HBP 12

64 7 0
                                    

Di pagi hari yang cerah dan indah , Lyzahra membuat keputusan untuk keluar berjogging di taman berdekatan rumah agam keluarganya..

"Hmm awal lagi ni semua takbangun lagi ke?" Ly bertanya pada diri sendiri sambil melihat jam.Oooo patutlah semua belum bangun baru pukul 6. 45 pagi .

Ly mengambil keputusan untuk jogging seorang diri kerana tidak mau menyusahkan abang-abangnya yang kepenatan..Yela semalam diorang kerja kat office dari pagi sampi hampir lewat malam.

TING !
TING !

Ly mendapat pesanan dari private number lalu membuka untuk melihat siapa orang tersebut..

"Erghh who are you ?! Such a psychopath !" Ly delete chat tersebut lalu terus keluar untuk jogginh sendirian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Erghh who are you ?! Such a psychopath !" Ly delete chat tersebut lalu terus keluar untuk jogginh sendirian..

Ly berjogging di taman yang hanya ada beberapa orang pengunjung..tidak ramai di taman pada pagi itu kerana hujung minggu selalunya pengunjung-pengunjung akan berehat di rumah sahaja..

Tiba-tiba Ly terjatuh akibat tersepak batu sewaktu berjogging.

"Auchh macam mana aku boleh jatuh nii ! Dahla habis koyak seluar aku .." Ly bangun sambil menahan sakit di lutut yang terluka terus duduk di bangku berdekatan..

" Ly bangun sambil menahan sakit di lutut yang terluka terus duduk di bangku berdekatan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bayangkan jelah macamni tapi waktu pagi ..

"Haih nasiblah aku always bawa plaster dalam poket.." Ly memang selalu bawa plaster dalam poket takut-takut luka..

Tiba-tiba ada sesorang lelaki di belakang Ly datang untuk menculiknya..

"Hi babe do you miss me ?" soal lelaki itu ..

Ly terkejut kerana suara lelaki itu seakan akan familiar. Ly menoleh lalu terkaku

"Ka..u kenapa k..au kat sini huh ?! " panic attack Ly mula menyerang dirinya..

"Im here to get you back babe" lelaki itu smirk kepada Ly dan terus menutup kepala Ly dan pengsankan Ly lantas membawa Ly pergi jauh dari situ..Tiada siapa pon yang nampak perbuatan lelaki itu..

Ya lelaki itu adalah Adam Kasyaf lelaki yang membuatkan dua trauma selama beberapa tahun..

Ly membuka mata nya dengan perlahan dan benda pertama yang dia nampak di depan matanya adalah bayang seorang lelaki yang duduk jauh di hadapanya..Ly mula menangis apabila teringat kejadian yang berlaku beberapa tahun lepas ..
Ya dia masih ingat kejadian yang memalukan apabila Adam Kasyaf cuba merogolnya tetapi nasiblah abang-abangnya datang menyelamatkannya sewaktu itu..

"Are awake now babe? Dont worrylah i takkan buat apa-apa kat you selagi you takbangun" Adam Kasyaf menjawab dengan sinis apabila melihat Ly

"Hiks...hiks.. Ly nak balik..Lepaskan akulahh takgunaaa !!" Ly terus menjerit tetapi apakan daya dirinya diikat dan dia taktahu dia dimana..

RINGGG
RINGGG
RINGGG

Ly melihat handphone nya yang berada di atas meja lalu Adam Kasyaf terus mendekati handphone Ly dan menjawab panggilan..

"Hii brother in law do you miss me huh ?..Aku just nak cakap pandai kau jaga future wife aku nih kan babe ?" sinis Adam Kasyaf kepada Fiq yang menelefon Ly sebentar tadi.

"KAU JANGAN SENTUH ADIK AKULAH BODOH !!! SEHELAI RAMBUT DIA KAU SENTUH AKU AKAN PASTIKAN KAU MUSNAH !" jerit Fiq yang rasa tercabar apabila mengetahui bahawa Adam Kasyaflah gerangan yang menculik adik kesayangannya.

"Hey hey hey relaxlah aku takkan sentuh dia kalau dia taksedar lagi tadi but sekarang dia dah sedar macam mana ye MR.SYAFIQ SHELDON XANDER ? Apa kata kalauu..." sengaja nama Fiq ditekankan sewaktu percakapannya

"Abangg Fiq please help me !!! I dont want to stay here hikss...hiks....." Ly menangis teresak-esak akibat daripada panic dan ketakutan akan seorang Adam Kasyaf masa lampaunya itu..Ly memang berani tetapi dia masih tidak dapat melawan trauma masa lalunya itu walaupon dalam kehidupannya nampak normal dan ceria..

PANGGGG !!!

Kedengaran pintu bilik yang diduduki oleh Ly dan Adam Kasyaf ditendang kuat dan akhirnya muncullah wajah Alexzander dan abang Ly iaitu Riel..Alex menuju ke arah Adam Kasyaf dengan wajah yang sangat bengis dan mata yang kemerahan akibat daripada menahan api amarahnya apabila mengetahui bahawa Ly telah diculik oleh lelaki takguna ni.

Riel dan orang-orang bawahannya pantas mengambil posisi dan menghalakan pistol ke arah Adam Kasyaf yang berseorangan di situ..

Alexzander maju dan terus membelasah Adam Kasyaf semahunya lantas memacukan pistol ke arah kepala Adam Kasyaf..

"Princess are you okay ? Im panic when heard that you being kidnapped ! " soal Riel sambil membuka ikatan tali yang agak ketat di pergelangan tangan Ly boleh nampak sedikit darah yang sudah mengalir..

Ly terus memeluk Riel sambil menangis teresak-esak..Ly berasa amat takut lantas memeluk Riel dengan lebih kuat.

"Hikss..abang Riel ken--kenapa lama sa--ngat Ly takut " Ly menyoal dengan suara yang terketar-ketar dan suara yang sudah menjadi serak akibat banyak menangis..

"Im sorry Princess but its okay im here now" jawab Riel terus Fiq yang baru sampai laju melangkah ke arah adiknya

"Omaigadd Princess im sorry abang takdapat jaga Ly dengan baik"  Fiq terus memeluk adiknya

Manakala Alexzander yang sudah puas memukul Adam Kasyaf lari melutut di depan Ly

"Princess im here now okay..im sorry because im late..Princess ada cedera mana-mana tak?Jantan tu buat apa huh?"  Alex menyoal Ly bertubi-tubi selepas kedua abang Ly menuju ke arah Adam Kasyaf yang sudah terkulai lemah..

"KAU NI MEMANG NAK MATI KE HUH KACAU ADIK AKU DARI DULU SAMPAI SEKARANG ?! AKU DAH BAGI KAU AMARAN DULU TAPI KAU ENDAHKAN SEKARANG KAU DENGAN KELUARGA KAU AKAN DAPAT NASIB YANG SAMA MACAM KAU !!!" Fiq melepaskan geram terhadap Adam Kasyaf yang sudah melampaui batas itu..

"Bro aku just nak cakap KAU NI MEMANG TAKGUNA SEBAB SENTUH DAN CULIK ADIK AKU !!AKU AKAN PASTIKAN KAU AKAN BERTEMU MAUT KAU SEKARANG!!" Riel pon sudah naik berang melihat wajah Adam Kasyaf yang masih tersenyum walaupon sudah dibelasah.

Ly terpana melihat kedua abangnya yang sudah bertukar menjadi orang gila selepas Adam Kasyaf membuatnya begini..

BANG
BANG
BANG

Kedengaran bunyi tembakan berlaku..
Mereka semua melihat siapakah gerangan yang menembak Adam Kasyaf tepat dikepalanya..

"Aban--abangg Fiey.." Ly melihat Fiey lantas memeluk Fiey

"Nice shot bro" Alex mula bersuara dan terus mengarahkan semua orang bawahannya dan orang bawahan Fiq dan Riel untuk beredar..Ly didukung gaya bridal style oleh Fiq..Ly meletakkan kepalanya diceruk leher abangnya..Manakala Riel dan Fiey berjalan beriringan ke arah kereta BMW mereka..Alex setia berjalan di sebelah Fiq untuk melihat wajah comel Princessnya itu walaupon tersorok di ceruk leher Fiq..

Ly dibawa ke hospital kepunyaan keluarga Alexzander..sesampai disana Ly dimasukkan ke wad khas dan dirawat sebaik mungkin..

Alex setia disamping Ly menunggu buah hatinya untuk membuka mata..Fiq,Riel dan Fiey sudah pulang untuk membersihkan diri akibat darah sewaktu mereka menyelamatkan Ly..Alex? Ni kan hospital family dia so of course dah ada persiapan kelengkapan untuk dia..

[ON GOING]  || His Beloved Princess ||Where stories live. Discover now