Ally baring di atas katilnya kerana satu hari dia sibuk melakukan tugas pejabatnya.
"Leganya dapat rest" kepalanya kini berada di atas bantal.
"Cristine...I rindukan you...kalau boleh I nak peluk you...wangian tubuh you...menenang I.." sambil pejamkan matanya sambil di kepalanya memikirkan Cristine
Sudah beberapa minggu selepas mereka berjumpa,Ally membenarkan Cristine menjaga anaknya secara bergilir.
Walaupun Ally jarang bertemu,tapi dia sering memerhati Cristine dari jauh.Cristine sering membawa kedua-dua anaknya berjalan sekitar taman.
"Bahagianya keluarga mereka" kata dalam hatinya melihat pasangan yang berjalan bersama dengan anak mereka.
Walaupun luaran Cristine terlihat bersahaja dan menerimanya tapi dari sudut hatinya,dia inginkan sebuah keluarga bersama Ally.
Alex kini semakin boleh bercakap walaupun perkataan masih pelat dan kurang difahami.
"Kita dah lewat,jom kita pulang" kata terhadap anaknya untuk pulang ke rumah.Sampai saja di rumah,ibunya sudah berada di ruang tamu dan sedikit gelisah.
"Ibu...kenapa ni?"
"Cristine...ayah kamu datang...dan dia mengugut meminta sejumlah wang...kalau ibu tak bagi...dia akan kacau keluarga kita"
"Cristine akan usahakan cari duit"
Cristine masuk ke dalam biliknya dan melihat simpanannya,tapi jumlah masih sedikit.Sejak dia berpisah dengan Ally, Cristine tidak lagi bekerja dan hanya mengharapkan simpanannya sahaja.
"Ini masih belum mencukupi,aku perlu cari inisiatif kewangan"
*
*
*
Seperti biasa,kini giliran Ally menjaga anaknya setelah seminggu dia menjaganya."Ally....boleh I minta tolong sesuatu"
"Yea Cristine..."
"Mungkin next week,I tak dapat jaga mereka,sebab I perlu bekerja...I akan datang melawat sahaja"
"Oooo...ok" Ally mengambil anaknya dan barangannya lalu menuju ke arah keretanya
"Bye Alex....bye ceara" melambai kedua anaknya
"Cristine...you memang seperti dulu,suka merahsiakan seseorang dari I" kata dalam hatinya
Sampai sahaja di rumah,Ally menyerahkan kedua anaknya kepada pembantu untuk menjaganya.
Cristine yang berada di biliknya terasa sedikit kurang sihat dan pening lalu membaringkan tubuhnya ke atas katil miliknya.
"Cristine...kamu sihat?ibu lihat bibir kami sedikit pucat, perlukan ubat?"
"Tiada masalah ibu...cuma penat,lagipun Cristine dah ada ubat"
"Baiklah ibu keluar dulu" meninggalkan Cristine seorang di biliknya.
"Sudah cukup sebulan aku tidak datang bulan,rasanya aku perlu check..." Mengambil testpack dan memeriksanya
Setelah beberapa minit,hasil dari pemeriksaan menggunakan testpack, menunjukkan Cristine positif pregnant.
"Aku pregnant lagi" memegang testpack tersebut.
Ally dalam keadaan sedikit mabuk di rumahnya sambil bersandar pada sofa di ruang tamu.
Telefonnya berbunyi lalu di mengangkat
"Ally..."
"Yea Cristine..." Kepala sedikit pening
"I nak bagitahu you sesuatu...you dekat mana?
"Rumah I..."
"I datang sana"
YOU ARE READING
Hate You
RomanceAlexis seseorang yang inginkan kebebasan hidupnya tanpa perlu diatur oleh orang lain.Namun ibubapanya mendesak untuknya berkahwin dan inginkan keturunan darinya. Keadaan mendesak membuatnya dia mengambil jalan pintas untuk mempunyai keturunan. Chris...