Ik liep naar een roze bordje. Ik bekeek hem goed of er een aanwijzing op het bordje stond. En net toen ik de moed op wilde geven zag ik iets flikkeren in het maanlicht. Ik pakte het achter het bordje vandaan en het bleek een zilveren brief te zijn. Ik begon opgewonden te worden. Er stond met sierletters: Mel op. Ik opende aan mij gerichte envelop en begon te lezen:
Lieve Mel,
Ik heb een verrassing voor je! Loop naar het volgende bordje, je ziet hem wel staan. Ik hou zielsveel van je... Liefs ;)Ik weet dat ik in een detective bedrijf zit maar ik weet echt niet wat er gaat gebeuren. Ik keek om me heen en liep op mijn blote voeten naar het volgende bordje. Dit keer was er een hartje te vinden.
Loop maar naar het strand!
Ik liep richting het prachtige strand met verlicht water. Ik trok mijn blauwe jurk ietsjes op zodat hij niet vies zou worden. Het was echt super mooi hier en ik liep met mijn blote voeten een stukje het water in waar weer een paaltje stond.
Jij bent altijd mijn alles geweest. Ondanks ons verleden samen ben ik nooit gestopt met van je te houden, en dat zal ik ook nooit. Lieve Mel, loop maar door langs de kaarsjes op het strand en laat je verrassen. Ik hou van je.
Ik kreeg tranen in mijn ogen. Ash, de jongen waar ik zoveel van houd is een man geworden. Ik loop weer terug naar het droge en volg de prachtige kaarsjes. Elke stap die ik zet krijg ik meer lichtjes te zien. Na enkele meters zie ik de gedaante staan waar de kaarsjes naar toe leiden. Ik zie het figuur van de man, de man die mij mijn hele leven heeft beschermt. Ik loop verder zijn richting in en stop net voor het met kaarsjes gemaakte hart waar ook Ash staat. Ik kijk hem glimlachend in zijn ogen en hij kijkt zenuwachtig. Hij begint met praten terwijl hij mijn handen vast houd: 'Hey!' Zegt hij schor. 'Hey...' Antwoord ik. 'Jij bent echt een super speciaal meisje voor mij, en ik kan niet zonder je. We zijn een tijd van elkaar weg geweest en in die tijd heb ik je heel erg gemist. Op dit moment weet ik niet veel dingen zeker, maar een ding wel. En dat is dat ik van je houd.' Hij stopt even en ik kijk hem glimlachend met tranen in mijn ogen aan. Met kriebels in mijn buik bedenk ik me wat hij zo gaat zeggen. 'Ik houd ook van jou...' Fluister ik. Hij gaat door: 'Omdat ik dat wel zeker weet wil ik je iets vragen.' Hij zakt op een knie en hij haalt een klein doosje uit zijn zak. Nu stromen de tranen over mijn wangen. 'Mooiste Mel, wil jij de rest van ons leven mijn vrouw zijn?' Ik knikte snel en hij gaf me een kus. Ik moest lachen en huilen tegelijkertijd. Hij pakte de ring uit het doosje en gleed hem om mijn vinger. Ik gaf hem een knuffel en hij draaide me door de lucht. 'Hoe heb je dit allemaal zo geregeld?' Vraag ik na een tijdje. 'Ik ben achter jullie aan gevlogen, en Nienke zat in het complot.' 'Niet waar? Wacht? Was jij diegene van de rozen?' Hij knikte. 'Ook in Parijs?' Weer knikte hij. 'Dat meen je niet!' Hij lachte. 'Mel, je bent dan misschien wel detective maar zo slim ben je ook weer niet!' Ik lachte en gaf hem een knuffel. 'Gelukkig heb ik jou wel!' Lach ik sarcastisch. 'Maar ik moet eerlijk toegeven dat je dit goed geregeld hebt!' Ik keek even naar mijn hand met de ring. 'En nu ben ik gewoon verloofd!' Hij grinnikt. 'Met mij, godzijdank!' Ik gaf hem een kus.
---------------------------------------------
Hee lieve lezers,Ik wil jullie echt even bedanken voor het lezen, stemmen en reageren! Dit is dus het einde van het verhaal en ik vond het geweldig om te schrijven. Het is niet een lang verhaal maar ik hoop wel een leuke. Willen jullie je mening geven over het boek? Dat zou echt geweldig zijn! Ik heb trouwens ook de cover en titel veranderd. Welke is beter? Let it know :)
Daagh lezertjes!
~Jennifer
JE LEEST
Roses and Rebellion
RomanceMel is een lief maar coole chick. Ze houdt van haar werk en zit op een vechtclub. Mel krijgt een nieuwe opdracht waarbij ze een stelletje moet vormen met Ash maar na de opdracht is alles anders dan te voren.