EP 2🕊️

112 18 6
                                    

Our Child

Ep 2

Orang kampung mula berbisik sesama sendiri apabila melihat seorang gadis berwajah pucat sedang rebah di tanah.

Taehyung:yoona,kau boleh je bawa budak ni ke rumah kau.takkan kita nak biarkan dia terkulai atas tanah berdebu ni.entah entah semalaman dia terbaring dekat sini.

Yoona:aku sebenarnya bukan tak nak tolong tapi..nanti mak ayah aku mesti tanya aku banyak soalan.lagipun..

Baekhyun:kenapa semua berkumpul pagi pagi buta ni?

Taehyung memandang ke arah rakannya sambil menunding jari ke arah gadis itu.baekhyun memandangnya sambil melihat plastik berisi ubat di tangan gadis itu.dia mengerutkan kening lalu memandang yang lain.

Awan agak mendung pada pagi itu.orang kampung seperti tidak mahu menolong dan peduli pasal gadis ini.air hujan sudah menitik secara perlahan.

air hujan sudah menitik secara perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Baekhyun:takpe,biar aku rawat dia.lagipun,memang dah takde siapa yang nak bantu.malang betul nasib gadis ni.

Orang kampung mula bersurai apabila hujan semakin lebat.rambut lelaki itu sudah basah.dia mengangkat perlahan gadis itu lalu mencapai plastik kecil berhampirannya.

______________•_____________

Matanya dibuka dengan perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Matanya dibuka dengan perlahan.cahaya lampu siling membuatkan matanya mengecil kerana silau.kemudian dia mula tersedar sesuatu lalu keluar dari bilik itu.

"Kau nak ke mana?"

Ji hyo memandang sekilas ke arah seorang lelaki yang sedang berdiri di depannya.dia terus mengambil paku di atas meja ruang tamu dan mengacukan ke arah wajah lelaki itu

Ji hyo:siapa kau?apa yang kau dah buat dekat aku?jangan halang!

Baekhyun:wo wo wo!sabar,ok?lebih baik kau jatuhkan paku tu.aku tak kisah kalau benda tu terkena aku.tapi aku takut kalau paku tu boleh cederakan kau.jangan sampai si kecil tu dalam bahaya.

Ji hyo mula mengerutkan kening.macam mana lelaki ini boleh tahu?

Ji hyo:macam mana..

Baekhyun:sudah.kau pergi masuk bilik dan berehat.nanti tak pasal pasal kau jatuh pengsan lagi.jangan risau.niat aku cuma nak bantu.

Gadis itu memandangnya sambil tangan masih mengenggam paku kecil.baekhyun terus mengambil paku itu dan berkata

Baekhyun:lagi satu,jangan lupa telefon cik suami.nanti dia risau pula kalau kau tiba tiba menghilang

Dia terus menuju ke dapur untuk mengambil minuman.ji hyo rasa terkilan apabila lelaki itu menyebut perkataan "cik suami".

_____________•____________

Baekhyun:nah air.minum sampai habis.oh ya,kau dah telefon dia ke belum?bukan apa,aku tau kau tak selesa duduk sini.nanti apa pula orang kata.

Ji hyo mencapai cawan itu dan mukanya berkerut apabila melihat warna air didalamnya.sesekali hidungnya terbau air itu yang agak busuk dan terasa ingin termuntah.baekhyun tergelak kecil apabila melihat reaksi gadis itu

Baekhyun:itu air herba.aku buatkan untuk kau.

Ji hyo:saya nak minta maaf sebab tiba tiba serang awak tadi.maafkan saya ya?

Baekhyun hanya mengangguk tetapi dia rasa serba salah pula apabila melihat mata gadis itu yang sedang bertakung.

Ji hyo:sebenarnya,saya

Baekhyun mengangguk tanda ingin mendengar apa yang ingin disampaikan oleh gadis itu.

Ji hyo:sebenarnya saya tak ada suami.jadi,saya mengandung anak luar..

Ji hyo menundukkan wajahnya dan tidak mampu untuk meneruskan kata katanya.baekhyun membulatkan matanya kerana terkejut.lama kelamaan,dia mula mengangguk tanda memahami situasi gadis itu

Baekhyun:kau..rehatlah dulu ya?ubat kau ada atas meja ni.nanti apa apa,kau jerit je nama aku.

Ji hyo:nama?

Baekhyun:oh,terlupa pula.nama aku baekhyun.nanti apa apa kau panggil je aku.nama kau ji hyo kan?

Ji hyo:ok.tapi kejap,macam mana awak tau nama saya?

Baekhyun:tu,rantai tu.nama tu nama kau kan?ok lah,aku nak keluar dulu.petang nanti,kita makan sama sama.

Dia terus keluar dan menutup perlahan pintu bilik.ji hyo menelek sehingga lelaki itu pergi.dia terus mengambil bantal dan kepalanya berpaling ke arah tingkap.

Ji hyo:ya tuhan,terima kasih sebab kau hadirkan seseorang yang sanggup bantu aku dalam keadaan aku macam ni.tapi,malunya bila aku kena cerita perkara sebenar dekat dia.mesti dia pandang hina dekat aku dalam diam

Dia mengeluh dan mengesat air matanya yang sudah kering di pipi.dia cuba untuk memejam mata dan tidur.kalau boleh,mahu saja semua ini bertukar mimpi.namun,apakan daya

Bersambung

Our ChildWhere stories live. Discover now