Gerçek Mi Bu ?

25 1 0
                                    

Oda bir çocuktu, sadece bir çocuktu oda benim gibi senin gibi.
Kimin aklına gelebilir ki tüm dünyanın seyrini değiştirebileceğini ?

Daha 13 yaşındayım. Ve kalbimde bir Mustafa Kemal Sevgisi.

Bir sabah nefret ettiğim alarmın sesiyle uyandım. Giyinip aşağıya yemeğe indim. Annem sofrayı donatmıştı. Sofrada en sevdiğim vişne reçeli de vardı. Kardeşlerim çoktan uyanmışlardı bizi beklemeden kahvaltılarını yapmış hepsi ayrı bir köşede farklı işlerle meşguldü. Babam uyandı ve kahvaltıya oturdu. Ve kahvaltıdan sonra bir süprizi olduğunu söyledi. Kahvaltımı hızlıca yaptım. Hepimiz babamın etrafına toplanmış ne diyeceğini bekliyoruz merakla.
Babam : Bugün Anıtkabire Gidiyoruz.
Ben sevinçten havalara uçtum. Anıtkabire gidiyorduk.
Sevinçle hazırlandık hepimizin elinde al bayrak yola çıktık.
Anıtkabirin önündeydim.
O kadar etkilenmiştik ki gözlerim dolmuştu.
Atam burdaydı. İçeri girdik ve çok kalabalıktı. Sevenleri çok tabi. Selam verdik ve biraz dolaştıktan sonra hepimiz içeriden gözü yaşlı çıkmıştık. Çok özlüyorduk onu.

Babam anıtkabir ve Atatürk hakkında biraz bilgi verdikten sonra eve geldik tekrar. Yatağıma geçtim ve uzandım. Hala etkisindeydim. Onu görmek istiyordum. Yataktan bir anda kalkıp Atatürkün hayatını araştırmaya başladım. En sevdiği müziği karşıma çıktı. Dinledim ve tekrar duygulandım. Şarkıyı açıp yatağa geçtim ve uyuya kaldım.
Dışardan gelen kalabalık sesleriyle uyandım. Ama çok garip bir şey olmuştu. Ben neredeydim. Eski bir konak evinin odasındaydım. Pencereyi açtım ve dışarısı aynı eski zamanlar gibiydi. Telefonumu almaya kalkıştım ama yoktu. Masamda eski defterler ve osmanlıca yazılmış yazılar vardı. O da neydi kıyafetlerim,nasıl giyinmiştim ben. Bu ben olamam rüyada olmalıydım. Burası neresiydi. Kapı açıldı bir anda annem içeri girdi. Ve koşarak sarıldım.
-Anne telefonum nerde ?
- O da neyin nesi ?
Bu gerçek mi yani. Annem telefonun ne demek olduğunu bilmiyor muydu ?
Annem : Hadi hızlı giyin mektebe geç kalacaksın dedi.
Mektep mi ? Ne oluyor ben nerdeyim korkmaya başladım. Sonra odamda asılı takvime baktım. O da neydi.
1920 mi ?
İnanamıyorum. Yoksa yoksa geçmişe mi ışınlanmıştım. Bu nasıl olabilir ki ?

TEK YÖN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin