💌07💌

6 2 0
                                    

2 Hari kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2 Hari kemudian....

"ZEA! " jerit Jhope dari atas.

"Asal tu?" soal Namjoon. Pelik kerana Jhope terjerit jerit memanggil nama Zea.

"Kau macam tak biasa pula. Ada la tu Zea ganggu Jhope" seloroh Jin yang sedang makan jajangmyeon sambil menonton anime.

Setelah itu muncul kelibat Zea yang berlari turun dari tangga. Di tangan gadis itu memegang Boxer milik Jhope.

"ZEA! KAU BAGI BALIK AKU PUNYA BOXER!" Arah Jhope. Jejaka itu berlari mengejar Zea kerana ingin mengambil Boxer milik nya semula.

"Tak nak! Datang la ambik!" kata Zea seraya mengerakan Boxer milik Jhope itu kekiri dan kanan.

Jhope yang panas hati itu pun berlari ke Zea tapi pantas gadis itu ke JungKook.

"JungKook tangkap" arah Zea lalu dia mencampak Boxer milik Jhope itu kepada JungKook.

"Dapat!"seloroh JungKook setelah menangkap Boxer milik Jhope.

"Aiggo!" keluh Namjoon, Jimin, Taehyung serta Yoongi dan Jin.

Penat hari hari melayan ketiga mereka. Kadang kadang Zea menganggu Jhope bersama dengan teman subahat nya iaitu JungKook. Kedua mereka tidak habis merancang pelbagai strategi untuk mengenakan Jhope serata ahli BTS yang lain.

"OMO!" jerit Jimin tiba tiba.

"Kau asal Jimin?" soal Taehyung yang hairan dengan jejaka itu. Tiba tiba ja jerit. Mental?

"Zea viral dekat Twitter, Weverse dan Instagram!" kata Jimin dengan note yang tinggi. Tak perlu kot sampai nak jerit bagai.

"Apa?" soal mereka serentak. JungKook, Jhope serata Zea yang tadi bermain tarik Boxer pun terhenti perbuatan mereka.

"Buka Phone korang!" arah Jimin mendatar. Pantas semua ahli BTS membuka telefon bimbit masing masing.

"Bwo? Apa yang korang tengok tu?" soal Zea. Dia seorang sahaja yang tidak membuka talifon.

Semua ahli BTS memandang Zea dengan tatapan tidak percaya.

"Kenapa korang ni? Asal tengok aku macam tu?" tanya Zea lagi.

"Sini aku nak tunjuk dekat kau"Jimin mengarah Zea supaya datang ke arah nya.

Zea pun ke arah Jimin lalu dia duduk di sebelah jejaka itu.

"Baca ni" Jimin memberikan talifon nya pada Zea. Zea membuat wajah pelik sebelum dia menyambut juga huluran Jimin.

Ahli BTS yang lain menunggu gadis itu untuk membaca.

"Aku tak pandai baca tulisan hangul" kata Zea seraya menyerah kembali talifon milik Jimin. BTS menepuk dahi serentak. Buat penat suruh dia baca ja!

"Ok.Aku baca! " pasrah Jimin.

[OG]Transfer Love | 정 호석Where stories live. Discover now