Harini sudah genap sebulan.Yaa genap sebulan untuk kedatangan kepulangan anak kedua iaitu anak kepada Tengku Ismail dan Puan Erika yang bernama Rosey Athalia..Setelah lama menetap di London untuk melanjutkan pelajaran di sana , Athalia mebuat keputusan untuk kembali ke tanah air tempat kelahirannya..
Di airport~
Kereta BMW F10 berwarna hitam selamat di parking di tempat letak kenderaan berdekatan airport..Hari ini kepulangan Athalia akan disambut oleh kedua ibu bapa Alex , Alex dan Ly yang turut serta..Ly rindukan kawan baiknya sorang tu..
"Mama papa pergilah dulu masuk"kata Alex.
"Yelah kamu tu jangan lambat..Nanti adik kamu tu merajuk pula sebab ingatkan abang dia taksayang dia , takdatang sambut dia"jawab Puan Erika sambil tertawa kecil..Anak bongsu dia tu dia kenal sangat perangai.
"Dah jom ayang kita masuk nanti tercari-cari pula anak dara awaktu.."kata Tengku Ismail sambil memegang erat tangan isterinya itu..Yela takut bini hilang HAHAHAHAHA.
"Err saya pergi sekali ngan mama papa awaklah bye" belum sempat Ly berjalan maju Alex menarik hujung baju Ly untuk menghentikannya..Ly terkesima lalu menoleh ke arah Alex dengan menujukkan isyarat muka (nak apa?)
"Princess you kena jalan dengan I..You taknampak ke pasangan bahagia depan tu..I taknak You sesat kat situplak"Alex maksudkan ibu bapanya itu. HAHAHAHAH JELESLAHTU !
"Dah jom Princess.Sorry,I mean letsgo MY LITTLE PRINCESS." selamba Alex berkata..Alex perasan muka Ly dah berona merah akibat malu..
Mereka berjalan bersama-sama sehingga sampai ke ruangan menunggu.Sudah 10minit mereka menunggu barulah mereka dapat melihat kelibat anak bongsu Tengku Ismail dan Puan Erika .
"HAIIIII ASSALAMUALIKUM MAMA PAPA !!! YOUR ROSEY ATHALIA DAH BALIKKK ! Hehehe ... Huahhhh babe kau datang jugakkkk , rindunyaaa kat kau !" kata Athalia dan terus berlari memeluk Ly apabila melihat Ly tersenyum ke arahnya.
"Ehem ehem,i think you forget someone here" Alex menegur adiknya apabila tidak disapa langsung.
"Eh abang hehehe , i miss you too ... Thankyou mama papa ,Ly and abang sebab datang amik Lia kat sini ehehehe muahhh i love you !" luah Athalia .
"Mama dengan papa pon rindu kamu sangat-sangat Lia...Lagi-lagi mama kamu ni risau sangat kat kamu.." kata Tengku Ismail sambil tertawa kecil ke arah isterinya itu.
"Mana takrisaunya Lia tu perempuan and anak bongsu kesayangan mama...dah jom balik mama nak spend time dengan anak mama ni" Kata Puan Erika.
"Eh jap mama papa kenapa abang dengan Ly ni macam ada something ni? Ly kau try abang aku eh" soal Athalia sambil tersenyum lalu mengerling ke arah Ly .
"Eh erm erm tatau tatau." Ly menjawab sambil tersenyum kerana saja mahu kenakan si Lia.
"Abang tell me now" Athalia masih mahukan jawapan dari mulut abangnya sendiri.
"Eh dah dah kat rumah je tanya jom balik dulu nanti kamu tahulah" jawab Tuan Ismail lalu mengarahkan mereka semua masuk ke dalam kereta.
Skip balik rumah~
"Lia sayang , Lia pergi naik mandi kemaskan aju-baju Lia tu..lepastu turun makan." arah Puan Erika.
"Baik mama!" lalu Athalia pon naik ke atas untuk melakukan perkara yang diarahkan tadi.
"Aunty Erika erm Ly balik dulu ye"
"Eh Ly tunggu dulu temankanlah si Athalia tu dulu..kejap lagi mesti dia nak tahu jugk pasal Ly dengan Alex." jawab Puan Erika.
"Betul kata mama tu Princess jom pergi beritahu Lia"kata Alex dan membawa Ly ke bilik Athalia.
Mereka berjalan menuju ke arah bilik Lia..
YOU ARE READING
[ON GOING] || His Beloved Princess ||
Action𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐀𝐥𝐞𝐱𝐳𝐚𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐒𝐲𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 ✔︎ "my little princess is only mine and always mine" "no one can stop me but only my princess" Zander seorang 𝐂𝐄𝐎 termuda yang berumur 28tahun dan mempunyai beberapa syarikat di Rusia,Itali dan sal...