Twee.

26 5 0
                                    

'Nog twaalf keer!' Riep mijn trainer. Ik was push-ups aan het doen met de helft van de zaal. Meesten vinden dit een directe ramp maar ik vind het wel geinig. Elf... Tien... Negen... We moesten er dertig doen maar er waren al mensen die waren afgehaakt. Dat is het grappige aan deze club, je wordt gepusht maar als je niet meer kan hoef je ook niet meer. 'Drie! Twee! En de laatste!' 'Ugh!' Het zweet druipte van mijn hoofd af, het was een zware training geweest vandaag maar ik zag naar vanavond uit, er komt iemand mee-eten. Geen idee wie maar als mijn pa weer eens een vriend van hem mee neemt is het altijd gezellig! Ik had al gezegd dat ik iets eerder weg moest want ik wilde er wel opgefrist uitzien om 6 uur. Ik liep de kleedkamers uit en zag net Ash de hoek om lopen. Hmm... Die moest dus ook eerder weg, vast weer een date of zoiets.

Als ik thuis kom maak ik me snel een beetje op en doe een lekker geurtje op. Ik doe een blauwe jeans aan en een leuk shirtje er op. Ik mag dan wel jongens dingen doen en leuk vinden maar toch wil ik er wel een beetje netjes voor de dag komen. Ik loop naar beneden en ik zie dat mijn vader het eten al klaar heeft. 'Wie komt er eigenlijk mee-eten? Ted?' 'Nee mop, niet Ted maar je ziet het straks wel! Oh en het zijn twee mensen.' 'Oke!' En precies toen ging de bel. 'Ik doe wel open!' En meteen vlieg ik naar de deur, ik gooi de deur open en meteen vliegt er uit mijn mond: 'Wat doe jij hier?' 'Ik kom eten!' Shit! Ik deed de deur verder open en hij kwam binnen lopen. Ik zei dat hij maar moest gaan zitten. Ik liep naar de keuken en viel fluisterend uit tegen mijn vader: 'Pap, wat doet Ash hier?!' 'Ik leg het je onder het eten uit!' Mompelde hij. En weer ging de bel, dit keer liep ik er wat langzamer heen omdat ik wist dat Ash zat te kijken. Ik deed de deur open en nu stond mijn baas zelfs voor de deur! 'Dag Lia!' 'Goedenavond Mel!' ze glimlachte naar me en keek me verwachtingsvol aan. 'Kom binnen!' zei ik snel. 'Kom allemaal maar aan tafel!' We gingen allemaal aan tafel zitten en mijn vader bad even. 'Eetsmakelijk.' Klonk er zachtjes in koor. De spanning was om te snijden, en toen schepte mijn vader iedereen een bord op. Mijn vader gaf me een knipoog toen ik aan de beurt was. 'Zullen we maar meteen ter zake komen?' Vroeg mijn vader om de spanning wat te verlichten. Lia knikte en begon te praten: 'Het zit zo,' ik keek haar verwachtingsvol aan. 'Mel, jij krijgt een nieuwe opdracht.' 'En daarom zijn wij hier allemaal?' Vroeg ik iets te onbeleefd. 'Het is geen normale opdracht, het is dit keer in het buitenland en het is een beetje groter. Verdere informatie volgt op kantoor.' 'Pap! Ik heb een opdracht in het buitenland! Yeah! Hoor je dat?' Riep ik vrolijk. Mijn vader duwde mij weer zachtjes op mijn stoel en hij wees met zijn vork naar Lia, met een gezicht van "ze is nog niet klaar". Ik keek haar aan en ze vervolgde: 'Omdat je nog onder de achttien bent moesten wij van de wet eerst toestemming aan je vader vragen, dat hebben wij gedaan en hij heeft een verzoek of eigenlijk een voorwaarde ingediend.' Ik keek mijn vader aan en zag in mijn ooghoeken dat Ash ook nog verward keek. 'Ik vond het een goed idee als er iemand met je mee ging om op je te letten en om dan een meisje mee te sturen vond Lia geen goed plan om enkele redenen en toen hebben ze gekozen voor Ash...' Het was een paar seconden stil en toen ik tot tien had geteld begon ik met praten. 'En waarom Ash en niet bijvoorbeeld Luuk, of een andere random jongen?' 'Dit wilde ik eigenlijk pas op kantoor tegen je zeggen, Ash werkt voor een onderhands bedrijf, dat betekend dat hij voor een soort gelijk bedrijf werkt. En ik ken de eigenaar van dat bedrijf en die kwam met het idee om jullie voor te doen als vriend en vriendin.' Ash had de hele avond nog niks gezegd maar toen we dat hoorde riepen we beide: 'We moeten wat?' We keken elkaar geschrokken aan en toen zei mijn vader snel: 'Maar als je iets met haar doet wat ik nooit zou doen schiet ik je recht door je hoofd.' Ik keek hem geschrokken aan net als Lia en Ash. 'Pap!' Hij keek schuldig naar zijn schoenen en zei: 'Zo bedoelde ik het niet.' 'Geeft niet.' zei Ash snel. 'Maar Ash en Mel, ik wil dat jullie er beiden goed over nadenken!' We knikken en eten snel verder.

En nu? Moet ik het doen? Ik lig in mijn bed nadenkend over wat er allemaal is gezegd vanavond. Ik bedoel, geweldig om naar het buitenland te gaan en een andere opdracht dan dat ik altijd heb maar nu moet ik met Ash gaan samenwerken! De Ash die ik al ken sinds groep 8 toen ik begon aan kickboksen en waar ik me al die hele tijd aan heb geërgerd. Ik weet niet wat mijn vader dacht, hij weet dat ik Ash niet mag! Ik weet wat ik ga doen! Ik wacht gewoon af welk land het wordt en wat voor een opdracht. Ik kan niet slapen, dus besluit ik naar beneden te gaan en wat warme melk te drinken. Chliché? Nee, het is echt heerlijk. Als ik mijn melk op heb loop ik langzaam naar boven en stop ik even voor de foto van mijn moeder. Wat zou mijn moeder gedaan hebben? Ik weet het niet. Zou Ash mij net zo irritant vinden als ik hem? Ik moet gaan slapen, morgen moet ik naar het kantoor. Help!

Roses and RebellionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu