Kaki di langkah lemah. Satu tubuh gadis itu mengigil akibat suhu yang terlampau rendah.
"Se--sejuk" gigil Zea.
"Ruma-h"kaki di hentikan pada hadapan sebuah rumah. Rumah itu adalah banglo bertingkat.
Dengan gigil gadis itu menekan loceng banglo bertingkat itu.
Ting! Tong!
" yahaishh. Siapa pulak yang datang malam malam ni? "Bebel lelaki itu dengan kaki melangkah ke arah pintu rumah nya.
Pagar di tuju lelaki itu. Lalu dia membuka kunci pintu pagar yang kecil .
"Awak siapa? Sasaeng?" soal lelaki itu pelik apabila melihat seorang gadis dengan keadaan mengigil berada di hadapan rumah nya.
"He-help me--" tidak sempat gadis itu meneruskan kata-kata malah dia sudah rebah.
"Yah! " gelabah lelaki itu. Dia berlari ke arah gadis itu.
"Yah ireona!" panggil nya dengan menampar lembut pipi gadis itu.
"Haishhh" dengan malas nya dia mengangkat tubuh kecil gadis itu dengan gaya bridal.
"Nasib la kau ni ringan. Kalau tidak dah lama aku biarkan kau dekat luar ni. Tapi aku tak sejahat itu" seloroh lelaki itu dengan membawa tubuh gadis itu memasuki ke dalam rumahnya. Sempat lagi dia lihat sekeliling kawasan agar tiada orang.
●
●
●
●
●
●
●
●
Dia membaringkan tubuh gadis itu di atas katil. Suhu air corn di turunkan.
"Dah tahu suhu dekat luar tu sejuk, kenapa kau pakai seluar pendek dengan baju legan pendek masa keluar? " bebel lelaki itu sendiri. Di lihat wajah polos wanita itu ketika tidur.
"Aku kena Call Doktor Lee" dia menyeluk poket seluar mengambil handphone nya untuk membuat panggilan.
♡ 𝙏𝙍𝘼𝙉𝙎𝙁𝙀𝙍 𝙇𝙊𝙑𝙀 ♡
Zea POV
Aku membuka kelopak mata Ku sedikit demi sedikit. Pandangan pertama yang aku lihat ialah syiling putih.
Aku melihat keadaan sekeliling bilik ini. Aik? Aku dekat mana? Ni bilik siapa?
Lalu aku meneliti baju yang aku pakai pula. Tak silap tadi aku pakai seluar pendek dengan baju lengan pendek . Kenapa boleh jadi baju lengan panjang ni?
YOU ARE READING
[OG]Transfer Love | 정 호석
FanficSeorang idol bertemu perempuan kampung. Kau rasa? "Kau siapa? Macam mana aku boleh ada dekat sini? Adakah ini mimpi? Kenapa baju aku boleh tertukar? Kau ke yang tukar kan? Ma--" "Kau boleh tak tanya satu satu? Aku pening nak jawab" "Apa nama kau...