3 tahun lalu...
" Berapa kali kau nak lari dari aku Maiyra? Kau ingat kau boleh lepas dari aku ke hah?."
" Kau memang sengaja nak uji kesabaran aku kan Humaiyra Qhiasara." tanya Harrison sambil cekak pinggang merenung Humaiyra yang sedang menangis.
" Tolong lepaskan saya Harris, saya dah tak tahan tinggal disini saya janji saya tak akan lapor polis... Saya janji saya tak akan bagitahu sesiapa... Tolong lepaskan saya Harris."
" Humaiyraaaa... Humaiyraaa ooo Humaiyra kenapa susah sangat kau nak terima kenyataan! Kau tu milik aku."
" Saya nak balik saya tak nak duduk sini, sampai bila awak nak kurung saya dekat sini?." tanya Humaiyra tersedu-sedu.
" Maybe sampai persiapan majlis perkahwinan kita selesai."
" Saya tak nak kahwin dengan awak."
" Then you will stay with me forever."
Tangisan Humaiyra semakin kuat mendengar balasan Harrison itu, dia akan terikat selamanya dengan lelaki itu.
" Bangun ikut aku." Harrison mengheret Humaiyra keluar rumah, hujan lebat dan kilat menyambar tidak menghentikan niat lelaki itu.
Tubuh Humaiyra mengigil kesejukkan, dia ditolak masuk kedalam sebuah sangkar besi yang di pasang ditengah-tengah hutan itu.
" Kau akan duduk sini sampai aku datang keluar kan kau and set in your mind that you are mine!."
Harrison mengunci pintu pagar besi itu dan pergi meninggalkan Humaiyra dalam hujan disitu.
" Tolongggg.... Harrissss.... jangan tinggalkan saya disini... Harris! Harris!." jeritan Humaiyra kedengaran sayup-sayup dia telinganya kerana bunyi hujan dan kilat yang kuat.
End of the flashback..
" Ya Allah." jerit Humaiyra menutup kedua belah telingganya bila guruh berdentum di langit.
Hujan lebat dan kilat menyambar sama seperti malam itu, dia memeluk lutut sambil menangis ketakutan.
Badannya tersentak bila merasa ada sentuhan pada kakinya sebelum tubuhnya di peluk erat.
" Shhh it's okay... it's okay I'm here..." pujuk Harrison mengucup dahi Humaiyra.
" Mana abang pergi? Kenapa abang tinggalkan Maiyra sorang-sorang dalam rumah ni!."
" Shh shh I'm sorry... Abang tak akan tinggalkan sayang sorang-sorang dah lepas ni... Abang janji." Harrison tersenyum penuh makna melihat wajah pucat isterinya itu.
'Good job Harrison Wong' fikirnya.
Dia mengesat kesan air mata dipipi Humaiyra, jelas nampak bengkak bawah mata dan hidung merah Humaiyra kerana menangis semalaman.
Merasa ada pergerakkan kecil dari Humaiyra, Harrison menungkat dagunya menunggu permaisurinya itu membuka mata.
" Aduh sayang kenapa ni?." tanya Harrison bangun dari duduknya, sakit tulang punggungnya bila tiba-tiba Humaiyra menolaknya jatuh dari katil.
" Get out."
" What do you mean sayang?. Are you hurt any where?." tanya Harrison bimbang, dia cuba memegang tangan Humaiyra tapi ditepis kasar.
" What's wrong sayang?. Kenapa tiba-tiba marah abang ni?."
" Awak tanya saya kenapa?. Mana awak pergi semalam?." marah Humaiyra menatap tajam wajah serba salah suaminya itu.
" Abang ada meeting dengan clients semalam, abang tak perasan yang hujan. I'm sorry please forgive me."
" Whatever get away, I'm taking bath." Harrison tersenyum melihat kelibat Humaiyra yang hilang kedalam bilik air.
' Sesi memujuk lah pula Harrison Wong'. kata hatinya.
" Sayang dah siap, mari duduk sini abang ada masak mee hun kesukaan sayang." Humaiyra bergerak ke peti sejuk mengambil susu sebelum berlalu ke ruang tamu.
" Hahaha nasib kau lah Harris sepatutnya aku yang dipujuk sekarang aku yang kena pujuk." ujarnya perlahan.
Harrison perlahan menghampiri Humaiyra bersama dulang berisi mee hun goreng dan susu suam untuk Humaiyra.
