💌 02 💌

8 2 0
                                    

Seok Jin merenung tajam Jejaka itu. Malah Jhope hanya menundukkan kepalanya  kerana takut akan abang nya yang sedang marah.

"Jelaskan cepat Siapa yeoja ni?" arah Jin dengan menunding jari kepada Zea yang sedang mengunyah keropok sambil menonton kdrama.Sumpah perempuan ni selamba gila.

"Cepat jelaskan!"arah Jin tegas sehingga terangkat bahu Jhope.

" Aaa dia-dia--"tergagap gagap Jhope yang ingin  menjawab pertanyaan Jin itu.

"DIA SIAPA?" Soal Jin separa jerit. Zea mengulingkan bebola mata nya ke atas.

"Kau boleh diam tak? Ganggu betul aku nak tengok cerita " selamba Zea yang menegur Jin kerana suara jejaka itu telah menganggu aktiviti menonton nya.

"Bwoya? Yah! Neo Jinja!!!" bengang Jin. Jejaka itu ingin bangun pergi ke arah Zea malah Jhope cepat menahan nya.

"Sabar hyung! Jom kita bincang dekat dapur" cadang Jhope.

"Ani aku--" tanpa bekata apa apa terus Jhope menarik lengan jejaka itu pergi ke arah dapur. Tak boleh tinggal Jin ni dengan Zea nanti entah jadi perang dunia Ketiga pula.

"Kau kenapa tahan aku? Dia tu yeochin kau?Kenapa kau bawa masuk dia dalam rumah? Kau tak takut ada dispatch?" bertubi-tubi soalan yang di lontarkan Jin pada Jhope.

Jhope mengeluh lemah. Sebab ni lah dia tak nak Jin tahu. Bila dah tahu mesti akan tanya banyak .Jin ni orang yang pelik sikit.

"Hyung bagi aku jelaskan dulu boleh?"pinta Jhope. Jin mengangguk kepala nya.

Jhope menarik lalu menghembuskan nafasnya sebelum memulakan pembicaraan nya.

" okey first aku tak kenal pun siapa perempuan tu. Dan aku tak tahu macam mana dia boleh datang. Aku jumpa dia pun masa dekat luar . Aku tolong dia sebab dia kesejukan. Yang paling pelik nya perempuan tu dia akan hilang  macam tu ja. Hyung aku rasa dia  Alien la. Hyung macam mana ni? EOTTOKAE!"Jhope mengoncang lengan Jin sambil meraung.

"Asal kau tak bagitahu yang kau jumpa dia dekat luar? Mesti dia gelandangan yang terbiar. Ish kau ni. Dah aku nak pergi jumpa dia" Jin melepaskan lengan Jhope yang mengoncang lengan nya lalu dia kembali ke ruang tamu.

Jhope tercengang di situ. Lain yang dia fikir lain yang jadi. Dia ingat Jin akan marah sebab dia bawa masuk orang lain tapi dia boleh kesian. Kan aku cakap dia pelik.

Jin ke arah Zea lalu melabuhkan punggung nya di sebelah gadis itu.

Zea yang tadi khusyuk menonton kdrama terus memusing kepala nya melihat jejaka itu di sebelah.

"Kau okey? Kau tak ada luka apa apa kan? Jhope ada buat apa apa dekat kau tak? Dia tu kadang kadang tak boleh percaya sangat. Kau betul okey kan? Kau dah makan? Nak aku masak? " tutur Jin panjang lebar. Zea tercengang tak tahu nak cakap apa. Tadi bukan main benci aku ni kenapa pulak? Mamat ni ada masalah mental ka?

"Aaa ak-aku okey " jawab Zea seraya tersenyum kelat.

"Fuh nasib" Jin menghembus nafas lalu menyandarkan tubuh nya di sofa.

"Dia dah kenapa?Gila?" seloroh Zea dengan kening yang berkerut.

Jhope memasuki ke dalam ruang tamu dan dalam masa yang sama Zea hilang bagai kabus. Dan ya dia nampak depan matanya.

"Hyung! Kan aku dah cakap dia Alien! Kau tengok dia hilang!" Ujar Jhope yang sudah gelabah.

"Kau jangan nak-YAH MANA DIA?!! MANA YEOJA TADI?" jerit Jin seraya mengundur tubuh nya ke belakang selepas dia lihat Zea tiada di sebelah nya.

[OG]Transfer Love | 정 호석Where stories live. Discover now