Alex dalam keadaan tergesa-gesa mandi dan terus mengelap badannya terus memakai baju ala kadar sahaja dan terus turun ke bawah dengan cemas .
Puan Erika yang sedang menyiapkan sarapan itu melihat ke arah anaknya dengan aneh .
"Zander pagi² ni nak pergi mana ? Breakfast lah dulu" tegur Puan Erika .
"Takboleh lah mama im urgent now ! Syafiq call pagi tadi dia cakap ada orang pecah masuk rumah and my Princess hampir kena culik " terang Alex
"What?! Kau biar betul bang bestfriend aku tu aku nak ikut !" Sergah Athalia yang baru bangun tidur
"Kau pergi sendiri jela dengan takmandinya taknak aku kereta aku kepam " kata Alex sebelum bergegas menhidupkan enjin keretanya .
Athalia hanya menjeling kepergian abangnya dan terus naik ke bilik untuk bersiap .
"Abang cepatlah sarapan lepastu kita pergi tengok Ly..saya risau ni " kata Puan Erika kepada suaminya yang baru turun yang turut terdengar perbincangan Alex dengan isterinya itu .
SKIP
Alex memakirkan kereta di halaman rumah agam milik keluarga Tuan Xander .
"Assalamualikum ha Zander kamu dah sampai" tegur Tuan Xander .
"Waalaikumsalam daddy macam mana dengan Princess ? Ada cedera tak ? " soal Alex de gan cemas .
"Masuklah dulu pergi tengok dia kat bilik dia . Jangan risau kat situ ada mummy dan abang² Ly"
Alex bergegas naik dan masuk ke bilik itu duduk di sebelah katil Ly . Macam mana boleh terus duduk sebelah Ly ? Alex terpacak depan bilik terus Puan Amalia suruh dia duduk sebelah Ly .
"Mummy keluar dulu ye Fiq" Puan Amalia terus keluar seusai Fiq menggangguk .
Alex terus menerjah Fiq apabila melihat kelibat Puan Amalia keluar .
"KAU JAGA KE TAK ADIK KAU SAMPAI JADI MACAM NI ?! KAU TAHU TAK AKU SAYANGKAN DIA AKU CINTAKAN DIA KALAU APA² JADI MACAM MANA HUH ?!"
Riel yang baru masuk ke bilik itu terus merenggangkan Alex daripada melakukan kekacauan .
"Hey cool bro . Aku dengan Fiq pon risaukan adik kami ! Tapi takdenye sampi nak salahkan satu sama lain sampai bertumbuk ." Riel terus melepaskan Alex setelah kemarahannya reda .
"Bang asal kau senyap je dia hampir tumbuk kau do " kata Fiey setelah melihat Fiq yang tidak berbuat apa²
"Nak gelabah buat apa aku tahu adik aku kuat and aku tahu siapa yang mulakan semua ni " kata Fiq selamba sebelum menarik selimut Ly ke paras leher .
"Who did this ?!" tanya Alex .
"Someone who is obsessed with Princess..dia ada parut kat tangan dia.. aku nampak waktu dia tekap mulut Princess" Fiq terus berlalu pergi untuk menyelesaikan masalah itu .
Alex , Riel terus mengejar langkah Fiq untuk membantunya manakala Fiey pula duduk disisi adiknya untuk menemaninya saat Ly terjaga .
SKIP
"Alex kau kan yang habiskan Adam Kasyaff haritu ?" Soal Fiq sambil mencari sesuatu di dalam komputer hacker nya .
"Yup why ?"
"Aku rasa dia belum ke underground 6 kaki ke bawah . Kau tengok rakaman ni balik . Ada orang hack kamera ni supaya menampakkan yang Adam Kasyaff tu betul-betul mati haritu.. dia ditembak takkena kepala sebab dia elak just kena dada.. dia masih bernyawa and someone helped him"
Alex dan Riel terkejut lantas menolak Fiq ke tepi untuk mereka lihat dengan jelas rakaman itu .
"Wait aku macam kenal mamat nilah Fiq i think...." Riel mula membuat proses flashback and ting !
"Aku dah ingat .. itu Muiz"
"Alex kau cuba check latar belakang Muiz" Alex sepantas kilat memulakan kerjanya apabila mendengar arahan itu .
10 minit berlalu dan Alex sudah menjumpainya .
"I got him .. he's Muiz Kasyaff adik Adam Kasyaff .. SH*T !" Alex terus menghentakkan tangannya ke atas meja .
"Gilalah kenapa dia selamatkan Adam takguna tu patutnya biarje dia pegi lepak underground tu aduhh" Riel berkata sedemikian sebelum dijeling tajam oleh Alex dan Fiq .. tula orang tengah serius dia boleh main² .
"ABANGGGG FIQ , RIEL , ALEX CEPAT NAIK PRINCESS MENJERIT NI " mereka semua yang berada di bilik pejabat khas milik Fiq itu terdengar adik mereka Fiey memanggil terus berlari ke bilik Ly .
"Kenapa dengan Princess ?" Soal Alex kerisauan .
"Dia menangis , menjerit bila bangun . I think she's was traumatized badly" kata Fiey yang cemas
"LEPASLAH , PERGI AKU TAKNAK..P-PERGI DARI SINI TOLONGLAH ! hiskk..hiskk..abang Fiq, abang Riel , abang Fiey tolong Ly takut ! ...hiskk..." Ly terus menjerit dan menangis dalam keadaan tidak sedarkan diri .. Fiq terus memeluk Ly dan menenangkannya .
"Shhhh im here for you Princess dont worry...open your eyes it me your abang Fiq hmm" Fiq menggosok belakang Ly dengan lembut agar Ly kembali tenang .
Riel dan Fiey turut memeluk Ly agar dia terasa selamat dan ianya berjaya .. mereka melepaskan pelukan dan Ly membuka mata terus memeluk mereka bertiga setelah itu baru dia melihat Alex ."Princess are you okay ?" Soal Alex
Ly hanya menggangguk dan Fiey mula bersuara .
"Princess abang rasa kita patut cepatkan perkahwinan korang supaya Princess akan lebih selamat dengan Alex .. takut nanti kitorang takdapat jaga Princess"
"Betul kata abang Fiey.. Princess okay je kan hmm ?" Soal Fiq
Ly melihat ke arah Alex yang membuat riak wajah 'setuju tak' dan akhirnya Ly setuju .
YOU ARE READING
[ON GOING] || His Beloved Princess ||
Action𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐀𝐥𝐞𝐱𝐳𝐚𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐒𝐲𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 ✔︎ "my little princess is only mine and always mine" "no one can stop me but only my princess" Zander seorang 𝐂𝐄𝐎 termuda yang berumur 28tahun dan mempunyai beberapa syarikat di Rusia,Itali dan sal...