EP 24 🕊️

61 10 0
                                    

Our child

Ep 24

Baekhyun membulatkan mata lalu memandang ke belakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Baekhyun membulatkan mata lalu memandang ke belakang.celaka!pemilik kedai itu masih tidak putus asa dan mengejar mereka!

Baekhyun:lelaki tu dah gila ke?sampai bila dia nak kejar kita?memang sia sia jelah!

Ji hyo mendapat satu idea apabila ternampak tong sampah besar di tepi jalan.Dia terus menambah kelajuan motor dan sempat menendang sampah itu sehingga terkena pada wajah pemilik kedai yang baru sahaja membuka tingkap kereta.kedengaran bunyi anjing yang tengah menyalak seakan akan mengejek pemilik kedai itu.HAHAHAHAHAH!

Baekhyun:wooho!

Baekhyun menunjuk isyarat loser pada lelaki itu yang sudah jauh ketinggalan.Ji hyo yang melihat Baekhyun yang sedang ketawa sakan,terus menyiku perut lelaki itu

Ji hyo:fokus!

_________________•_________________

_________________•_________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jam menunjukkan pukul 11 malam.Di hotel.baekhyun menuju ke meja cermin dan duduk di situ.entah kenapa,setiap kali dia duduk di depan benda alah itu,kejadian kemalangan dulu terus segar di ingatan.topeng yang dipakai masih tidak dicabut.keluhan berat dilepaskan.mau saja dia menjahit topeng itu diwajahnya.biar topeng itu bersatu dengan wajah walau kedengaran pelik.yang tau pasti akan faham macam mana perasaannya.

Krek!kelihatan ji hyo menarik kerusi dan duduk di hadapannya."huh?"kata baekhyun yang terasa hairan.gadis itu mengeluarkan bekas berisi ubat luka dan kapas.

Topeng itu dibuka.ingat lagi waktu pertama kali ji hyo ingin membersihkan luka di wajahnya?tapi ketika itu hatinya sedang cemburu bila gadis di hadapannya berjumpa dengan lelaki lain.apa..itu hanya salah faham?

Ji hyo:jangan gerak kalau tak nak sakit.luka ni kena cuci setiap hari.kalau tak dia akan merebak ke hati.lepastu awak akan marah saya kalau hati awak sakit.right?

Baekhyun mengerutkan kening lalu menggulingkan biji matanya.perli nampak?kelihatan ji hyo sedang menyapu ubat pada luka di wajahnya dengan berhati hati.Baekhyun ralik memandang ji hyo sehingga banyak persoalan mula timbul di benak fikirannya.

"Apa..sebelum ni aku kahwin dengan dia hanya sebab hyunji?masatu aku hanya fikir pasal anak tu.tapi.."detik hati baekhyun.

Kemudian matanya memandang ke arah jaket hitam yang dipakai oleh gadis itu.

Baekhyun:saya dah lama nak tanya benda ni.suka sangat awak pakai jaket hitam saya tu.tak silap dari pertama kali kita jumpa selepas saya kemalangan.atau..you miss me,huh?

Dia mengukirkan senyuman sinis.ji hyo terus menggulingkan biji matanya dan menutup bekas ubat.

Ji hyo:jaket ni saya selalu bedungkan pada hyunji.bau hyunji masih ada pada jaket ni

Baekhyun:ouh,jadinya sebab tu ke?I see.

Dia menundukkan wajahnya sambil mengangguk perlahan.selama ni dia ingatkan...heh nevermind!tiba tiba ji hyo mencubit hidungnya

Ji hyo:eh ayah hyunji tengah jeleslah.hehehe janganlah merajuk.ya,memang jaket ni banyak memori saya dengan hyunji.tapi jaket ni jugak ada memori saya dengan ayah hyunji.

Baekhyun menepis tangan ji hyo yang sedang mencubit hidungnya

Baekhyun:uii manada!merepek.dahlah,pergi tidur.esok pagi,kita kena serbu markas penjahat tu.

Ji hyo mengangguk dan terus beredar.baekhyun pula mengambil laptopnya dan membuat research tentang Kota Aurora.hmm,nampaknya maklumat di sini pun tak dapat dikesan.hebat sangat ke penduduk di kota ni?

Kemudian dia terdengar tangisan ji hyo yang sedang memegang kain napkin milik hyunji.baekhyun memejamkan matanya dan mengeluh.happy happy ji hyo,tapi ibu mana yang akan kekal happy kalau anak tiada di sisi.dia hanya membiarkan gadis itu menangis puas puas supaya perasaan sedih itu dapat diluahkan walau bukan melalui kata kata

Dia melihat semula gambar yang dia ambil petang tadi.ada tempat terpencil yang tersorok?hmm.dia menyelak langsir hotel dan memandang permandangan luar.

"Lorong kecil,dikelilingi anjing,pintu merah"

Baekhyun:hmm,selalunya tempat tempat macam ni dekat area belakang kedai.sekejap..

Dia mencuba ingat semula tempat mereka menendang tong sampah besar semasa lewat senja tadi.oh shoot!

Baekhyun:pintu merah,anjing tengah menyalak..tak mungkin dekat situ!

__________________•___________________

Jam menunjukkan pukul 6.30 pagi.kelihatan baekhyun meletakkan senjata di dalam beg galasnya.sedang mengemas,dia baru perasan sesuatu.di mana ji hyo?hmm?

Baekhyun:ji hyo?awak buat apa ni?cepat cepat cepat.kita dah nak gerak

Ji hyo:sabar,nanti dulu.ajar saya cara nak berlawan dulu.sekurang kurangnya saya boleh tolong awak nanti.takkanlah saya nak tengok saja,kan?

Baekhyun:hmm?ajar?

"Ye,ajar"balas ji hyo.gadis itu menghayunkan tangan tanda bersedia.tangan baekhyun sudah bercekak pinggang dan beberapa saat,dia membetulkan kedudukan tangan ji hyo

Baekhyun:look,tangan kanan ni kena atas sikit kalau nak serang musuh.mata kena fokus.kalau musuh buka langkah untuk serang,rendahkan badan untuk elak.

Ji hyo:serang?macam ni?

Ji hyo terus menumbuk perut baekhyun.argh!lelaki itu terbatuk batuk lalu memegang perutnya

Baekhyun:uii,sakitlah! awak anggap saya musuh ke apa?

Ji hyo ketawa kecil lalu melihat kedua dua tangannya.beg silang diambil lalu dikerutkan keningnya

Ji hyo:ok,I'm ready!

Bersambung

Our ChildWhere stories live. Discover now