Yorum sınırı 150
Oy sınırı 100..
Yemin ederim görmemiştik böylesini .
En şahşahalı filmin en pahalı sahnesi gibiydi sokaklar . Araçlarla ilerlemek mümkün olmadığından korumaların çemberinde meydana doğru yürümeye devam ediyorduk, dakikalardır.
Karşımızda görsel bir şölen vardı .
Hokkabazlar ,ateş püsküren iri adamların etrafında top döndürüyordu .Siyah giyinimli insanlar -sokaklar boyu- semazenleri andırırcasına sağa sola tepetaklak adımlar atıyorlardı .Paha biçilmez bir eğlence tüm şehrimizin sokaklarındaydı. Eşi bu topraklarda pek görülmeyen,buralara yabani kalan fakat oldukça dikkat çekici bir şölendi.
Yürürken Baran 'ın koluna sarılıp merakla göğe püskürtülen ateşi izledim .Bulutlara çarpmak üzere olan onlarca balon tüm gösterinin en çocuksu yanıydı bence .
Dua amcam ve acımasız sözlerine rağmen yemeğini yarıda bırakmamıştı.Keşke rahatlık ve ultra umursamazlık kraliçesi doğrulup bize eşlik etseydi.
Çünkü bu rengarenk insanlar ve onun haklı gelişi görülmeye değerdi.
Amcam ve diğerleri savaşa gidercesine beni takip ediyor olsalarda benim için garip bir düzeyde rahatlamıştı.
Hatta bir an için o coşkuya kapıldığımı hissettim .Ama içimde donuklaşmış belki de daha doğru bir tabir ile evvelinden önce yaşlanmış bir çocuk vardı ; gözlerimdeki yıldızlar hemen kaydı .Beli kırılmış bir hastaya da benzetiyorum bazen kendimi .Ne zaman sevinmeye niyet etsem ,ne zaman doğrulup gülümsemeye yeltensem ; geçmiş taşınmaz bir kambur gibi kırıyor kalbimi ve ben gülüp eğlenemiyorum.
"Orada!" Diye bağırdı Rıza Amcam .Belinden çıkardığı silahı göğe doğrultup iki el ateş etmesi ile adeta tüm coşkunun nefesi kesildi .
Birden bire herkes sus pus olurken ,Baran gözlerimin dahi ona değmesine müsade etmeden önüme dikildi .
Henüz ne olduğunu kavrayamadım.
Ama amcamın namlusu tıpkı diğer korumaların namlusu gibi bir yere sabitlenmişti .Yalnızca Aram abinin silahı yere bakıyordu.
Bedenimden ziyade tüm ruhum kasıldı
o an ,"Ne hakla Bager ?!" Diye bağırdı Baran .Bager ismi bir çığlık olup dillere asıldı .Öyle değişmişti ki belli ki kimse onu o ana dek tanımamıştı .Ama Baran adını seslendiğinde insanların ondan etkilendiği aşikar olan yüzlerinde kireç gibi bir ifade belirdi."Ulan ne hakla gelirsin buraya ! Ne hakla eğlenirsin lan hain ,biz xani'lerin topraklarında!"Baran 'ın sinirden titreyen sesinde feci bir acı vardı.
" Sürgüne silahla düğüne zurna ile gelinir Baran Ağa.Hem Karaaslan evine dönmüş bu düğün değil midir? "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇIĞLIĞIN NİNNİSİ ( Ara Verildi )
JugendliteraturŞimdi bir çığlık olsanda sussam seni .Bir ağaçtan yabani içime saldığın kökleri, ellerimle kestiğimi görsende utansan. İlerde birgün , çok acımasız bir hastalık gibi derinlerimde nüksedeceğinden habersiz ,o gecenin şafağına kadar; zihnimle ,kalbimle...