11

801 19 0
                                    

Kini Ally bersama Cristine dan anaknya menuju ke rumah ibu Cristine.Sampainya di depan rumah,Ally mendukung Alex dan Cristine mendukung ceara.

"I akan cakap dengan ibu you"berjalan ke depan terlebih dahulu dan mengetuk pintu rumah.

"Tut... Tut..."

Pintunya dibuka oleh ibu Cristine dan terlihat Ally di depan rumahnya.

"Ally.... Cristine"

"Boleh kami masuk dulu" melangkah masuk ke dalam dan duduk di atas kerusi yang berada di ruang tamu.

"Cristine...mana kamu pergi,ibu rindu kamu..dah dekat setahun kamu menghilang...dan ini anak siapa Cristine?"

"Ibu... Cristine minta maaf..."

"Mmm... Ok ni ceara anak Cristine cucu ibu"

"Apa kamu cakap...cucu...siapa lelaki yang buat kamu mengandung"

"Auntie...saya yang buat..."

"Mustahil...kamu..."

"Yup...saya auntie...saya mempunyai kelainan dari seorang perempuan...dan Alex juga anak saya"

"Jadi selama ini,kamu yang buat Cristine mengandung"

Ally menyerahkan Alex kepada Cristine dan menghampirinya ibu Cristine sambil melutut.

"Saya minta maaf auntie..."

Ibu Cristine terus menampar ally "sampai hati kamu Ally,auntie percayai kamu dan menganggap kamu sebagai anak auntie.... tapi"

"Semua salah saya"

"Cristine...kamu tak malu ke?anak kamu...ibu kecewa dengan kamu"

"Ibu...maafkan Cristine" sedikit mengalir air matanya

"Auntie,ini bukan salah Cristine...salah saya...saya yang paksa Cristine"

"Kamu tak guna" memukul Ally lagi dan Ally hanya membiarkan saja dipukul

"Saya bertanggungjawab...saya akan kahwin dengan Cristine"

"Aku tak benarkan...sebab kau rosakkan anak aku..."

"Ibu..." Cristine memanggil ibunya

"Cristine..kau boleh pilih..antara dia atau ibu?"

Cristine terkejut lalu terdiam dengan pertanyaan ibunya

"Maafkan I Ally...ibu.. Cristine akan turut kata ibu"

"Sekarang kau keluar dari rumah aku...dan aku tak ingin anak aku kahwin dengan kau..."

"Ok..saya pergi dulu..." Mencium kedua anaknya lalu keluar dari rumah Cristine.

"Maaf Ally, I perlukan restu dari keluarga" kata dalam hatinya

Setelah Ally pergi,ibunya bercakap dengan Cristine.

"Ibu kecewa dengan kamu Cristine...kamu dah conteng arang dekat muka ibu"

"Maafkan Cristine ibu..."

"Mmm...nasi dah jadi bubur,ibu marah kamu sebab ibu sayang kamu Cristine...biarlah perkara dah berlalu"

Ally masih memikirkan cara untuk meminta restu dari ibu Cristine.Dia mengambil telefon dan menghubungi Cristine.

"Sayang...boleh I jumpa you sekejap"

"Ok...but sekejap je"

"Baiklah....lagipun I nak bagi barang kelengkapan baby...."

"Ok.. sayang"

"Nanti I send location"

Setelah menghubungi Cristine,Ally mengemas barangan anaknya untuk diberikan kepada Cristine.

Hate YouWhere stories live. Discover now