Negen.

32 4 0
                                    

'Hee Mel, heb je er al zin in?' Het was Nienke die gillend naar me toe kwam rennen. 'Jaaa!' Nienke en ik hadden besloten om er even tussenuit te gaan. We gaan naar Puerto Rico! Sinds Ash en ik verkering hebben gekregen hebben we velen opdrachten gekregen waaronder 76% afgemaakt. We zijn nu ook alweer vier jaar verder, eigenlijk over een paar dagen pas maar Ash vond het niet erg als ik in Puerto Rico zou zitten bij ons Jubileum. Hij had gezecht dat we het wel later zouden vieren. 'Kom, we gaan naar binnen.' We stonden voor de ingang van Schiphol. Ik gaf Ash een kus en een knuffel en zei hem gedag. Ik pakte mijn koffer en liep mee met Nienke.

Na heel wat uurtjes was ik zeker dankbaar dat we er waren. Het was zeer heet daar en was dankbaar dat ik mijn korte broek aan had. 'Mel! We zijn er!' Ik knikte en keek mijn ogen uit in de taxi naar het hotel. Bij het hotel aangekomen regelde Nienke alles. We werden gedumpt voor een deur en Nienke gaf mij de eer om de deur open te doen. 'Wauw, dit is prachtig!' Waren onze eerste woorden toen we zagen hoe mooi en groot de kamer was. 'Dit is vast verkeerd!' Zei ik snel. Ik zag Nienke even schrikken en zei snel: 'Nee dit klopt wel maar ik had het niet verwacht.' Ik keek haar even raar aan maar ging snel de kamer bekijken. Ik was in echt veel hotels geweest met mijn baan maar zo mooi heb ik er nog nooit gezien. Toen ik in mijn kamer kwam zag ik een bos rozen staan. 'Nienke?' 'Ja?' 'Weet jij hiervan?' Ze kwam binnen en schudde haar hoofd. Ik dacht terug aan mijn eerste opdracht met Ash, toen had ik ook van iemand onbekend rozen gekregen een aantal keer. 'Heb jij ze ook niet?' Vroeg ik aan Nienke. 'Nee, maar het is echt heel mooi hierzo! Er is zelfs een balkon!' Ik kwam naar de kamer en bewonderde ons uitzicht. 'Er is wijn!' Nienke kwam aanlopen met twee glazen wijn en gaf er een aan mij. Ik nam een slokje en het was echt lekker! 'Zullen we uit eten gaan?' 'Ja! Ik heb echt honger besef ik me nu!' 'Een vriendin van mij vertelde over een heel lekker restaurant hier in de buurt. Laten we daar heen gaan!' 'Prima!' Ik laat me hier wel verwennen ondanks de hoge prijzen. Iemand klopte aan en ik deed open. 'Mel Blauw?' Het kwam heel raar uit een engelse mond. 'Dat ben ik.' 'Dit is voor u.' Sprak hij met het beste accent ooit. Hij overhandigde een pakketje die ik verbaasd aannam. 'Bedankt.' Ik sloot de deur en opende het pakketje nadat Nienke erbij was komen staan. Er zat iets roze achtigs in, en het was van stof. 'Dit... Dit meen je niet!' Ik trok hem er helemaal uit en zag dat het een prachtig jurkje was. 'Oh my gosh...' Fluisterde Nienke. 'Die gaat je echt prachtig staan!' Nu werd ik zenuwachtig. Het was het mooiste jurkje ooit maar ik heb nog nooit een jurkje aangehad. 'Straks staat hij me niet!' 'Doe normaal! Anders doe ik hem wel aan!' Ik glimlachte toen ze me een duwdje gaf in de richting van mijn kamer. Ik trok het jurkje voorzichtig aan en zonder in de spiegel gekeken te hebben liep ik terug naar de kamer. Ik keek nieuwschierig naar Nienke haar uitdrukking toen ze opeens wild begon te gillen en deed alsof ze flauwviel. 'Dat. Staat. Jou. Zo. Enorm. Goed!' Ik glimlachte en liep naar de spiegel in de woonkamer. 'Wauw...' Ik weet dat ik niet op mag scheppen maar het is echt een super mooi jurkje. 'Ik heb altijd een reserve jurkje bij me dus die doe ik wel aan en dan gaan we.' Ik knik en bewonder mezelf weer in de spiegel. Ik werk mijn make-up een beetje bij. 'Deze passen goed bij dat jurkje!' Nienke komt met super mooie zwarte hoge hakken aanzetten. Ik pas ze en ze zitten perfect. 'Ze zijn echt mooi!' Ik keek naar wat Nienke aanhad en zei: 'Wauw Nien, zo schattig!' Ze had een blauw jurkje aan. 'Let's go!' Ik haak bij haar in en doe mijn spulletjes in haar tasje. 'Heb je de hotelpas?' Ze knikt. Gelukkig, stel je voor! We pakte een taxi die ons vervoerde naar een super chique restaurant. Nienke had blijkbaar al gereserveerd en we hadden een tafel voor twee. 'Nienke, het lijkt me echt super duur hier!' 'Valt wel mee... Enneh ik betaal.' 'Dat meen je niet!' Ze knikte en toen kwam de ober. We bestelde beide een heerlijk gerecht toen ik begon over de rozen: 'Ik heb ook rozen gekregen van iemand toen ik in Parijs zat met Ash... Maar ik weet nog steeds niet van wie die waren.' 'Misschien was het Luuk? Of je vader? Je vader is altijd al romantisch geweest.' 'Maar pa zou wel een briefje erbij doen en ja misschien was het Luuk wel...' 'Ik weet het niet.'

Na een poosje kletsen over koetjes en kalfjes kregen we het bonnetje. 'Deze is voor u, Mevrouw.' 'Voor mij?' Wat is dit nou weer? Hij knikt en ik pak de brief van hem aan. De brief is roze en matcht met mijn jurkje. Op de voorkant staat met sierletters mijn naam. De ober loopt weg en ik vraag aan Nienke: 'Van wie is dit allemaal? Moet ik hem open maken?' 'Tuurlijk moet je de brief open maken. Chop, chop!' Ik maakte de envelop voorzichtig open en pakte de brief.

Allerliefste Mel,
Jou vakantie in Puerto Rico zal ietsjes anders verlopen dan je had verwacht. Morgen moet je met Nienke meegaan, naar de plek die zij uitkiest. Vertrouw me, het wordt leuk!
Liefs...

Ik las het voor aan Nienke die er stralend uitzag. 'Wat is dit toch allemaal?' 'Geen idee, maar ik houd wel van lijding nemen.' Glimlachte ze. Ik giegelde en las de brief nog eens.

Roses and RebellionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu