Kring kring kring
Telefon aku berbunyi..melihat nombor yg tertera di skrin telefon...chanyeol pembantu peribadi aku..
Yn:nee chanyeol..ada apa call saya pagi ii nih?
Chanyeol:sorry ganggu cik yn..meeting kita ditunda buat sementara waktu sbb mafia dri turnisia tu x dpt datang..ada hal yg x dpt dielakkan..
Yn:oh xpelah...nnti setting balik perjumpaan tu...apa ii call saya balik..ok..
Chanyeol:baik cik yn..Telefon dimatikan..melihat jam di dinding..pukul 7 pagi..tiba ii pintu bilik ku diketuk.
Tok tok tok
OMMA:yn bngun..kim hyung kata kamu ada meeting harini...
Aq bangun dan membuka pintu dalam keadaaan mamai..
Yn:meeting ditunda sbb diorang x dpt datang..
Omma:ni kamu x kerja ke?
Yn:x ingat jpgi nak masak tengah hari ..dh lama plak x memasak...ni omma lawa ii ni nak g mana?
Omma:entahla appa kamu..ajak omma keluar pagi ii ni..
Yn:oh..yg lain mana..
Omma:jin dgn yg lain semua dh pergi training..kim hyung..awal pagi lagi dh pergi kerja...katanya bnyak kerja nk bt..
Yn:oh xpelah..omma pergi elok ii tau..ada apa ii call yn x pon kim oppa..ok..Aq menutup pintu bilik semula..dan mencapai telefon..aq mendail nombor chanyeol..
Yn:chanyeol ambik saya..
Chanyeol:baik cik yn..Setelah bersiap..aq turun dan melihat chanyeol sudah tunggu aq di luar...chanyeol memandang aq lama..
Yn:kau knp tngk aq smpai nak terkeluar biji mata?
Chanyeol:cik yn knp pakai baju mcm ni..dah mcm nk ke pasar je(gelaknya)
Yn:mmg aq nak pergi pasar pon..
Chanyeol:ohhh..wait.....cik yn nk pergi pasar?
Yn:knp
Chanyeol:queen mafia pergi pasar..hahaha
Yn:queen mafia pon manusia..dh cpt lah..dh lambat karang..Chanyeol membuka pintu kereta dan aq masuk...
Skip!!!!
Rumah yn
Yn:chanyeol..tolong saya bawak masuk dalam rumah..
Chanyeol:baik cik yn..Chanyeol membawa masuk barang ke dapur...
Yn:oh ya chanyeol...saya nak mintak tolong awak?
Chanyeol:apa dia..
Yn:bukak gabus tu...saya nak pergi tukar baju dlu..Skip!!!
Aq turun dan melihat chanyeol yg berdiri sahaja dri tdi..
Yn:dh siap?
Chanyeol:cik yn srh saya cuci binatang ni..xnk la saya geli..
Yn:geli apanya kau tu lelaki..
Chanyeol:xnk la...cik yn la bt sendiri..Aq mengambil binatang tersebut dan sengaja mahu mengusik chanyeol..dia menjerit lalu berlari..manakala aq mengejar dri belakang smbil gelakan dia..habis 1 rumah dia pusing..penakut la katakan..
Xnk cik yn..tolong..seseorang tolong!!!!!!!!
Kebetulan omma dgn yg lain balik...mereka melihat chanyeol yg ketakutan..
Omma:knp ni chanyeol..ada apa?
Chanyeol:cik puan..tngk cik yn tu..Aq berlari mendapatkan chanyeol yg berada dekat dgn omma ku..
Omma:yn..ni knp berlari 1 rumah kejar chanyeol bawak sotong besar ni...
Yn:yn srh dia cuci sotong ni..dia xnk..katanya geli..tu yg sengaja usik dia..
Omma:chanyeol kamu takut dgn sotong?
Chanyeol:bukan takut cuma geli je sbb masih hidup..
Yn:alah samajelah tu..penakut jugak...
Appa:kamu ni pon yn..x baik buat dia mcm tu...dh pergi masuk bilik..kjp lagi kim hyung kamu balik nk makan..biar omma dgn jin hyung kamu masak..nak harapkan kamu ni lambat lagi lah..
Yn:yelah..(menghulur sotong dkt omma)Aq naik ke bilik untuk rehat..cadang nya mmg aq nak masak..tpi chanyeol ni boleh plak dia lari 1 rumah..hahaha.chanyeol je la satu satunya pembantu yg paling lama dan paling aq percayai...walaupon penakut dgn haiwan tpi tidak dgn manusia..sentisa ada dengan aq..pemghibur aq...beruntung aq dpt pengikut mcm dia...
Skip
(Makan tengah hari)Aq turun untuk makan tengah hari..memandangkan kim hyung dh balik..jdi boleh la makan sekali..
Kim:ha yn..jom makan..
Omma:chanyeol jom la makan sekali..jgn takut..sotong ni dh mati..
Kim:what?chanyeol takut sotong..
OmmA:si yn ni menyakat chanyeol..habis 1 rumah dia lari..Kami semua makan dengan seleranya....tiba ii handphone aq berdering..aq menjawab panggilan tersebut...
WHAT!!!!
*hai korang author lambat sikit update sorry ye..keep vote guys..love you muah..💜💜
YOU ARE READING
That girl is the queen of the mafia
Actioncerita ini berkisarkan seorang gadis nerd bernama kim seok yn adik kepada kim seokjin.kim seok yn diberi cabaran oleh keluarga nya untuk mencari pekerjaan dan akhirnya dia mendapat pekerjaan di bighit ENT sebagai staff untuk bts.di situ pelbagai kis...