Pagi yang sunyi itu mula menjadi riuh apabila para peserta kem itu mula bersiap sedia untuk menjalani hari pertama mereka di sana.
Semua terburu-buru ke bilik air.Kalau lambat sampai, lambat lah dapat mandi.Nasib Amy dan Elly bangun awal , tak perlu berebut bilik air.
Semua peserta berkumpul mengikut kumpulan yang diatur semalam selepas selesai bersarapan.
"Ok semua. Nama saya Asher Grayson.Kamu semua boleh panggil saya Fasi Ash or Ash je" Fasilitator yang akan membimbing kumpulan Amy bersuara. Semua orang mula memperkenalkan diri masing - masing. Semuanya ramah - ramah.
Kebanyakkan mereka seumuran dengan Amy. Hazel Victoria, satu- satunya pelajar tinkatan 5 dalam kumpulan itu serta merta dilantik sebagai ketua.Hazel mengangguk tanda setuju dengam pelantikkan tersebut.
Hanya beberapa pelajar tingkatan 5 yang menyertai program ini atas sebab jadual belajar mereka yang ketat.
" Disbabkan kamu semua dah siap memperkenalkan diri , kita main game dulu nak? lambat lagi masa untuk aktiviti pertama kamu kat sini." kata Fasi Ash
" Kita main truth or dare nak ? " cadang salah sorang dari kumpulan itu.
" Ok apa kata biar leader mula dulu."
"So Hazel truth or dare?"
"Truth"
" Apa benda yang paling kau takut?"
"Lipas"
"Ew , gross"kata semua perempuan dalam kumpulan tu. Semua ketawa melihat reaksi budak perempuan apabila serangga itu disebut.
Di bahagian lelaki pula sudah tersenyum-senyum jahat. Segala idea-idea jahat mulai muncul di kepala mereka.
"Next, Ren!"
" truth or dare?"
" Dare" jawab lelaki itu.
"Aku nak kau berdiri dan jerit ' I'm the cutest here' kuat-kuat"
Semua menaham ketawa melihat reaksi Ren seperti tidak percaya apa yang baru saja dia dengar. Mahu tak mahu kena la juga dia buat.
dia berdiri sambil menutup mata dan menjerit.
" Im the cutest here!"
Dia tetrus duduk kembali lalu menutup muka dari tatapan orang lain.
" kenapa aku setuju main game ni dengan korang semua." keluhnya .
Kemudian beralihlah kepada giliran orang lain sehinggalah giliran Amy.
"OK next , Amy"
" truth or dare"
" Dare"
Amy sudah tak sedap hati bila senyuman jahat terukir dibibir Hazel, orang yang akan memberi dare kepada Amy.
" Kau nampakkan budak lelaki yang hot kat kumpulan sebelah tu"
Jarinya menunjuk ke arah Kumpulan yang berada tidak jauh dari mereka.
" Go and give him a hug and a kiss on the cheek , but don't say anything and come back here."
Terbuntang mata Amy mendengarnya. Serius la dia kena peluk lelaki lain. Siap kene cium pipi lagi. Matanya melihat kembali ke arah lelaki itu lagi.
' Wait..bukan ke tu Sua?'
Rasa risau dalam hatinya tadi segera hilang. Takut dia kalau Johsua ternampak dan salah faham
Segera dia bagun dan menuju ke arah targetnya.Dia berdiri sambil memandang ke arah lelaki yang ada di hadapannya itu.
Johsua keliru apabila Amy tiba- tiba datang kepadanya.Terbeliak matanya apabila Amy menunduk dan memeluknya erat. Sekilas ciuman di pipi diberikan sebelum beredar dari situ.
Amy terus pergi meninggalkan Johsua yang masih tercengang disitu.
Ahli kumpulan Johsua ternganga dengan apa yang baru mererka saksikan tadi.
Dari apa yang mereka nampak sejak berkumpulan dengan Johsua, dia paling tidak suka bila ada perempuan yang cuba dekat-dekat dengannya.Apatah lagi peluk dan cium.
Amy terus berjalan kearah kumpulannya dengan tenang.
" Wow aku tak percaya yang kau buat betul- betul" kata Hazel kagum.
Permainan itu pun terus bersambung sehingga masa tamat.
" Baik semua masa dah tamat. Kamu semua boleh pergi makan tengah hari dulu, kemudian kita akan mula aktiviti pertama kita." kata fasi Ash.
Mereka semua mula beredar dan beratur untuk makan tengah hari mereka.
Selepas permainan tadi Amy mula rapat dengan Hazel, Ren dan Rena, kembar Ren.
