"Seronok pulak main lumpur ni. Yang penting Jin tak dapat tangkap aku" ujar Zea . Mereka menolak motor hingga sampai ke rumah. Semua sudah mandi lumpur .Kalau naik motor habis lah motor tu penuh dengan lumpur.
"Kau main tipu! Lagipun Jhope pegang aku tadi!" kata Jin. Teringat kembali peristiwa tadi yang dia ingin membaling lumpur yang berukuran besar bola sepak itu kepada Zea malah Jhope menghalangnya.
"Kau agak agak lah hyung. Bola tu besar gila. Itu kalau kena Zea mau nya koma perempuan ni" ujar Jungkook yang menyebelahi di pihak teman seperjuangnya iaitu Zea. Mereka memang sebulu.
"Thanks my bro!" kata Zea lalu menepuk bahu Jungkook. Jungkook hanya tersenyum kepada gadis itu.
"Ya Allah! APA YANG KAU ORANG BUAT HAH? KENAPA SEMUA PENUH DENGAN LUMPUR NI?!!!!" soal Puan Milah separa jerit. Hampir pekak telinga meraka setelah mendengar jeritan wanita itu.
"Errr mak ka-kami" tergagap Zea ingin menjawab pertanyaan maknya itu. Kau jangan main main. Puan Milah ni bekas guru silat. Sekali dia buka langkah silat nya alhamdulillah di jamin esok nya kau tidak bernyawa lagi lah.
"KAMU SEMUA PERGI BASUH SEKARANG! SELAGI TAK BASUH AKU TAK AKAN BENARKAN MASUK DALAM RUMAH AKU!!! FAHAM?!! " jerkah wanita itu dengan wajah merah nya kerana bengang dengan bebudak itu.
"Mak--"
"SEKARANG!!!!" lintang-pungkang mereka lari kerana jeritan Puan Milah yang super kuat mengalahkan high note Jin itu.
________
Zea melangkah keluar dari bilik nya setelah siap mandi.Dia menghampiri dapur kerana terdengar benda bising. Masuk sahaja ke dalam dapur di lihat Jin yang sedang masak manakala Jhope dan Suga turut membantu jejaka itu.
"Masak apa? " tegur Zea .Hampir Jin mencarut akibat terkejut. Langsung mereka bertiga berpusing melihat Zea.
"Ouh kau. Ha! Mak kau suruh kita masak" bagitahu Jin lalu dia sambung memasak semula.
"Eh? Habis dia buat apa?"tanya gadis itu pelik. Tak pernah mak dia tak masak malam ini dah kenapa?
"Mak dengan ayah kau pergi kenduri. Kata nya ada apa tu tah- .Tahi-"
"Tahlil"sampuk Suga.
"Ha tahlil! "Kata Jin seraya memetik jarinya. Suga mengelengkan kepala nya. Nasib dia tak sebut tahi.
"Ouhhh"Zea mengangguk kepalanya.
"Budak budak tu pula pergi mana? "Soal gadis itu lagi.
"Namjoon ada ja dekat ruang tamu. Tengah tengok drama" bagitahu Jin.
"Adik kau dengan tiga ketul tu pula ada dekat luar rumah main pubg"sambung Jhope pula.
"Hah! Pubg? Tak ajak aku pun. Ok aku nak pergi dulu. Masak sedap sedap tau! "Ucap Zea setelah itu dia berlalu pergi begitu sahaja ,tidak sempat mereka ingin menghalang gadis itu malah laju sahaja dia menghilang.
YOU ARE READING
[OG]Transfer Love | 정 호석
FanfictionSeorang idol bertemu perempuan kampung. Kau rasa? "Kau siapa? Macam mana aku boleh ada dekat sini? Adakah ini mimpi? Kenapa baju aku boleh tertukar? Kau ke yang tukar kan? Ma--" "Kau boleh tak tanya satu satu? Aku pening nak jawab" "Apa nama kau...