Our child
Ep 13
Tiga bulan kemudian...
Baby hyun ji diletakkan perlahan di atas katil dan dia terus mencapai pampers baby.setelah pakaikan baju,dia mendukung hyun ji sambil mengomol hidungnya.senyuman si kecil itu terukir walaupun matanya dalam keadaan tertutup.kemudian kedengaran bunyi deringan telefon.
Ji hyo:ya saya?
Detektif Park:cik..maaf menganggu.saya nak maklum.setakat ni saya masih belum jumpa apa apa termasuk...yah you know.tapi jangan risau,saya akan cuba yang terbaik untuk handle kes ni.tapi naluri saya rasa kes ni mungkin...berkait dengan sabotaj.
Ji hyo:sabotaj?
Detektif Park:boleh saya tau...ada tak kenalan kenalan yang bermusuh atau hubungan tak berapa baik dengan si mangsa?
Ji hyo mengerutkan kening.sesekali dia memandang babynya yang sedang mengigit mainan kecil.
Ji hyo:saya..
Detektif Park:takpe.cik jangan risau.hal selebihnya biar saya yang uruskan.nanti apa apa info,saya bagitau semula.
Dia mengangguk perlahan lalu menutup panggilan itu.keluhan berat dilepaskan.lama dia termenung sehingga matanya memandang ke arah jaket hitam milik baekhyun.
Ji hyo:aku akan ikut kata hati.macam apa yang baekhyun pernah bagitau aku dulu."Jangan peduli cakap orang lain".even ibu dengan ayah dah anggap kau dah mati.tapi aku tau...kau masih bertarung nyawa dekat luar sana,baekhyun.
_______________•______________
Di suatu perkampungan yang agak terpencil.Air embun menitik sedikit demi sedikit dari bumbung rumah.dahinya berkerut seribu lalu membuka matanya yang seakan sudah lama tidak terbuka.ergh!rungutnya kerana penglihatan yang agak kabur dan silau.dia melihat kedua dua tangannya yang dibalut dengan kain putih.wajahnya...terasa keras dan sakit.
Dia memegang wajahnya dengan perlahan.terasa seperti ada daun yang lembap dan agak berlendir sedikit.
Baekhyun:aku dekat mana ni?
Kemudian kedengaran suatu suara yang sedang menjerit."Ayah!ayah!lelaki tu dah sedarkan diri!".krek!pintu bilik dibuka laju.dia terus duduk dari katil sambil memegang lengannya yang sedikit lenguh itu.muncul wajah seorang gadis yang tersenyum ke arahnya
Ann:kau dah sedar.nampaknya ubat tradisional dan herba herba yang ayah aku buat selama ni menjadi.
Baekhyun:kau siapa?aku dekat mana ni?kalau tak silap,sini memang bukan tempat asal aku.dan kau..
Ann:kenapa?kau fikir aku orang bunian?atau kau rasa diri kau termasuk dalam alam lain? segi tiga bermuda?
Baekhyun memegang wajahnya yang sakit itu.terasa bahang dan ngilu.dia mengetap rahangnya dengan kuat.
Ann:sebenarnya aku tak sangka kau boleh bertahan hidup sampai ke harini.sebab masa ayah aku jumpa kau 3 bulan lepas,keadaan kau dah teruk gila.dan wajah kau...
Baekhyun:3 bulan?!aku...aku tak sedarkan diri 3 bulan?!
Dia membulatkan mata dan ingin keluar dari situ.namun dihalang oleh gadis bernama Ann.dia sudah mengerutkan kening kerana jalannya dihalang.
Ann:kau tak boleh keluar macam tu je.dengan keadaan kau yang macam ni.kau dah gila ke?!
Baekhyun:apa kau merepek ni?dah 3 bulan aku terlantar dekat sini.kau expect aku boleh happy happy sedangkan ji hyo tengah tunggu aku selama ni?!weh aku ada baby kot.
Ann mengambil cermin kecil di poket seluar dan menunjukkan tepat tepat ke wajah lelaki itu.baekhyun sangat terkejut apabila melihat pantulan wajah kirinya yang hancur dan ditutupi dengan daun herba.wajahnya seakan akan terkena asid!argh!!
_______________•_______________
Air alkohol itu diteguk laju.kemudian dia mencampak gelas kaca itu sehingga pecah.orang suruhannya mula menghampiri dan menundukkan kepala
Tao:macam mana?ada apa apa berita?kalau kau datang sini semata mata nak cakap kosong,kau berambus.aku tengah takde mood ni
Danny:bos,pasal baekhyun..polis pun masih belum jumpa jasad dia.entah hidup,entah mati,kita masih tak tau lagi.tapi,apa yang aku tau...dia ada isteri dengan anak dia sorang.
Tao mengerutkan kening sambil mengukirkan senyuman senget.dia menepuk dahinya lalu berdiri
Tao:dia dah ada anak?wow!kedengaran menarik.eh kau nak tau satu perkara tak?
Danny:tau apa?
Tao:you know.dulu,aku pun ada anak.tapi dah mati.mati!semuanya berpunca sebab lelaki tak guna tu!
Danny:kejap...jadi kau nak cakap,baekhyun yang bunuh anak kau?tapi takkan kot?tu kan anak kepada mendiang adik dia jugak?
Tao:but nevermind.aku tak kisah pun!hahahahahha.lagi bagus kalau baby tu takde,senang hidup aku.cuma...aku pun nak baekhyun rasa benda yang sama.tapi aku tak taulah dia akan happy atau sedih.
Tao ketawa terbahak bahak.Danny menelan air liur sambil memandang bosnya atas bawah.biar betul dia ni?
Bersambung
YOU ARE READING
Our Child
RomanceCOMPLETED ✔️ Watak utama:Baekhyun dan Song Ji Hyo Song ji hyo.Gadis malang yang ditipu dan dipermainkan oleh teman lelakinya dan akhirnya mengandung anak luar nikah.Dia berasa kesal dan sangat kecewa apabila ditinggalkan begitu saja.Suatu hari,dia m...