Amy menjemput mereka untuk makan bersama di khemah sekolahnya dan mereka pun bersetuju.
Amy berjalan lebih laju apabila mendapati kawan-kawannya sudah menunggu . Mererka sudah berjanji untuk makan bersama hari ini.
"Sorry , lambat . Tadi ramai orang beratur nak ambil makanan." kata Amy.
" Haa , Amy tak nak kenalkan ke diorg ni" Kata Elly.
"Ouh .Ini johsua, Zick dan Elly"
"Dan ni Hazel, Ren and Rena."
Mereka menjemput mereka untuk duduk membersama.
Amy sebelah Johsua
Elly sebelah Zick
Hazel berhadapan dengan Johsua,
Rena berhadapan dengan Zick
Ren berhadapan dengan Elly.Hazel terkejut melihat lelaki didepannya yang sedang bersembang dengan Amy.
Mesra.
"Amy kau kenal dia?" tanya hazel terkejut.Amy mengangguk.
"Apa maksudnya?" tanya Johsua hairan. Tak faham apa yang sedang mereka katakan.
" Ouh. Sua awak ingat tak yang saya datang dekat awak tadi ." Johsua mengangguk.
" Tu sebenarnya dare yang Hazel bagi dekat saya masa kitorang main tadi ." Jelas Amy.
"Aku dengar kau tak suka dekat dengan perempuan.Tapi aku tengok kau ok je dengan Amy? Special case?" Tanya Hazel lagi.Kedua kembar tadi turut menganggukkan kepala mereka.
" Buat apa aku nak kesah kalau girlfriend sendiri yang peluk" Jawab Johsua selamba lalu sambung memakan makanan tengah harinya itu.
Ketiga- tiga kawan baru mereka itu ternganga mendengar jawapan Johsua.
"Girlfriend???!"jerit mereka serentak.
" Shhhhh" Kata Amy sambil cuba menutup mulut mereka semua.
"Korang nak bagi satu kem dengar ke?" katanya lagi.
" Huhhuhu , untungnya kau Amy . Kau tau tak satu kem bising pasal budak laki hot dari sekolah korang.Rupa-rupanya dah taken"Kata Hazel sambil lap air mata palsunya tu.Drama betul.
"Betul tu. aku baru nak try dia nnti" Kata Rena pula sambil memuncung.
Mereka terus pulang ke kumpulan masing-masing selepas siap makan tengah hari.
" Baik semua pelajar sila berkumpul menigkut kumpulan masing- masing di padang sekarang.Kita akan mulakan aktiviti pertama "jerit Fasi Jean.
setelah semua berkumpul , dia mula memberi taklimat .
"Dengan cuaca yang elok petang ni, kita akan mulakan aktiviti kita dengan jungle trecking.Kamu semua akan bergerak mengikut kumpulan masing-masing. Fasilitator setiap kumpulan sila pastikan keselamatan murid-murid terjaga dan pastikan ahli kumpulan tidak melanggar peraturan seperti membuag sampah atau memusnahkan kawasan hutan."
Semua orang mula mengemas barang yang akan dibawa dan betrsedia untuk memasuki hutan yang berdekatan dengan tapak perkemahan mereka.
~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'
YOU ARE READING
AKU UNTUK KAU ,TAU! [OG]
Romantizmˢᵉᵒʳᵃⁿᵍ ᵖᵒᵖᵘˡᵃʳ ᵏᵉʳᵃⁿᵃ ᵏᵉᵗᵃᵐᵖᵃⁿᵃⁿⁿʸᵃ ᵈᵃⁿ ᵖᵉʳˢᵒⁿᵃˡⁱᵗⁱ ʸᵃⁿᵍ ᵖᵉʳᵃᵐᵃʰ ᵈᵃⁿ ᵐᵘᵈᵃʰ ᵘⁿᵘᵗᵏ ᵈⁱᵈᵉᵏᵃᵗⁱ. ˢᵉᵒʳᵃⁿᵍ ˡᵃᵍⁱ ᵖᵒᵖᵘˡᵃʳ ᵏᵉʳᵃⁿᵃ ᵏᵉᶜᵃⁿᵗⁱᵏᵏᵃⁿⁿʸᵃ ᵈᵃⁿ ᵖᵉʳˢᵒⁿᵃˡⁱᵗⁱ ʸᵃⁿᵍ ᵖᵉᵐᵃˡᵘ ᵈᵃⁿ ˢᵘᵏᵃʳ ᵈⁱᵃʲᵃᵏ ᵇᵉʳᵏᵃʷᵃⁿ. '/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'/'...