"Ring!!Ring!!!"
"Sape pulak lah yang telefon aku ni .Nak tido pon tak senang.Bukan selalu dapat tido awal."rengek Elly.Baru beberapa minit dia melelapkan mata dah ada yang mengacau.
Telefon yang berbunyi itu terus diangkatnya.Tertera nama Amy di skrin telefonnya itu
Elly🌸🌸:
" Hello,Amy. Ha ada apa kau call aku ni .Kacau je aku nak tidur."Amy😚😚:
"Kau tidur apa petang - petang ni!Nanti tak laku baru tau."Elly💮💮:
" Eh suka hati aku la ..Penat la lagi pon harini mak aku bagi rehat.Cepat la kau nak apa ni call aku?"Amy😚😚:
"Esok teman aku beli baju boleh?"Terkejut Elly mendengar apa yang Amy katakan tadi.Buang tebiat agaknya.Baru sahaja dia nak membalas,Amy sudah menyambung kembali ayatnya.
Amy😚😚:
"Aku tau apa kau nak cakap.Diam dan ikut je aku esok.Ayah aku yang suruh aku pergi .Kalau tak memang tak mungkin aku nak buang masa pergi beli baju tu."Elly🌸🌸:
"Hmmmm. Yela nasib baik sayang kalau tak malas aku nak ikut.Tapi kau kena belanja aku tengok movie boleh?"Amy😚😚:
"Yela yela .Setakat tengok movie tu ape la sangat.Ok, esok aku amik kau,jangan lambat .Pukul 10 pagi aku tunggu depan rumah kau.Kalau lambat siap kau eh.Dah bye!"Tak sempat Elly nak cakap apa - apa Amy dah letak telefon.Haishhh ape la nasib dapat kawan macam ni. Nasib sayang kalau tak sudah lama dia tendang masuk hutan sana.
~Peluh menitik di dahinya.Dah nak dekat 20 minit dia tunggu di luar ni tapi Elly masih tak keluar lagi .
Amy memang dah agak yang Elly akan siap lambat.Sengaja dia datang lewat sedikit dari yang dijanjikan.Tapi apabila dia sampai Elly baru siap mandi ,mana tak naik angin dirinya.
"Amy !! Sorry sangat . Aku terlajak tidur tadi."
Elly yang baru keluar dari rumahnya itu terus berlari ke arah kereta Amy.
Dia memandang Amy dengan muka comel.Kononnya ingin memujuk Amy agar tidak marah dengannya
"Hmmmm,yela yela cepat masuk ."
"Yeay! sayang kau Amy!" jerit Elly .Dia fikir yang Amy sudah maafkannya. Tunggu la dalam kereta nanti.
Sebaik sahaja Elly menjejakkan kaki ke dalam kereta.
YOU ARE READING
AKU UNTUK KAU ,TAU! [OG]
Romanceˢᵉᵒʳᵃⁿᵍ ᵖᵒᵖᵘˡᵃʳ ᵏᵉʳᵃⁿᵃ ᵏᵉᵗᵃᵐᵖᵃⁿᵃⁿⁿʸᵃ ᵈᵃⁿ ᵖᵉʳˢᵒⁿᵃˡⁱᵗⁱ ʸᵃⁿᵍ ᵖᵉʳᵃᵐᵃʰ ᵈᵃⁿ ᵐᵘᵈᵃʰ ᵘⁿᵘᵗᵏ ᵈⁱᵈᵉᵏᵃᵗⁱ. ˢᵉᵒʳᵃⁿᵍ ˡᵃᵍⁱ ᵖᵒᵖᵘˡᵃʳ ᵏᵉʳᵃⁿᵃ ᵏᵉᶜᵃⁿᵗⁱᵏᵏᵃⁿⁿʸᵃ ᵈᵃⁿ ᵖᵉʳˢᵒⁿᵃˡⁱᵗⁱ ʸᵃⁿᵍ ᵖᵉᵐᵃˡᵘ ᵈᵃⁿ ˢᵘᵏᵃʳ ᵈⁱᵃʲᵃᵏ ᵇᵉʳᵏᵃʷᵃⁿ. '/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'...