Our child
Ep 1
Dia membaling putung rokok yang sudah pendek itu dan dipijak sehingga api itu terpadam.keluhan berat dilepaskan sebelum dia melangkah masuk ke dalam rumah kayu yang agak kecil itu.
Fikirannya mula melayang jauh.kedengaran suatu suara di dalam kepalanya."Hyun,tolong adik!Hyun?Hyun!!"Dia terus terjaga dari lamunannya dan menggelengkan kepalanya beberapa kali.
_______________•_______________
Ji hyo melihat langit malam dengan muka yang muram.guruh mula kedengaran dan hujan mula turun dengan lebat.tangannya memegang satu plastik kecil berisi ubat.Dia mengerutkan muka sambil hidungnya sudah kemerahan
Ji hyo:kenapa aku senang percaya dekat dia?kalau aku taulah dia cuma nak permainkan aku,dah lama aku lari dari rumah sewa tu.kenapa aku sebodoh tu?sekarang dah terlambat untuk kau patah balik,ji hyo
Dia masuk ke dalam kereta sambil menangis teresak esak.stereng kereta ditekan beberapa kali untuk melepaskan amarahnya.
Ji hyo:aku takkan maafkan kau,jimin!aku takkan!
Stereng kereta digenggam kuat dan kereta itu dipandu dengan laju.dia tidak menghiraukan keselamatan dirinya walaupun hujan semakin lebat.semakin kuat bunyi tangisan gadis itu.kereta dipandu tanpa hala tuju sehingga sampai di suatu kampung yang agak terpencil dan tidak pernah dia jejak.
Ji hyo:kenapa dengan kereta ni?janganlah time time macam ni dia nak buat hal.aduh tolonglah.
Dia mengetap rahangnya dengan kuat kerana perutnya mula terasa sakit.dia berjalan perlahan sambil meminta tolong pada lewat malam itu.
______________•_______________
Ayam berkokok petanda pagi sudah menjelma.baekhyun tersedar secara mengejut apabila mendengar bunyi riuh orang kampung di luar rumah.tingkap kayu dibuka laju.matanya dikesat sambil melihat orang kampung berkurumun di satu tempat
Baekhyun:ada apa pula orang kampung bising bising dekat luar ni?takkan pagi pagi dah ada yang bergaduh kot?haih
"Tolong jangan dekat dengan gadis ni!kita tak tau asal usul dia macam mana.gayanya seperti orang bandar"
"Tapi ada luka dekat dahi dia.takkan kita tak nak rawat gadis ni?"
Baekhyun:ada apa semua berkumpul dekat luar ni?
Dia mengerutkan kening apabila melihat seorang gadis yang tidak dikenali sedang terbaring di atas tanah.kelihatan ada plastik kecil berisi ubat yang tidak jauh dari gadis itu.
Bersambung
YOU ARE READING
Our Child
RomanceCOMPLETED ✔️ Watak utama:Baekhyun dan Song Ji Hyo Song ji hyo.Gadis malang yang ditipu dan dipermainkan oleh teman lelakinya dan akhirnya mengandung anak luar nikah.Dia berasa kesal dan sangat kecewa apabila ditinggalkan begitu saja.Suatu hari,dia m...