Our child
Ep 6
Keesokan paginya.selepas mengemas bilik,ji hyo terus membuka tingkap kayu dan ternampak baekhyun yang sedang bertukang sambil merokok.gadis itu mengukirkan senyuman.angin yang agak kuat membuatkan dirinya berangan seorang diri.beberapa saat,dia mula tersedar apabila lelaki itu memandang pelik ke arahnya.tingkap itu terus ditutup laju sehingga baekhyun terkejut.
Baekhyun:dia dah bangun ke?awalnya
Rokoknya dibaling dan dipijak sehingga api terpadam.dia melangkah masuk ke dalam rumah dan melihat gadis itu yang sedang tercari sesuatu di dapur
Baekhyun:kau buat apa ni?awal betul kau bangun harini.kalau aku tau,mungkin aku masak awal sikit.Ji hyo:takde apa,saya cuma teringin nak makan buah strawberry yang awak bawa balik semalam.manis~ada lagi tak?
Baekhyun memegang belakang tengkuknya lalu berkata,
Baekhyun:oh kau nak buah strawberry ke?tapi dah habislah.lagipun aku tak ke ladang harini.kalau lusa boleh?
Gadis itu mengangguk faham.baru sahaja baekhyun ingin keluar,ji hyo terus berkata,
Ji hyo:terima kasih sebab tolong saya semalam.tak sangka cara yang awak suruh tu menjadi.tapi saya hairanlah,macam mana awak tau semua tu?
Dia mengerutkan kening .baekhyun hanya mendiamkan diri dan cuba untuk mengubah topik.
Baekhyun:oh lupa pula.pagi tadi aku baru nak hantar kereta kau ke bengkel.lepastu aku macam perasan ada sorang mamat ni.aku tak pastilah siapa dia.tapi dia tak habis habis perhatikan kereta kau tu.siapa eh dia tu?kau kenal?
Jantung ji hyo seperti hampir jatuh.mukanya sudah merah dan tangannya mula mengigil.baekhyun mengerutkan kening lalu berkata,
Baekhyun:kau ok ke tak ni?kenapa tiba tiba muka kau pucat semacam je.dah macam baru terserempak dengan hantu
Ji hyo:jimin..
Gadis itu mengigit kukunya lalu tangannya bercekak pinggang.dia terus menutup pintu rumah dan semua tingkap.mata baekhyun sudah berkelip kelip tanda hairan
Baekhyun:apa kau buat ni?cuba kau cerita dekat aku.kenapa ni?aku tak fahamlah
Ji hyo:jimin.dia..dia bekas teman lelaki saya.dan dia ayah kepada kandungan ni.
Baekhyun:oh jadi..lelaki tulah yang buat kau mengandung?habis,kenapa kau nak takut?mari,aku bawa kau pergi jumpa dia.aku yakin dia masih ada dekat sekitar kampung ni lagi
Ji hyo:tapi nak buat apa pergi jumpa dia?dia sendiri tak nak bertanggungjawab dengan kandungan ni.sia sia je.
Baekhyun:kenapa pula?ji hyo,dengar sini.kau kena pertahankan hak kau.apa dia ingat kau mainan ke?takde takde,aku nak kau jumpa dia.berbincang elok elok.ni semua pasal masa depan anak ni,kau faham tak?
Ji hyo:dia hanya nak gunakan saya je.tolonglah.saya dah tak nak tengok muka dia lagi.kenapa awak nak paksa paksa saya?
Kedua dua tangan ji hyo memegang kepalanya yang semakin stress.baekhyun berasa geram dengan lelaki itu.dia cuma nak pertahankan hak ji hyo saja.
Baekhyun:nak tak nak,kau kena jumpa dia jugak.bincang elok elok.mana tau dia akan ubah fikiran.
ji hyo menolaknya perlahan dan masuk ke dalam bilik semula.baekhyun terkilan dengan tindakan gadis itu lalu mengetuk pintu bilik itu beberapa kali
Baekhyun:ji hyo?janganlah macam ni.aku cuma nak yang terbaik untuk kau dan baby tu.ji hyo?ok fine.aku takkan paksa kau lagi.aku janji tapi bukaklah pintu ni ji hyo.
_____________•_____________
Kelip kelip bertebangan pada malam itu.jam menunjukkan pukul 9 malam.baekhyun sempat memandang bilik yang diduduki ji hyo sambil menonton televisyen.beberapa minit kemudian,daun pintu dibuka perlahan.
Ji hyo:petang tadi awak ke ladang?
Baekhyun:kenapa?kau nak buah strawberry ke?petang tadi aku ada petik.pergilah ambil dalam peti kalau nak
Ji hyo mengangguk perlahan.wajahnya muram tanpa reaksi.baekhyun rasa serba salah dan mula bangun dari duduknya
Baekhyun:kau...memang suka dengar lagu ke?bukan apa,haritu aku tengok bukan main lagi kau pasang radio aku tu kuat kuat.nasib tak pecah je gegendang telinga aku ni
Ji hyo:hmm?
Baekhyun mengukirkan senyuman dan pura pura batuk.kemudian,dia menghulurkan tangannya ke arah ji hyo tanda mengajaknya untuk menari bersama.
"What?"ji hyo tersenyum sambil mengerutkan keningnya.dia berasa hairan dan terkejut melihat tindakan baekhyun.beberapa saat,dia menyambut tangan lelaki itu.sambil mereka menari,sambil itu juga kedengaran bunyi ketawa mereka.
Ji hyo:(dalam hati:kenapa cara dia cakap pagi tadi,macam..macam suka kalau aku pergi dari sini?atau...dia dah ada orang lain?)
Baekhyun:kau ingat tak..ada satu scene dalam cerita harry potter?masatu harry ternampak hermione tengah sedih.then, dia ajak hermione menari untuk ceriakan dia.
Ji hyo:apa maksud awak?
Baekhyun:nothing.cuma,aku saja guna cara yang sama untuk ceriakan kau.dan tak sangka,berhasil!
ji hyo melepaskan tangan baekhyun lalu berkata
"Tapi masa pengakhiran cerita,Hermione berakhir dengan Ron.bukan dengan Harry."
Baekhyun mengerutkan kening tanda hairan.kata kata ji hyo membuatkan dia diam seribu bahasa."apa maksud dia?"kata hati baekhyun
Bersambung
YOU ARE READING
Our Child
Storie d'amoreCOMPLETED ✔️ Watak utama:Baekhyun dan Song Ji Hyo Song ji hyo.Gadis malang yang ditipu dan dipermainkan oleh teman lelakinya dan akhirnya mengandung anak luar nikah.Dia berasa kesal dan sangat kecewa apabila ditinggalkan begitu saja.Suatu hari,dia m...