🌹🌹🌹
MAJLIS sambutan hari lahir anak perempuan Tan Sri Adam Wong yang ke-20 tahun, meriah dengan para tetamu undangan.
Harrison hanya memerhati daripada jauh dan menjarakkan dirinya daripada tetamu jemputan ayahnya.
Beberapa orang ahli perniagaan Tan Sri Wong cuba berbicara tentang klaborasi dengan syarikatnya, dia hanya membalas dengan anggukkan kecil.
Ramai clients dari syarikat ayahnya cuba bergabung dengannya kerana dia telah berjaya meluaskan perusahaan ke luar negara.
Harisson tersenyum sinis bila ada saja kenalan ayahnya memuji dan memuja kejayaannya dan berharap dapat menjadikannya sebagai menantu mereka.
Hanya kerana memegang pingat usahawan muda berjaya di ASIAN orang yang dulu di pandang rendah kerana sering berfoya-foya kini disanjung.
" Harris... Hye Harrison.. Come here." Jessica melambai tangan pada Harrisson supaya abangnya yang dari tadi mengasingkan diri itu datang pada mereka di sebelah kek.
Semua tetamu mula berkumpul di hadapan pentas." Mic testing one.. Two.. Three.. Hello everyone thank you for coming tonight. Now for the cake." kata pengacara majlis.
Semua tetamu memberi perhatian kepada Jessica dan keluarganya yang berada di atas pentas.
" For you beautiful lady. Happy birthday to you my beloved sister." Harrison menyerahkan pisau potong kek pada Jessica.
" Happy birthday to you...
Happy birthday to you..
Happy birthday to Jessica Wong
happy birthday to you."Selesai saja memotong kek para tetamu menyambung semula perbualan mereka, ada yang membawang, ada yang berbincang hal kerja dan ada juga yang cuba mencari pelabur untuk perniagaan mereka.
" Haris.. meet my bestfriend Humaiyra. Maiyra my one and only brother Harrison." Jessica memperkenalkan abangnya kepada kawan baiknya.
" Haris. Harrison Wong." katanya menghulur tangannya kepada humaiyra untuk berjabat tangan.
" Humaiyra Qhaisarah. Just call me Maiyra." balasnya dengan senyuman manis yang cukup menawan mampu memikat hati setiap pemuda yang memandang dan menundukkan sedikit kepala pada Harrison.
Harrison menarik semula tangannya yang tidak disambut dengan senyum sinis dan merenung tepat pada wajah Humaiyra.
Harrison memandang humaiyra dari kepala ke kaki dan ke kepala semula membuat gadis itu tidak selesa, Humaiyra mengalihkan pandangannya kearah lain apabila matanya bertembung dengan Harrison.
' Interesting.' detik hati Harrison tak lekang dengan senyum sinis di bibirnya.
" Hey don't stare at my bestfriend like that. You make her uncomfortable." Jessica menegur manja sikap abangnya yang suka merenung orang seperti ingin ditelan itu, sambil menepuk lembut lengan kekar Harrison.
" I can't help it because she so beautiful and stunning." puji Harrison memandang tepat pada mata Humaiyra.
" Of course lah she stunning. My bestie, kan." balas Jessica bangga bila abangnya memuji rakan baiknya.
" I'll be right back. Stay here for a while, Okay" kata Jessica pada Humaiyra perlahan.
" Don't you dare do something to her." pesannya pada Harrison sebelum berlalu pergi kearah rakan kolejnya yang baru sahaja tiba.
" So how you meet my sister?." Humaiyra mengangkat wajahnya memandang Harrison bila tiba-tiba sahaja soalan ditujukan padanya.
Dia cuba mencari mata Harrison yang tidak memandangnya malah memandang kearah Jessica yang sedang rancak berbual dengan rakan kolejnya.
" We are classmate since primary school." balas Humaiyra perlahan, tidak selesa berdiri berdua disitu kerana pandangan Harrison kepadanya seperti ada sesuatu tetapi dia tidak tahu apa.
" Ohhh wow.. Why I never know that she has a beautiful girl friend like you?." tanya Harrison menatap tepat pada mata Humaiyra.
" Err... I'm not that important to be know by someone like you. Please excuse myself, I need to meet my friends." kata Humaiyra dan melambai tangannya pada seseorang.
