2

1.3K 36 0
                                    

Setelah seminggu bercuti,kini Cristine kembali bekerja seperti biasa di kediaman keluarga Brooke.Ally kini sudah bermula bekerja di syarikatnya membuat dia jarang berada di rumah dan membuat Cristine sedikit lega.

Sedang Cristine mencuci swimming pool, seseorang telah memeluknya dari belakang dan membuat dia tidak seimbang dan keduanya jatuh ke dalam ke dalam kolam.

Mereka saling berpandangan dan kolam tersebut tidak terlalu dalam dan masih boleh mencapai kaki di lantai kolam.
"Ms Ally..."

"Just chill,I tak tahu you nak mandi dengan I" sambil tergelak

"Kenapa sentuh saya...tolong hormat saya ms Ally.."

"You milik I...boleh tak kalau you tidak terlalu formal?"

"Saya bukan milik sesiapa...dan jangan ganggu saya lagi" mencuba naik ke atas tapi pakaian terlihat bentuk tubuh badannya kerana pakaian berwarna putih.

Ally terlebih dahulu naik ke atas dan mencapai tangan untuk membantu Cristine.

"Biar I bantu" menghulurkan tangan untuk membantu Cristine naik ke atas

Pada mulanya cristine tidak mengendahkan tapi dia sukar untuk naik, akhirnya dia mencapai tangan Ally untuk naik ke atas.Ally mengambil blazer lalu menutup tubuh cristine.

"Pakai ni dan cepat tukar baju,nanti you Deman" lalu meninggalkannya menuju ke biliknya

Cristine terkejut melihat perubahan Ally yang berubah sikapnya dari Baran ke bersikap lemah lembut.

Ketika Ally di dalam bilik kerjanya, Cristine membawa minuman kepadanya.

"Maaf ganggu,saya hantar air untuk ms" meletakkan air di atas meja kerja Ally

Ally tidak menghiraukan dan hanya menumpukan kerjanyanya di laptop.

"Pasal tawaran,saya terima" menunduk kepalanya

Ally memandang ke arah wajah Cristine " ok..kita start dari hari ni" sambil tersenyum

"First...I nak tukar penampilan you...sebab walaupun you sekadar simpanan..I nak you cantik"

Cristine hanya senyap dari tadi dan tidak membahas apa-apa yang diperkata oleh Ally.

"Ok,sekejap lagi I bawa you keluar,nanti I inform dengan my mom" mendekatinya lalu mencium sekilas bibir milik Cristine.

"Yang ni,you kene biasakan....nanti I akan bagitahu selanjutnya"

Mereka telah berada di dalam kereta menuju ke shopping mall.Ally tengah fokus dengan pemanduannya dan cristine hanya senyap di sebelah.

"Kenapa senyap..." Tanya Ally

"Ermmm..tak tahu nak cakap apa"

"Bukan hari tu..you boleh cakap banyak dan melawan"

Cristine hanya mendiamkan diri mendengar apa yang diperkatakan oleh Ally.Setelah sampai,Ally berjalan ke depan dahulu dan cristine mengikutnya dari belakang.

Ally masuk ke salah sebuah kedai pakaian ternama dan memilih pakaian untuk Cristine.

"You cuba yang ini...I rasa sesuai dengan shape you" memberikan beberapa helai pakaian untuk dicuba.

Setelah memilih beberapa pakaian,mereka keluar dan Cristine memegang beg pakaian yang dibeli oleh Ally.

"Ms Ally,boleh kita berehat seketika,lagipun dah banyak ms Ally beli" menunjukkan beg yang penuh di tangannya.

"Siapa majikan...kau atau aku" sedikit meninggi suara kepada Cristine

"Maaf ms Ally" sedikit menunduk

Hate YouWhere stories live. Discover now