kuyu 5

2 0 0
                                    


Kuyu - 5

"Ölmüş titanların anıtları önünde bir gülüş doldur, okkalı olsun; yankılansın tarihte."

Hüzünlüyse eğer bir düş bakışı nehirlerin, akışı nasıl mutlu olabilir ki?

Mutsuzluğun mermer sütunlarında süt beyaz umut aramak aklın en örülmez döngüsünde sevdanın havanda su dövmesi gibi hazin ve anlamsız. Boş yüreklerin korkuluklarla çevrelenmiş balkonlarından yıldız aranmaz gecede. Doldur yüreğini!

Kuyularla, kuşlarla doldur

Yanlışlarla, doğrularla doldur

Dalgalarla, mavilerle, dağlarla, aşklarla doldur yüreğini!

Kin ve nefretle, hırsla doldur, taşla doldur! Sabrın kısık ateşinde yasa boğulan narçiçeklerinin beşiğinde narin çığlıklarla doldur. Kaçma!

Kaçınılmaz olandan kaçmak nedir?

Ayazın salya sümük tuttuğu gök yıkıldı mı kış gecelerinin birinde sobasını yakamayan bir annenin iki evladı için döktüğü incilerle? Ocağa gömülen demir gibi el yakıyor intihar, ısıtmıyor hiç! Annemin ördüğü tüm kazakları giydi yüreğim, masallara sarıldım hep! Bir fırtınadan düşmüş gibi yorgun mayıs bedenim.

Ellerimle beslediğim şiirlerimin çatı katının küçücük pencereleri geçen yazın renk değiştiren mısralarını taşıyor sinesinde. En azından boş değil...

Doldur yüreğini!

Ölmüş titanların anıtları önünde bir gülüş doldur okkalı olsun, yankılansın tarihte. Hayattayken azametinden toprağın titrediği, rüzgârın büküldüğü, ovaların kuruduğu, nehirlerin kan gölüne döndüğü diktalar toz şimdi. Kendilerini Tanrı zannediyorlardı... Zerreleri kalmadı...

Doldur yüreğini, iki kadeh nedametle doldur!

Şeytan doldurmasın sen doldur yüreğini; okyanuslarla doldur, akvaryumlarla, balıklarla doldur. Kıvrım kıvrım yollarla, erimeyen karlarla, ağaçlarla doldur. Hakla, adaletle doldur. Adil olduğunu iddia ediyorsan cesaretle doldur yüreğini. Eğer korkaksan adalet anlayışın yerin dibine batsın!

Boş tenekeden çok ses çıkar! Bağırır ses! Doldur yüreğini!

Mağusa limanında hamal olarak çalışan Ali'nin hikâyesiyle doldur, türküsüyle doldur.

Mağusa Liman'ı limandır, liman aman amman

Beni öldürende yoktur din iman

Uyan Ali'm uyan, uyanmaz oldun

Yedi bıçak yarasına dayanmaz oldun

İskeleden çıktım yan basa basa aman amman

Mağusa'ya vardım kan kusa kusa

Uyan Ali'm uyan, uyanmaz oldun

Yedi bıçak yarasına dayanmaz oldun

Mağusa Limanı'ndan aldılar beni, aman amman

Üç mil uzağına attılar beni

Uyan Ali'm uyan, uyanmaz oldun

Yedi bıçak yarasına dayanmaz oldun

Uyan Ali'm uyan, uyanmaz oldun

Yedi bıçak yarasına dayanmaz oldun. 

Huzursuz Yürekler ÜlkesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin