💌10💌

8 0 0
                                    

"Kak apa aku tengok ni betul ka?" soal remaja lelaki itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kak apa aku tengok ni betul ka?" soal remaja lelaki itu. Zea mengulingkan bebola mata nya ke atas.

"Kak kau tolong tampar muka aku" kata Iqmal lagi.

Pak!

Terteleng kepala Iqmal setelah di tampar oleh kakaknya.

"Aduh sakit lah bongok!" bengang Iqmal dengan mengosok pipinya yang sudah bengkak akibat tamparan Zea.

"Kau yang suruh tampar" jawab Zea selamba.

"Fuh sakit tu! Aku pernah kena dulu" sampuk Taehyung. Dia memegang pipi nya. Padahal orang lain yang kena dia pula yang sakit.

"Jadi betul lah apa yang kau cerita dekat aku hari tu?" tanya Iqmal kepada kakaknya lagi.

"Ya" jawab Zea malas. Aku cakap tak nak percaya ini dah jadi depan mata baru nak percaya. Dasar adik tak guna!

Iqmal masih lagi tidak percaya. Dia meneliti setiap wajah jejaka-jejaka itu untuk memastikan ini bukan mimpi.

Bts hanya pasrah wajah mereka di pegang oleh remaja itu.

"Apa yang kamu buat tu Akim?" Puan Milah menegur anak nya itu dari membelek wajah jejaka-jejaka itu.

"Mak! Mak tak tahu ka dia orang ni siapa?" tanya remaja lelaki itu. Dia berlari ke arah Puan Milah.

"Manusia lah? Kenapa?" kata Puan Milah selamba.

Suga menggelengkan kepala nya. Patut lah Zea perangai selamba rupanya turun temurun dari maknya.

"Dia orang  BTS mak!" kata Iqmal. Teruja remaja itu memberitahu kepada mak nya.

"Hah?! BTS?!" soal Puan Milah terkejut.

"Yes BTS!!!" Iqmal mengangguk bagi mengiyakannya.

"Sudah lah, dik. Mak tak kena--

"BTS?! BANGTAN SONYEONDAN?" tanya Puan Milah separa jerit.

Terkejut BTS apabila wanita itu menyebut nama penuh kumpulan mereka dengan lancar sekali. Zea ternganga mendengar nya.

"Ya mak!! Kumpulan laki yang mak minat tu. Tu Jin!" Iqmal menunding jari kepada Kim Seokjin. Jejaka itu terkelip kelip mata nya apabila kedua anak beranak itu menatap nya. Kenapa? Aku ada buat masalah ka? Aku rasa tak.

Zea sudah tercengang. Macam mana mak dia kenal BTS?

"Jin?" tanya Puan Milah setelah tiba di hadapan jejaka berbahu lebar itu. Jin teragak-agak ingin mengangguk kepala nya.

" Patut lah muka macam kenal!" kata Puan Milah dengan menepuk-nepuk bahu jejaka itu. Jin hanya ketawa kekok.

______

"Herh!"Zea menyental kasar pinggan yang dia sedang cuci sekarang.

Setelah mencucinya dia pun meletakkan pinggan itu di rak.

[OG]Transfer Love | 정 호석Where stories live. Discover now