EP 7 🕊️

71 14 5
                                    

Our child

Ep 7

Hari itu,cuaca kurang panas dan agak redup

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hari itu,cuaca kurang panas dan agak redup.taehyung dan baekhyun bercadang untuk pergi ke hutan memburu haiwan. Itulah aktiviti harian mereka jika ada waktu lapang.kelihatan perangkap rusa sudah diletakkan di atas tanah yang ditutupi daun daun kering.sambil menunggu hasil buruan,mereka sempat berteduh di bawah pokok.

Taehyung:aku tengok kau dah jarang nak ke ladang.kenapa?kau ada masalah ke?cerita jelah dengan aku.macam tak biasa pulak.selalunya apa apa,muka ni jugak yang kena hadap bebelan kau

Baekhyun:pasal gadis tu.tak...maksud aku,bukan disebabkan dia.tapi,

Taehyung:kejap..gadis tu tak balik balik lagi ke?eh takkanlah kereta dia masih rosak lagi kot?orang kampung dah mula sangka buruk dekat kau berdua,kau tau?

Baekhyun:aku tak kisah dah semua tu.lagipun benda ni aku dah pernah hadap.aku cuma tak nak nasib gadis tu sama macam mendiang adik aku.kau faham tak?

Taehyung terus membulatkan matanya.dia melihat sekeliling lalu mengerutkan kening.

Taehyung:jadi gadis tu...

Baekhyun:cukuplah hidup aku diselubungi dengan rasa serba salah selama ni.aku tak nak benda ni berulang lagi.

Taehyung:ok aku baru faham.jadi,kau nak buat apa sekarang ni?

Dia memegang bahu baekhyun tanda menyokong tindakan rakannya.baekhyun menundukkan wajah lalu mengeluh

________________•_______________

"Aku rasa kereta tu memang ji hyo punya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku rasa kereta tu memang ji hyo punya.eh tapi kenapa pulak kereta dia boleh ada dekat kawasan terpencil macam ni?confirm!confirm dia masih ada sekitar sini."

Jimin meletakkan kakinya di meja makan warung itu.yoona memandangnya pelik lalu menuju ke arahnya.dia mengelap meja yang agak kotor itu sambil berdehem

Yoona:encik nak makan apa?

Jimin membuka cermin mata hitamnya dan menunjukkan suatu gambar ke arah yoona.gadis itu mula mengerutkan kening.

Jimin:awak pernah nampak perempuan ni?

Yoona:saya macam pernah nampak tapi...tapi sebelum tu,boleh saya tau?encik ni siapa ya?

Jimin:(dalam hati:heh.banyak tanya pula dia ni.)saya teman lelaki dia.kenapa?ada masalah?jadi,awak pernah nampak ke tak perempuan ni?

Yoona:oh teman lelaki rupanya.ada ada.saya memang terserempak dengan dia.tapi,masatu perempuan ni dalam keadaan tak sedarkan diri.saya pun tak tau sangat sebab apa.lepastu baekhyun yang tolong rawat dia.macam tulah ceritanya

Jimin:baekhyun?

________________•_______________

Tuk!tuk!tuk!kedengaran bunyi ketukan pintu yang kuat seakan akan hampir roboh.langsir ruang tamu diselak sedikit oleh ji hyo.matanya dikecilkan dan melihat orang ramai yang sedang berkumpul di luar rumah.dia melangkah ke belakang dengan perlahan dan berjalan ke hulu ke hilir

Ji hyo:apa aku nak buat?kenapa tiba tiba orang kampung berkumpul ramai ramai ni?aku ada buat salah ke sampai muka muka yang lain macam masam mencuka?

"Song ji hyo?awak ada dekat dalam kan?mari balik,sayang"

Matanya membulat.suara tu..suara tu milik jimin.tak mungkin dia boleh tau keberadaanya.hatinya mula berdegup kencang sehingga mengosok kedua dua tangannya.

"Semua dah tau awak mengandung anak luar nikah.apa lagi yang nak disorokkan?sampai bila nak main sorok sorok si manis?"

Tiba tiba pintu itu dibuka perlahan.muncul wajah ji hyo yang mengukirkan senyuman ke arah orang kampung dan jimin.ada yang berbisik sambil menjelingnya.jimin mengangkat kening lalu berkata

Jimin:jom kita pergi dari sini?lagipun ada banyak benda kita perlu bincang.hmm?

Dia menghulurkan tangan.ji hyo masih tidak lengkang dengan senyuman.lelaki itu sudah pelik melihat reaksinya.senyuman ji hyo semakin pudar dan kedengaran suatu bunyi yang agak kuat.dush!!satu tumbukan yang kuat dilepaskan oleh ji hyo ke arah wajah jimin.dalam hatinya terasa bahang dan panas.aib yang selama ni dia jaga,terbongkar begitu sahaja!

Bersambung

Our ChildWhere stories live. Discover now