S2 - 8

512 16 2
                                    

Hari ini merupakan hari cuti Carly bekerja dan dia merancang membawa keluarganya berjalan. Crystal terlebih dulu bangun dan bersiap dan Carly masih berbaring.

"Bangun...you janji dengan Anna dan Aaron untuk bawa jalan-jalan"

"Baiklah sayang,I bangun dulu"menuju ke bilik mandi

Sedang crystal bersiap,dia mengeluarkan kotak rantai yang pernah Carly membuang dulu.

Carly baru saja keluar dari bilik mandi dan mendekati crystal.

"Honey,boleh you pakai rantai?"

Crystal memberikan kotak rantai kepada Carly.

"Sayang...ini rantai yang pernah I bagi you dulu...tapi you tolak dan bagaimana you boleh ada?"

"I ambil masa you buang dalam tong sampah"

"Tapi...you..."

"Pakai untuk I..."lalu Carly memakaikan rantai tersebut ke leher crystal

Crystal berdiri lalu memandang wajah Carly yang terlihat matanya sudah bergelingan air mata.

"I ego Carly...you berusaha buktikan cinta you...but I tak nampak dulu..."

"Crystal... terima kasih" Carly memeluk crystal dengan erat

Mereka seketika memeluk antara satu sama lain dan inilah perkara yang membahagiakan bagi diri Carly.

Dia melepaskan dan crystal berkata padanya " I bertuah Carly,you jaga keluarga kita dengan baik,melayani anak-anak.."

"Itu tanggungjawab I sayang,I yang mahukan"

Aaron masuk ke dalam bilik mereka dan menarik baju Carly "daddy...cepatlah.."

Carly memandang anaknya lalu melepaskan pelukan crystal dan memandang ke arah anaknya.

"Baik2...." Sambil mengusap anaknya.

Carly terus mendukung Aaron " tak sabar yea...ok,jom..."membawa anaknya keluar dan Anna sedang duduk di sofa.

"Aaron duduk dulu,daddy ke dapur sekejap"

Carly sibuk mencari makanan ringan untuk anaknya dan crystal baru bersiap dan menghampiri Carly.

"Honey cari apa?"

"Makanan ringan untuk Anna dan Aaron supaya mereka tak bosan dalam kereta"

"Biar I siapkan makanan,you siapkan mereka"Balas Crystal

"Baiklah" mencium dahi wifenya lalu berlalu pergi ke arah anaknya.

Carly merapikan kedua anaknya dan membawa pakaian extra lalu membawa mereka ke arah kereta.

Crystal membawa bekalan makanan yang di sediakan tadi dan Carly sudah terlebih dahulu membuka bonet untuk menyimpan beg pakaian.Kini mereka sudah berada di dalam kereta.

"Ok...are you ready?" Kata Carly dengan keadaan bersorak.

"Yes daddy..." Balas serentak kedua anaknya dan crystal tersenyum melihat gelagat mereka.

Dalam perjalanan, anak-anaknya menyanyi dengan girang sambil makan makanan bekal yang dibawa.

"Kita dah sampai"kata Carly yang membuka pintu isterinya dan anaknya.

"Wow...daddy, besarnya"terpegun anaknya

"Sayang...you jaga anak sekejap,I belikan tiket" tersenyum pada crystal lalu menuju ke kaunter pembayaran.

Selesai membeli tiket,Carly dari jauh melambai ke arah crystal dengan tiketnya di tangan.

"Semua dah ready..."

Hate YouWhere stories live. Discover now