" Sayang, your breakfast." senyap tiada balasan.
Harrison mengambil sudu dan menyuakan pada mulut Humaiyra, bibir itu tertutup rapat.
" Sayang makan lah sikit nak merajuk pun perut kena kenyang tau."
Harrison meletakkan sudu dan menyemjut makanan dengan tangan kanannya.
Humaiyra menjeling Harrison sekilas sebelum membuka mulutnya, tiada siapa bersuara hanya tangan Harrison laju menyuap makanan ke mulut Humaiyra.
" Abang ada belikan kek sebelum balik semalam sayang nak makan sekarang atau..."
" Awak ingat perut saya tong drum ke?." tanya Humaiyra sinis.
" Abang tahu sayang tak makan semalaman kan... Jadi apa salahnya makan banyak sikit pagi ni. Bagi gemuk sikit."
" Opss." Harrison menutup mulutnya bila melihat jelingan maut isterinya itu.
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
HUMAIYRA menguyah makanannya dengan hati sebal sebenarnya dia tidak marahkan Harrison bila melihat kesungguhan suaminya itu memasak untuknya.
Tetapi dia geram bila mengenangkan dia ditinggalkan seorang diri di rumah itu dan lelaki itu juga tidak call atau smsnya.
" Sayang abang ada meeting penting pukul 9.00 pagi nanti." maklum Harrison memecah kesunyian di antara mereka.
Bila tiada satu pun balasan dari isterinya yang hanya leka menguyah makanan tanpa mengangkat kepala itu, Harrison mencapai telefon bimbitnya.
" Hello Jack. Kau batalkan semua meeting aku hari ni, kau cakap dekat dorang yang aku ada emergency."
" Pergi sajalah." kata Humaiyra.
" Tak apa Jack kalau dorang nak cancel projek tu aku redho je, kita cari projek lain sajalah. Aku ada emergency ni." dia sengaja membuat ayat sedih supaya Humaiyra rasa bersalah.
Humaiyra mengangkat muka memandang Harrison yang sedang berdiri membelakanginya itu.
" Hah! apa kena tutup office kalau aku tak datang meeting? Kalau dah dia orang kata kena tutup kau tutup sajalah."
Harrison mengerling sekilas pada Humaiyra yang sedang memandangnya.
" What! Daddy aku nak tarik balik semua saham dia dan bagi pada Rania?." kata Harrison dengan kuat.
" Aku akan bankrupt? Tak apa aku redho je sebab wife aku pandai masak telur so aku makan telur sajalah lepas ni."
Humaiyra sedaya upaya menahan ketawanya dari meletus mendengar perbualan suaminya dan Jack itu.
" Kau tak ada wife mana kau tahu." Harrison mematikan panggilannya bila melihat Humaiyra sudah mula tersenyum.
" Sayang macam mana ni kalau abang tak datang meeting, office abang kena tutup?. Habislah kita." tanya Harrison dengan nada sedih yang dibuat-buat.
" Pergilah meeting tu kenapa gatal-gatal nak ponteng?." balas Humaiyra, lupa akan rajuknya.
" Macam mana nak pergi kalau jantung abang ni tengah merajuk dengan abang." kata Harrison mencuit dagu Humaiyra.
" Siapa merajuk? Siapa..? Siapa..?. " tanya Humaiyra sambil mencari di bawah meja dan dibawah bantal kusyen.
Harrison ketawa berdekah-dekah dengan terlatah comel isterinya itu.
" Jom ikut abang naik atas bersiap pergi office nanti lambat." ajak Harrison selepas mencuci tangannya di singki.
" Sayang tak nak ikut abang sebab sayang rasa tak nak keluar hari ni, nak rehat dekat rumah je."
" Ish. Mana boleh tinggal sayang abang ni sorang-sorang dekat rumah bahaya, takut nanti tiba-tiba bummmm." Harrison membuat gaya guruh sambil ketawa.
Humaiyra memuncung apabila di usik seperti itu.
To be continues...
YOU ARE READING
CAPTURED
Любовные романы🌹 COMPLETED🌹 " Run!!! Baby run!! Run faster as you can!!! Don't let catch you or you will be sorry. " Jerit Harrison sambil ketawa. " Cari dia sampai dapat!! Sekarang!!! " Dia mengarahkan anak buahnya untuk mengejar Humaiyra. * Nak tahu lebih la...