chapter 3💜

29 4 1
                                    

Yn pov
Harini ini adalah hari pertama aq bekerja di bighit ent...wow x sabarnya nak jadi staff disitu..aq pon bersiap untuk mandi and then turun...


YN:omma appa yn pergi kerja dulu ye
OMMA:eh yn x makan dulu ke?
YN:yn dh lambat ni omma...xpe nnti yn makan kat kedai je
OMMA:jangan membazir ye yn..ni omma dah siap kan bekal..simpan duit tu..
YN:sarangheyo omma...(buat mini love)

Lalu aq pergi meninggalkan omma...aq menunggu bus..bukan x nk bawak kereta cuma tu la nanti apa pulak orang kat situ cakap..org kaya tapi kerja staff je...jadi aq ambik pilihan untuk naik bus..akhirnya bus pon sampai..x terbayang mcm mn nnti dkt situ...bekerja sebagai staff bts..omg mesti best.heheh..akhirnya bus sampai di syarikat bighit ent..lagi 2 minit pukul 8 pagi..fuh sempat sebelum pukul 8...aq pon ke kaunter tersebut..memberi tahu staff tersebut aq akan bermula kerja disini pada hari ini

YN:anneyong..kim seok yn imnida..harini hari pertama saya bekerja disini...
Staff:Anneyong..eun soo imnida..awak bekerja dkt bahagian mana?
YN:Bahagian bts
STAFF:oh itu tingkat no 2...awak terus dan belok kiri ada lift dan naik ye..nnti jumpa pintu dewan besar tulis BTS...
Yn:Terima kasih
STAFF:sama ii..

Aq meninggalkan dia disitu lalu mengikut arahan yang dia beri..naik lift..smbil tu otak aq berfikir tentang kejadian semalam.dimana aq terdengar perbualan omma dgn appa...haishhh aq kena berusaha..ingat tu yn...family first..akhirnya aq smpai..keluar sahaja dri lift tersebut tertera satu dewan besar nama BTS..aq masuk..semua yang berada di dalam dewan melihat aq..aq memperkenalkan diri...

Yn:anneyong..kim seok yn imnida...bleh panggil yn je..saya pekerja baru disini...

Tiba ii ada satu suara yang menyapa..

Jin:yn?
Yn:hyung...lama x jumpa...rindu..(ingin memeluk)
Jin:(menepis)jaga perlakuan...kerja ni kan.
Yn:nee(aq berlalu meninggalkan mereka dan ikut staff lain pergi buat kerja...

Jin pov
Aq keluar dri rumah..sbb xnk tngk muka kau tu..ni kau boleh plak kerja sini..aishhh...(batin jin)

Jimin:jin hyung kenal dia ke?
Jin:lebih dri kenal..adik aq..kim seok yn...
Jimin:dh tu knp mcm x seronok je?
Jin:ishh jimin aq x suka dia..benci dia..sbb dia aq hilang hyung aq...
Jimin:ha jin hyung ada hyung lain ke?
Jin:ada tapi dia hilang sbb nak pergi tolong yn..sbb tu aq benci dia..

Ahli bts yg lain pon tiba..aq pon memperkenalkan diri..

V:wow kita ad staff baru
Jk:hello nuna
Suga:muka dia sama dgn jin hyung la
jimin:dia adik jin hyung
Jhope:really?
Yn:nee
Rm:hello yn..welcome to bangtan seoydan...
Jin:x payah baik sngt dia dgn ni rm...dia tu staff kita je...(jeling yn)
Jhope:knp jin hyung marah
Jimin:jin hyung x suka yn sbb yn la dia hilang hyung dia..kesayangan plak tu...
ALL BTS:OMO...jin hyung ad hyung ke..maknanya dia anak no 2 la..
Jimin:yup...ishh dahlah..jom smbung latihan..

Skipp latihan


Waktu makan tengah hari...aq pon keluarkan bekal yang diberi omma..lalu menuju ke kantin..tapi malangnya aq tiada kawan aq ddk la sorang diri..tiba ii aq didatangi seseorang.

Jhope:hai yn
YN:eh hai jhope...
Jhope:sorang je ke...
YN:nee..ye la xde kwn lagi..

Sedang kami rancak sembang..v dtg untuk memanggil jhope

V:hobi hyung..director panggil
Jhope:nee...yn hyung pergi dlu ye..
Yn:nee.

V menjeling pada ku...aq pon pelik btw aq biarkan sahaja..tiba ii eun soo dtg..gadis yang ddk di kaunter tdi

Eun soo:hai yn
Yn:hai eun soo
Eun soo:sorang je ke..
Yn:saya xde kwn lagi kat sini..
Eun soo:saya pon..apa kata klau kita jdi kawan baik nk?
Yn:nee...mulai skrg kita kwn baik..oh ya eun soo awak tinggal kat mana?
Eun soo:saya tinggal perumahan setinggan je..saya orang ssh..awak plak
Yn:saya tinggal perumahan villa flower..
Eun soo:oh..tapi saya org ssh..awak sudi ke berkawan dgn saya?
Yn:saya sudi je..bagi saya kaya or ssh..dua ii manusia biasa..jadi jgn risau...xpelah eun soo nnti kita sembang lagi saya nak pergi smbung kerja ni..bye...

*chapter 3 ni bosan sikit..tpi lama nnti  ok la..hahaha..oh ya btw yn tu dh ad bff baru..nama dia eun soo..heheh..jumpa next chapter ye guys..



That girl is the queen of the mafiaWhere stories live. Discover now