Bts berjalan jalan sambil membeli makanan. Yang paling teruja si Jungkook lah. Jejaka itu kalau bab makanan memang nombor satu.
"Kau apa hal Jhope? "Tegur Jin pada Jhope yang sedang termenung. Mereka sekarang sedang berada di gerai yang menjual Kuih Muih. Bts menyuruh Jhope memilih kuih tapi jejaka itu boleh temenung sambil menguis guis kuih itu. Kau rasa?
"Ani! Nah aku nak ni! "Ucap Jhope yang mengelengkan kepalanya. Kuih ketayap di masukan ke dalam plastik yang di pegang oleh Jin.
"Berapa ringgit kak?"soal Akim pada gadis itu. Gadis itu tua satu tahun darinya.
"Semuanya sepuluh ringgit, dik"ucap gadis itu.
"Nah! "Duit sepuluh ringgit di hulur pada gadis itu. Langsung gadis itu menyambutnya sebelum mengucapkan terima kasih.
Tanpa membuang masa mereka pun berlalu pergi untuk membeli makanan lain pula.
Setelah puas memborong semua makanan di karnival itu dan mereka pun kembali ke Zea dan kawan kawan Akim.
"Fuhhh banyak betul makanan yang korang beli"kata Aiman setelah melihat tangan Bts yang penuh dengan plastik makanan.
"Yelah. Dorang lapar"ucap Akim. Di lihat kakaknya itu sedang berborak bersama Najmi langsung satu senyuman penuh makna terukir di bibir jejaka itu. Dia tahu Najmi suka akan kakaknya itu.
"Rancak kau borak gan kak aku"tegur Akim yang langsung menghentikan perbualan mereka.
Langsung Najmi mengosok lehernya kerana malu di tegur begitu.
"Haah. Kenapa? Kau cemburu?"seloroh Zea dengan menjeling adiknya itu. Ganggu sahaja dia ingin berbual dengan jejaka itu.
"Tak ada masa aku nak cemburu. Tapi kalau orang tu tak tahu lah"ucap Akim sebelum dia melihat Jhope yang sedang merenung tajam ke arah Najmi dan Zea.
Suga yang faham maksud jejaka itu langsung menggelengkan kepalanya.
"Kajja kita makan"kata Akim yang menukar topik. Dia mengambil tempat di sebelah Aiman.
"Kajja! "Ucap Jungkook teruja.
"Hyung cuba rasa popia ni. Sedap!! "Ucap Akim dengan menghulur popia sambal pada Bts untuk menyuruh mereka menyubanya.
"Popiya? "Soal Jimin. Berbelit lidahnya ingin menyebut.
"Ya popia. Hyung semua cuba lah"kata Akim.
Bts mengambil popia yang dihulur oleh Akim itu sebelum mereka mencubanya.
"Wah! "
"Sedap! "
"Nak lagi! "
Berbagai reaksi yang diberi oleh ahli Bts. Jungkook sampai tambah lagi lah.
__________
YOU ARE READING
[OG]Transfer Love | 정 호석
FanfictionSeorang idol bertemu perempuan kampung. Kau rasa? "Kau siapa? Macam mana aku boleh ada dekat sini? Adakah ini mimpi? Kenapa baju aku boleh tertukar? Kau ke yang tukar kan? Ma--" "Kau boleh tak tanya satu satu? Aku pening nak jawab" "Apa nama kau...