!

"dia cantik! cantik sangat . yup dia dah ada boyfriend. hensem, tinggi, smart, stylo tapi!!! berita buruknya pula! aku gaduh ngan boyfriend dia tuh! perasan bagus betol! habis phone aku calar and retak sikit kat skrin nih salah dia lah!" mulut fatihah sudah terlopong mendengar ceritaku.

"ha? boleh pakai lagi tak? macam mana boleh jadi macam ni? " aku mengangguk tanda masih boleh digunakan cuma kena baiki la skit. aku menceritakan dari A hingga lah ke Z . tiba tiba...

Kring! Kring! 

aku mengangkat telefon. Agak ragu ragu kerana nombor itu tidak ku kenali.

"hello?" allah! garaunya suara . siapa pulak lelaki nih?

"hello? siapa ni?" tanya ku

"aku lah! aku nak kau pergi repair phone aku nih! atau aku nak jumpa kau sekarang tolong cepat dekat taman yang banyak bunga dekat dengan office kita. aku tahu kau kerja sebagai ape and syarikat kau kat mana so, jangan tanya macam macam datang sekarang!" talian diputuskan olehnya selepas ayatanya habis. Aku sudah terlopong. lecehlah mamat ni! dah lah aku baru balik kena keluar semula . ngomelku sendirian.

"weyh. kau nak gi mana?baju pon kau belum sempat keluar capai balik handbag. takkan nak keluar balik?" Fatihah sudah pelik dengan perangaiku. 

"aku ada hal nak settlekan dengan boyfriend si Dayana tuh . Apa entah nama dia! Asyraf kot." balas ku acuh tak acuh sambil membetulkan smula rambut ku.

##taman##

"hoi! datang pon kau!" huh! kus semangat aku! nasib baik sempat tutup mulut kalau tak melatah dah aku kat sini. 

"ish! awak ni pon kalau nak sergah bagi lah salam! ha sekarang nih ape?"

"disebabkan aku tak ajak sayang aku harini aku nak kita settlekn cepat. Tak nak aku keluar nagn kau lama lama." dia membuat muka menyapah. erghh! muka je hensem ,rambut je pacak ,stylo,macho tapi perangai.. erk! 

"eh! awak ingat saya nak sangat ke keluar dengan awak?! lebih baik keluar dengan tu ha! mamat hensem tu lagi best dari awak" dia memandang ku tidak puas hati. Aku tersenyum puas. Kemudian dia terus jalan ke hadapan.

"hoi! aku nak kau bawak kereta kau follow belakang aku kita pergi kedai phone. Aku nak phone kita di settlekan cepat."

#dikedai phone#

"kita dah sampai. wopppppp!!" aku dan dia keluar kereta dan tiba tiba dia menghalang laluan ku dan menariku ke tepi.

"awak ni dah kenapa?" tanyaku pelik. Dah lah tiba tiba halang jalan aku pastu tarik aku ke tepi.wait! what?! tarik aku ke tepi? erghh tangan dia ni pegang aku kuat sangat lah.

"papa aku lah! aduhh ape dia buat kat sini? takkan fon rosak ?"dia bercakap dengan aku ke sorang sorang? huh! pelik la.

"awak lepaskan tangan saya pleaseeee,..sakitlah.." dia terkedu lalu cepat cepat melepaskan tanganku..

"aduhh lama sangat lah papa nih. Jom lah kita balik . Nanti lain hari aku nak kau ngan aku datang tempat ni balik! kang papa aku nampak tak pasal pasal aku kena chop PLAYBOY pulak karang."dia berlalu meninggalkan aku sendiri. Aku pon ape lagi baliklah tiba tiba Dayana call.

-----on the phone----

dayana: hello?

aku : hello.. kenapa kau call aku 

dayana : aloo tak kan nak call pon tak boleh? kau tak rindu aku ke? hehe

aku : of course rindu! tihah pon nak jumpa kau. 

dayana : owh ye ke? ok ok nanti kita set tempat. ermm weyh phone kau macam mana?

aku : owh nanti aku settle la dengan sayang kau tuh .. haha.. ape nama dia? aaaaaa

dayana : Asyraf la.. kau ni asyik cakap 'sayang aku' je.. memang la aku sayang dia tapi sebut la nama dia. bukan main sedap nama dia Ikmal Asyraf lagi!

aku : ye lah Dayana.. haha but ermm.. Ikmal Asyraf? yang bos kau tu? dan tak silap aku syarikat dia tu papa dia yang punyakan? ermmm apa nama nye ahh.. ermm

dayana : dato' Faizal lah.

aku : owh so betullah.. erm patut pon. untung kau haha..

dayana : haha.. ok lah weyh.. bincang elok elok dengan Ayraf tu.. ok? bye!

aku : ok bye!

------------------------talian diputuskan----------------------- 

"eh Assalamualaikum dato'" tegurku bila terserempak dengan Dato'Faizal. Asyraf sudah awal  awal tinggal kan aku. 

"waalaikummussalam, kamu buat apa di sini?" soalanya.

"saja lalu.. hehe saya pergi dululah dato' assalamualaikum!" banyakla kau punya saje! kalau sajebaik aku pergi Midvalley ke.. lagi bagus! herh.. menyusahkan betullah asyraf niyh.. -_-

hehe.. ok tak dengan babyang ni? hehe hope korng suka cerita baru saya! hehe vote nd comment ye. teruskan membaca ye cerita saya.

1/12/201
#Z

Musuhku Suamiku!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang