HBP 11

63 8 0
                                    


setelah pulang dari dinner Ly terus menghenyakkan diri ke atas katil selepas habis membersihkan diri . Kini matanya sudah hampir lelap terbuka semula apabila terdengar bunyi ketukan pintu .

KLAK

terjenggol kepala Fiq,Riel dan Fiey . mereka bertiga menuju ke arah Ly yang berpakaian tidur itu . Ly berura ura untuk membuka mulut lantas abang abangnya memotong .

"Princess esok jam tepat pukul 8 abang nak you siap siap kita pergi company addy okayy" kata Fiq sambil mengusap ubun ubun kepala adiknya .

"You pakai baju yang abang belikan okayy . It suit for you hehe comel "  jelas Riel sambil mencubit pipi gebu adiknya .

"Dah princess you should go to sleep , tomorrow i will make special breakfast for you" jelas Fiey sebelum memcium ubun ubun adiknya

"Princess jeke kau masak special ? aku dengan Fiq macam mana huh ?"  soal Riel . ala nak jugak ingat takhabis merajuk lagi

"Ye aku masak untuk semua huh dah jom tidor jangan kacau Princess . kau taknampak she's sleepy now"  marah Fiey

" okay babai Princess sweet dream we lope
you" jelas Riel perlahan dengan membuat simbol minilope ke arah adiknya yang sudah nyenyak tidor sebelum ke tiga tiga jejaka itu melabuhkan ciuman di atas ubun ubun kepala adiknya lalu meninggalkan bilik Ly .

haih Ly untung dapat abang caring gitu . sapa nak diorang tiga nak lelong ni ek takbole kang Ly kejar kau pakai senduk nasi mummy dia naya kau HAHAHAHA .

"haih untung aku dapat abang abang caring hehe dah dah jom tidurrr"  Ly terus melelapkan mata tapi tiba tiba dia mendapat satu notification dari iphone nya yang berada di atas meja night stand .

TING

Alex si Pakcik Tua🦋

goodnight sweetie my lady !❤
jumpa esokk . sweet dream
don't forget to dream about me
hehehe .

seen . Ly taklarat nak balas tetapi dia hanya tersenyum malu membaca mesej si Alex .

haih asal dia seen je nih..aku ade buat salah ke ek..balaslahh erghhh..getus hati Alex .

"haih takboleh jadi ni manatau dia tengah oncall atau chat laki lain kan ? lepastu abaikan aku hm . tak tak aku kene call dia nih arghhhh overthinking nye aku shit !" Alex bermonolog sendirian sambil memaki diri sendiri huh . ingat perempuan je ke overthinking laki pon ade ogehhh .

TING
TING
TING

"eee sape pulak call malam malam buta nih aku nak tidola ee la aku terajang kang"  Ly terus melihat iphonenya lalu mengeluh sebentar sebelum mengangkat call tersebut .

Tanpa banyak bunyi Alex terus menerjah Ly yang terpinga pinga .

"why you just seen my chat huh ?! you ade laki lain ke ? chat or call another guy without my permission huh ?!" Alex yang tiba tiba naik angin menyedarkan Ly dari dunia mimpi ke dunia nyata .

"apa Alex nih huh ? Ly ngantuklah Ly seen sebab Ly taklarat nak balas je..takde istilah Ly curanglah..Ly takde chat sape sape pon Ly just ngantok nak tidor tau tak esok nak kene bangun awal eee lahhh.orang ngantok tau tak ngantok N.G.A.N.T.O.K. NGANTOKKKKK !" Ly terus mengeja perkataan ngantok itu

"are you serious honey ? You tak tipu i kan ?" kata Alex tenang apabila sudah memdengarkan jawapan Ly .

"ya allah berapa kali nak ulang..saya ngantok lah Mr Alexzander Syariel!!!saya nak tidor boleh benarkan saya tidor hm?"

senyap . . . .

"Tengku Alexzander Syariel bakal suamiku boleh tak saya nak tidor sekarang hmm ?" soal Ly lembut .. tengah bersabar ni ha..

"ek hehehe boleh boleh tidorlah goodnight--- tanpa sempat Alex menghabiskan kata Ly sudah berdengkur halus kerana terlalu letih .

"HAHAHA sleep well honey iloveu for the rest of my life" dengan itu Alex terus mematikan phone call .

"iloveu too....Alexzander" Ly membalas dengan lembut dalam nada keletihan .























pagi...

6.30 pagi ..

"Princess bangunnnnn dah pagii !!! Bangunnnnnn lah wahai putrikuuuu" Riel mengejutkan Ly bagai nak roboh rumah agam nih . Nasib mummy dengan daddy semalam terpaksa pergi overseas ke Italy akibat urusan bissness secara tiba tiba .

TOK
TOK
TOK

ya Allah nak roboh pintu bilik..

"ye sabar Ly baru habis solat nih .. ketuk pintu elok sikit abang Riel..asallah ketuk macam takde hari esok" bebel Ly

Ly membuka pintu selepas selesai berpakaian kemas untuk ke company..

"yow my sisturrr ! cantiknyaahhhh i love it when you try this stylee..nampak cool..nampakk terserlah adik si Riel hehe" Riel memuji adiknya sambil memuji diri sendiri ...sampai hidung sendiri kembang kempis...

sampai hidung sendiri kembang kempis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"eleh ye ye je abang Riel ni..Ly pkai simple simple je malas nk pakai dress.." kata Ly

[ON GOING]  || His Beloved Princess ||Where stories live. Discover now