Harrison turut memandang kearah orang yang dimaksudkan itu, hatinya tiba-tiba rasa sakit melihat gadis itu tersenyum manis melambai seorang lelak.
Hatinya tidak keruan melihat Humaiyra tersenyum manis berbual dengan rakan kolej dan seorang lelaki yang berdiri rapat dengan gadis itu sedangkan gadis itu cuba menjarakkan diri dengannya.
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
" HYE Harris, you looked so bad, did something bad happen to you?." tanya Jessica bila melihat muka kusut dan mendengar keluhan kasar dari bibir abangnya itu.
" Jesse. What that girl name?. I mean where's one of your friend that day go?." seminggu dia cuba untuk memikirkan tentang gadis itu.
Tiap kali dia cuba untuk tidak memikirkan gadis itu wajah gadis itu bermain-main dimatanya dan membuat dia berasa marah bila teringat yang gadis itu berbual mesra dengan seorang lelaki yang bukan dirinya.
" Who? Which one I have a lot of friends."
" The one with hijab." kata Harrison sambil membuat gaya pada mukanya.
" Ohhh Maiyra. Dia balik kampung her mom masuk hospital sebab tiba-tiba darah tinggi naik. Why?." jawab Jessica sambil mencapai remote tv.
" Ohh no wonder. Dimana kampung dia?."
" Kenapa you nak tahu?." tanya Jessica semula. Pelik dia dengan perangai abangnya yang tak pernah ambil tahu dengan siapa dia berkawan tiba-tiba tanya keberadaan kawan baiknya.
Bertambah pelik adalah bila abangnya seperti tertarik dengan kawannya itu, membuat dia rasa ada sesuatu yang tak kena.
" Where is your friend's villages."
" Pahang. Kenapa you tanya I dia duduk mana?. Don't tell me yang you dah jatuh cinta pandang pertama pada my bestie."
" Nonsense." balas Harrison sambil berjalan menuju ke biliknya, tangannya melepaskan tali leher.
" Jess, jom temankan mommy pergi rumah jiran sebelah, mereka ada buat majlis cukur rambut cucu dia." ajak Puan Sri Salmah yang baru turun dengan beg bimbit tersandang elok dilengan.
Mak-mak datin biasalah kan kalau nak pergi mana-mana hand bag memang takkan lepas dari tangan.
" Rumah Aunty Merry ke?. Kalau rumah Aunty Merry Jess tak nak ikut. Jess tak suka anak dia, buas." balas Jessica tanpa mengalih pandangan dari television.
" Bukan rumah Merry tapi rumah Aunty Jihan. Anak aunty Merry kan kecil lagi."
" Ohh.. Okay. I thought rumah budak bising tu. Let's go." kata Jessica menekan butang merah mematikan television sebelum bangun ke Maknya.
" Pergi naik pakai tudung dulu tak kan nak keluar macam itu saja." tegur Puan Sri Salmah.
" Opss sorry lupa tapi petang nanti Jess nak keluar dengan kawan kolej jess, rosaklah rambut Jess." rungut Jessica pada maknya.
" No excuses. Kita nak pergi kenduri selamat bukan nak pergi party so naik pakai tudung. Now!." kata Puan Sri Salmah menolak tubuh anaknya itu naik keatas.
" Okay fine Puan Sri." degus Jessica sebelum dengan langkah yang longlai bergerak menuju ke biliknya untuk mengambil tudung.
Puan Sri Salmah mengajar anak-anaknya untuk bergaul, hidup bermasyarkat dan lebih rapat dengan orang islam kerana bimbang dengan pergaulan anak-anaknya.
Suaminya memeluk islam sebelum berkahwin dengannya tapi semakin hari suaminya itu semakin leka.
Dia bimbang anak-anaknya juga terleka walaupun dia sering memastikan Jessica memakai pakaian menutup aurat.
To be continues...
YOU ARE READING
CAPTURED
Romance🌹 COMPLETED🌹 " Run!!! Baby run!! Run faster as you can!!! Don't let catch you or you will be sorry. " Jerit Harrison sambil ketawa. " Cari dia sampai dapat!! Sekarang!!! " Dia mengarahkan anak buahnya untuk mengejar Humaiyra. * Nak tahu lebih la...