Kadın Cinayetleri

6 0 0
                                    

"Cinsiyet ayrımı toplum için tehlikeli bir düşüncedir. Toplum tek bir cinsten oluşmaz; toplumu bireyler oluşturur. Toplumun, kadının bir cins olarak değil de bir birey olarak görmesinin tek yolu da iyi eğitim almış, özgüven sahibi güçlü kadın sayısının artmasına bağlıdır. Cinsiyetsiz toplum derken kastedilen cinsiyet ayrımı yapılmayan toplum demektir."

...

Hayatta ne olursa olsun insanın mutlaka dönebileceği bir kucağı veya bir ocağı olmalı. Yorgun kanatlarını bir süreliğine güneşe serip, aklını ikinci vitese alıp, şuh şiir sabahlarında dinlenebileceği bir nedamet mekânı olmalı, huzur içinde.

Gözlerine gurbet kaçmış adam : "İnsanın gidebileceği hiçbir yerinin olmaması ne demektir, sen bilir misin?" diye sordu.

Öteki: "Bilirim. Hem de çok iyi bilirim." Dedi ve sonra ekledi: "O nedenle kızlarım okusun istiyorum, onların okuması için mücadele ediyorum."

Gözlerine gurbet kaçmış adam gülümsedi, ağır bir şekilde kalktı yerinden, karşısında oturan adamın alnından öptü.

"Toplum tek bir cinsten oluşmaz; toplumu bireyler oluşturur. Toplumun kadının bir cins olarak değil de bir birey olarak görmesinin tek yolu da iyi eğitim almış, özgüven sahibi güçlü kadın sayısının artmasına bağlıdır. Cinsiyetsiz toplum derken kastedilen cinsiyet ayrımı yapılmayan toplum demektir. Eğer kadını toplumun bir bireyi olarak değil de başka bir varlıkmış gibi gösterirseniz sürekli ezilmeye, dövülmeye ve hatta öldürülmeye mahkûm ediyorsunuz demektir. Son yıllarda artan kadın cinayetlerinin ana nedeni de birilerinin kadını itibarsızlaştırma çabalarıdır. Ne yazık ki bilgi sahibi olmayan ve liyakatsiz yüksek mevkileri gasp eden bazı şahıslar kendi annelerinin de kadın olduğunu unutup kadınlar hakkında ileri geri konuşarak cahil kafaları daha da körüklemişlerdir. Zulme uğrayan, şiddet gören kadınların adalet arayışı da sonuçsuz kalınca günümüzde yaşanan kadın cinayetlerinin bu kadar artması şaşılacak bir durum değildir. Bu kadar cinayete bilinçli olarak zemin hazırlanmıştır ve öldürenler kadar bunlara bu fırsatı verenler de suçludur. Erkek, kadından üstündür zihniyetinin hâkim olduğu toplumlar dünyanın gerisinde kalmaya mahkûmdur. O toplumlarda güneş doğmaz, adalet kaybeder anlamını; ölüm, kimliğini unutmuş bir kurşun gibi dolaşır sokaklarda. "

"Ne güzel demiş Ata'm." Dedi öteki: "Dünyada her şey kadının eseridir."

Gözlerine gurbet kaçmış adam gülümsedi. "Evet, ne güzel demiş."

"Ey kahraman Türk kadını! Sen yerde sürüklenmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın."

Kadına bu kadar değer veren Ata'm ve günümüzde kadını yerden yere vuran bir anlayış. Taban tabana zıt düşünce ve geldiğimiz nokta her gün yüzlerce kadın şiddete uğruyor ve maalesef onlarcası göz göre göre vahşice katlediliyor. Bu cinayetlere dur demenin vakti geldi de geçiyor.

Artık kadına hak ettiği değeri ve saygıyı vermenin zamanıdır.

Huzursuz Yürekler ÜlkesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin