BANG
BANG
BANG"Riel kau bawa kereta ni elok-elok ! Bawa Princess keluar dengan selamat biar aku dengan adik kau, Fiey yang uruskan semua ni ." Alex mengeluarkan pistol dari poket belakang seluarnya .
"Ala aku nak join tembak orang sekali ." mogok Riel .
"Takpayahlah bang . Kau jaga je Princess tu .. cepat pergi dari sini sebelum musuh-musuh datang !" Fiey menutup pintu kereta lalu mengejar langkah Alex yang sudah maju ke depan .
"Abang , abang Fiey hati-hati tauu !" jerit Ly dalam nada risau .
Riel menghidupkan enjin kereta lalu membawa Ly pergi .
"Abang Riel rasa dorang semua okey tak nanti ? Dorang cedera tak ? Ly tengok orang-orang kita ramai yang cedera .. sebab kita takbuat apa-apa persediaan . " risau Ly .
"Hmm abang pun nampak gayanya macam dorang takselamat . Haa abang tau !" Riel memberhentikan kereta di bahu jalan sambil memasang double signal sebelum membuat panggilan telifon .
"Kenapa Riel ? is there a problem ? " soal penjawab panggilan tersebut .
"Kita ada masalah ! Markas kena serang ! Orang-orang kita ramai yang cedera ."
"Siapa lagi yang ada kat sana ?! "
"A..Alex dengan Fiey.. Fiq dia on the way " Riel risau kerana belum ada apa-apa panggilan daripada abangnya itu .
"Wait for me ! Bring your sister to a safe place first "
Panggilan ditamatkan .
"Abang Riel call siapa ?" soal Ly .
"Our savior" Ly tergamam . Bukankah itu ..
Manakala di markas ..
BANG
BANG
BANG"Kau okey tak Alex ? Badan kau berdarah-darah tu " soal Fiq .
"Aku okey sikit je ni ! Fiq belakang kau !!!"
BANG
BANGERGHH
Jeritan kesakitan menyeringai . Pasti pedih rasanya . Darah terpercik di baju dan wajah .
"FIEY !!! Kau okey takni ?!! Kenapa kau b*d*h sangat hah ! " marah Fiq
"Kau kenapa hah budak ?! Aku halang peluru tu sebab aku pakai jaket kalis peluru ! Kau tu dah tau takpakai jaket tu kenapa kau halang hah ?!!" Alex menyinga . Dia taknak sesiapa tercedera tetapi akhirnya berlaku juga .
"Kau kenapa hah ?! Papa hantar kau belajar luar negara bukan untuk jadi b*d*h ! Aku taksuruh kau selamatkan aku ! " Fiq menitiskan air mata . Untuk pertama kalinya .
"Erhhh a..aku okeylah sikit je ni .. Uhukk uhukk .. arghh dari kau nangis bang baik kau panggil ambulans " Fiey meringis kesakitan .. Peluru yang tembus di di perutnya agak dalam .
BANG
BANG
BANG"Wah wah wah ada 'family gathering' ke ? HAHAHAHAHAH aku ada termiss anything ke ? Kesiannya berdarah-darah dah kau ye Fiey ... tulah sape suruh cari pasal dengan aku " .
"Kau dah tua ye Adam Kasyaff sampai bertongkat bagai HAHAHAHA seingat akulah .. aku tembak kau dekat dada bukan kaki kau kan ? HAHAHAHA" Alex ketawa . Adam Kasyaff sedang menahan api kemarahannya .
"Psstt Fiq aku tengok dekat tangan si Adam cacat tu takde pun parut macam kau cakap haritu ?" bisik Riel kepada Alex .
"Memang abang aku takde parut, yang ada parut tu aku ! Parut yang kau buat dulu ! " muncul pula Muiz .. Adik kepada Adam Kasyaff .. Dialah yang menyelamatkan abangnya yang hampir mati hari itu .
"Bila masa pula aku buat ? Ada ke Alex ? Ha Fiq ?" soal Riel .. macam lurus pula budak ni .
"Lantak kaulah takingat ke apa sekarang korang semua pasti akan mati di tangan aku "
Syafiq bangun dari duduknya dia menghalakan pistol ke arah Adam .
"Cubalah tembak adik-adik aku , kalau kau nak abang kau mati !" Fiq sudah menanyangkan wajah bengisnya .
"Boleh je HAHAHA sebab orang-orang kau semua dah mati . Korang semua dah dikepung . " sinis Muiz .
"Kau berani nak tembak aku ha Fiq ? Kau cuba tengok ni ."
Adam Kasyaff mengeluarkan iphone nya dan menjawap video call dari anak buahnya .
Kelihatan Ly diikat sambil meminta tolong .
"Erghh lepaslah ! Lepaskan aku ish lepass ! Abang Fiq tolong Ly ! Abang Riel dia... dia pengsan ! Kepala dia berdarah ! Ada orang khianat kita abang Fiq !! Emmm !!!" Mulut Ly diikat dengan kain supaya tidak mengeluarkan sebarang bunyi .
Mata Fiq dan Alex terbeliak . Macam mana.. siapa yang belot mereka ? Siapa punya angkara ?
"Lepaskan adik akulah takguna !!!" Fiq menuju ke arah Muiz lalu mencengkam kolar baju lelaki itu dengan penuh dendam.
"Kau sentuh adik aku walau seinci , aku akan pastikan kau menyesal , Muiz !!!" Wajah bengis Fiq ditayangkan . Matanya tajam menusuk melihat Muiz yang masih tersenyum sinis .
"HAHAHAHA relaks la Fiq . Ly tu bekas kekasih aku oppss rasanya aku dengan dia belum putus ? hahahaha walaupun dia dah berkahwin dengan mamat kacukan Russia ni ingat aku kesah ? Selagi aku tak dapat Ly hidup korang semua takkan amanlah !" Jerit Adam .
BUK
BUK
BUKBeberapa tumbukkan dilepaskan tepat di muka Adam Kasyaff .
"Kau jangan sesekali sentuh isteri akulah s*al ! Dia isteri aku , hanya hak milik aku sorang ! you don't deserve to be with her why? because you only use her to satisfy your lust! You are a useless man!" Alex mencekik Adam Kasyaff dengan kuat sehingga lelaki itu tidak dapat bernafas dengan baik .
"Kau lepaskan abang aku kalau kau taknak aku tambah tembakkan dekat adik ipar kau hahahaha" Muiz menalakan hujung pistol ke arah kepala Fiey yang terbaring kesakitan .
"Arghh ! Kau memang takguna ! " Alex mengalah dan melepaskan Adam .
"Kau berdua baik lepaskan adik aku Riel dengan Ly kalau taknak perkara yang lebih buruk bakal terjadi ." arah Fiq .
"Heh apa kau boleh buat ? Kau tinggal 2 orang ja sekarang tu pun sorang lagi tu dah terlentang tunggu malaikat maut jemput je hahahaha" Adam masih sempat gelakkan mereka walaupun masih menahan perit bibirnya yang berdarah akibat tumbukkan Alex tadi .
"Baik . Kau yang minta . SEKARANG !" Fiq memberi isyarat kepada pasukannya .
Alex tergamam tatkala melihat sosok lelaki bersut kemas dan segak yang datang bersama-sama dengan anak-anak buahnya .
Kali ini muka Adam Kasyaff dan Muiz Kasyaff berubah pucat lesi dan ketakutan . Mereka sudah silap besar masuk ke perangkap singa .
"Kau...kau !... " Adam tergagap melihat sosok lelaki itu . Manakala Muiz pula hanya berdiam diri menghalakan pistol ke arah mereka untuk melindungi diri .
Siapakah sosok lelaki itu ? Cuba teka ?
Haa jangan lupa vote , like and follow my wattpad ! Thanks .
YOU ARE READING
[ON GOING] || His Beloved Princess ||
Action𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐀𝐥𝐞𝐱𝐳𝐚𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐒𝐲𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 ✔︎ "my little princess is only mine and always mine" "no one can stop me but only my princess" Zander seorang 𝐂𝐄𝐎 termuda yang berumur 28tahun dan mempunyai beberapa syarikat di Rusia,Itali dan sal...