Bab 23

0 0 0
                                    

Tangan Amy  dipimpinnya masuk ke dalam khemah. Nafas ditarik dalam-dalam sebelum dia mula bertanya.

"Hey, saya ada buat apa-apa yang awak tak suka ke?" Tanya Johsua.

Amy menggeleng.

" Are you sure? Sebab awak nampak macam mengelak dari saya je. Dari tadi awak tak bercakap dengan saya pun. And sekarang ni awak pandang saya pun tak nak."

Amy tidak menjawab. Kepalanya ditundukkan ke bawah. Video  tadi dibuka lalu ditunjukkan kepada Johsua.

Dia rasa lebih baik Johsua sendiri yang melihat video tersebut. Kalau dia sendiri yang cakap ke laut jadinya nanti.

Perlahan Johsua mengambil telefon Amy.
Terbeliak matanya melihat isi video tersebut.

"Ok Amy. Let me explain first." kata Johsua.

" Sure. That's why i'm here. " Jawab Amy

Dia berhenti seketika untuk menyusun ayat yang sesuai. Nafas ditarik dalam.

"Ok , she is Erzyna, my father old friend daughther. Kitaorang dah kenal dari kecik, but i swear that i don't have any feeling for her." Jelas Johsua bersungguh-sungguh.

"So, how you gonna explain about the video? Awak memang biar je ke perempuan mana-mana peluk awak macam tu je. Saya pun jarang dapat" kata Amy pula.

Ayat akhir itu diperlahankan.  Pandangannya di halakan ke bawah

Walaupun perlahan masih dapat Johsua dengari. Langkah diatur kearah Amy.

Perlahan-lahan badan kecil Amy berada di dalam pelukkannya.

"Amy..., Awak jealous eh?" kata Johsua dalam nada bergurau.Badan mereka dihayunkan ke kiri dan ke kanan.

" Awak ni kan!"tumbukan perlahan dilepaskan pada dada lelaki itu

"But still , awak tak jawab lagi soalan tadi ." sambung Amy. Selesa berada di dalam pelukkan lelaki tersebut.

"Ye ye saya nak jawab la ni. Tak Sabar betul"

Sebaik sahaja mendapat jelingan Dari Amy , dia terus berhenti bergurau.

" Si Erzyna tu memang dari dulu asyik kacau saya , tapi saya tak layan pun. Tapi makin saya tak layan makin menjadi-jadi perangai dia. She start hugging me out of nowhere  whenever we meet"

"Pernah sekali tu saya marah la dia sebab saya memang dah tak tahan sangat . Dia melampau sangat sampai masuk dalam bilik  saya tanpa kebenaran."

Amy terkejut mendengar hal itu.

"Lepas tu dia mengadu dekat papa dia yang saya sengaja marah and buli dia. Disebabkan tu saya kena marah teruk dengan papa."

Johsua kelihatan sedih ketika ayahnya disebut. Dia berhenti seketika sebelum menyambung ceritanya.

"Dia cakap sebabkan saya marah Erzyna , dia hampir hilang client besar dia which is papa Erzyna. Dia cakap lepas ni saya kena layan dia baik-baik. Saya terpaksa buat semua tu , bukannya saya nak. Tapi kalau awak tak suka. saya janji tak layan dia dah."

Amy mengangguk mendengar cerita Johsua.Hilang segala rasa marah tadi.

"Awak marah lagi ke?" Tanya Johsua.

"Saya dah tak marah , tapi tak bermaksud yang saya dah maafkan awak" Jawab Amy.

" So apa saya patut buat supaya awak maaafkan saya" Tanya Johsua pula.

" Itu awak kena fikir sendiri"

"Apa kata macam ni."

Dia perlahan-lahan bersandar ke arah Amy. Tangan diletakkan di pipi Amy lalu bibir Amy diciumnya perlahan .

Melihat Amy yang  tidak menolak  , sebelah lagi  tangannya bergerak ke belakang badan Amy untuk merapatkan lagi  jarak di antara mereka.

Perlahan-lahan ciuman itu dileraikan.

" Am I forgiven?" Tanya Johsua Sambil menunjukkan senyuman manisnya itu.Senyuman khas untuk gadis yang berjaya menambat hatinya itu.

Muka Amy merah setelah menyadari apa yang baru saja berlaku. Tangannya menyentuh tempat dimana bibir mereka bertemu.

Kepala diangguk menjawab pertanyaan Johsua tadi .Kakinya terus diatur keluar dari khemah sambil menutup mukannya yang merah menyala.

Johsua ketawa kecil melihat reaksi Amy sebelum turut keluar dari khemah bersama Amy.

Mereka kembali ke tempat makan tadi tetapi kini Amy duduk di sebelah Johsua.

Elly menganggap yang mereka sudah berbaik menilai dari reaksi mereka berdua ketika keluar dari khemah tadi.

Tiba-tiba kedengaran suara seseorang memanggil nama Johsua dari jauh.

Makin lama makin kuat suaranya apabila tuan empunya suara berlari laju ke arah  Johsua yang ingin bangun membuang bekas makannannya itu.

Erzyna melompat ke arah Johsua , dengan harapan lelaki itu akan menangkapnya.

'kedebushhh'

Mukanya terhempas ke padang apabila lelaki itu mengelak dan pergi ke arah Amy .

"Hei Johsua! Kenapa you tak sambut I. Habis kotor baju I. Tengok ni, mulut I habis masuk rumput dengan tanah . Tolong la angkat I bangun."  katanya dengan manja.

"Aku tak ada kewajipan nak sambut and tolong kau. lagipun siapa suruh pergi lompat , kan dah jatuh. Padan muka" Jawab Johsua.

Dia melingkarkan tangannya di pinggang Amy dan terus  pergi membuang bekas makanan mereka.

Erzyna terus  bangun dan menahan tangan Johsua apabila melihat dia pergi bersama Amy.

"Hey why you put your hand on her like that??! She is not your girlfriend right?  Heh ,I je yang paling sesuai jadi girlfriend you, kan?" kata Erzyna dengan nada yang gedik teramat.

Amy yang melihat muka tak tahu malu tu terus kenal tuan punya muka tu siapa.

" Ohh, this must be Erzyna right? Nice to meet you , but me and MY BOYFRIEND need to go now." Kata Amy sesopan yang mungkin. Tak mahu buat kecoh di situ.

"Why" jawab Erzyna sepatah. Tangannya disilanggkan.

"Mesti lah sebab nak buang sampah ni. Ke kau nak aku buang dekat kau? Nampak muka dah  sama macam tong sampah dekat sana tu. Tak payah susah-susah aku pergi sana."Balas Amy lalu menarik tangan Johsua pergi dari situ.

Puas hati Amy . Dari tadi lagi Amy menahan marah melihat perempuan itu tergedik-gedik.

"You did a good job there sweetie"

Johsua nampak bangga dengan buah hatinya itu. Tangannya menggosok gosok kepala Amy

"Of Course"  Balsa Amy. Suka apabila Johsua berbuat sedemikian.

Elly dan yang lain dari jauh melihat drama pukul 7 tu. Masing masing berikan sokongan pada Amy.

" Huh, how dare you! J..just you wait!" Ezryna terus pergi dari situ apabila situasi tidak menguntungkannya.






AKU UNTUK KAU ,TAU! [OG]Where stories live. Discover now