S2 - 2

508 15 0
                                    

3 tahun kemudian

Kini Carly dan Alex pulang ke tanah air dan kini Carly mengubah sedikit penampilannya nampak lebih maskulin.

Mereka memberi kejutan kepada keluarganya supaya mereka tidak mengambil di lapangan terbang.

Sampai saja ke kediamannya,Alex dan Carly masuk ke dalam pintu utama dan terlihat keluarganya sedang berada di ruang tamu.

"Alex...Carly..."dengan keadaan terkejut melihat kedua anaknya pulang

Mereka berpelukan dan ikutnya mummynya.

Sedang Carly sibuk dengan kedua ibubapanya,seorang anak kecil berada di sisinya sambil memandangnya.

Carly mencakung dan mengusap kepala anak tersebut.

"Siapa nama"

"Anna..."

"Nice to meet you.."

Anna terus memeluk Carly dan Carly terkejut lalu mengusap belakang Anna lalu mendukungnya

"Mummy.. daddy...siapa Anna"

"Nanti mummy cerita,Anna...sini" mengambil Anna dari dukungan Carly.

"Carly...nanti daddy dan mummy nak cakap dengan kamu sikit"

"Ok daddy...Carly pun ada nak cakap pada mummy and daddy"

Setelah mereka menjamu selera,mereka bertiga pergi ke arah bilik bacaan.

"Carly...ada apa kamu nak cakap dulu"tanya daddynya terlebih dahulu dalam keadaan mereka duduk berhadapan

"Mummy , daddy...Carly pernah buat silap..Carly nak ceritakan sepenuhnya tanpa ada sembunyi"dia menceritakan segalanya

"Carly harap, mummy and daddy restu...itu kesalahan Carly..."

Ally dan Cristine hanya bersahaja kerana sudah mengetahui perkara tersebut.

"Carly... daddy kecewa dengan kamu..tapi nasi dan jadi bubur"

"Carly tahu...itu memang tidak dapat dimaafkan"

"Crystal dah lama tinggalkan rumah ini sejak dia melahirkan Anna"kata Cristine

"Apa maksud mummy...Anna"

"Carly...Anna anak kamu dengan crystal...dia pregnant selepas sebulan kamu pergi belajar"

"What...kenapa tak bagitahu Carly semua tu...mana crystal pergi"

"Daddy yang larang untuk bagitahu...sebab tak nak ganggu pengajian Carly"

"Tapi..."

"Crystal larikan diri selepas dia lahirkan Anna,kami dah mencari..tapi masih belum jumpa"

Carly menutup wajahnya dengan tapak tangannya dan menyesali perbuatannya.

"Maafkan I crystal...I jahat pada you... tinggalkan you dalam keadaan pregnant"

"Sudah Carly..semua dah berlalu...dan tugas kami sekarang ni...cari crystal..."

"Baik daddy...Carly akan cari crystal...dan akan menerima sahaja hukuman..."

"Carly...kamu cintakan crystal"tanya Cristine

"Yes mummy...Carly sangat cintakan dia...Carly nak bina sebuah keluarga dengannya..."

.
.
.

Crystal tersedar dari mimpi buruknya yang berlaku dahulu dengan Carly.Dia masih sedikit trauma dan sering tersedar dari tidurnya.

"Kenapa aku tak boleh lupakan dia sekian lama,aku akan pastikan dia akan menyesal"sambil mengengam selimutnya

Crystal sambung kembali tidurnya kerana jam masih menunjukkan masih awal pagi.

Hate YouWhere stories live. Discover now