Keadaan di rumah Tuan Xander sedikit riuh apabila Fiq,Fiey dan Alexzander yang sedang berbincang akan kejadian tembak menembak sewaktu menyelamatkan Ly yang diculik oleh arwah Adam Kasyaf.Tuan Xander dan isterinya tiada dirumah kerana terpaksa menguruskan urusan kerja diluar negara.
"Weh Fiq kau takperasaan ke waktu kita semua keluar dari tempat tu aku rasa macam ada something perhatikan kita.." soal Fiey
"Betul apa yang Fiey cakap tu Fiq" balas Alex
"Ye memang ada.." balas Fiq perlahan
"Jangan-jangan tu roh Adam Kasyaf tu tak !" Fiey menjerit sedikit kuat akibat cuak
"Kau jangan nak merapulah..sebernanya aku dah pasang CCTV kat situ waktu aku ceroboh masuk untuk langkah berjaga-jaga" balas Fiq
"Siapa orang tu? Apa kaitan dia dengan jantan takguna tu?" satu persatu soalan yang dilontarkan oleh Alex
"Orang tuu...
"Haiii guysss we're backk miss our Princess tak?!"
Tanpa sempat Fiq menghabiskan kata-kata Riel sudah terjah masuk ke dalam rumah mereka.
Terus perhatian mereka 100% berubah apabila melihat Riel yang tergedik-gedik melompat bila Ly dah balik..padahal tadi dia yang merajuk
"Hi babe, are feeling well now? I miss you so much" Alex berkata sambil menghadiahkan senyuman manis apabila melihat buah hati pujaannya
"Im okay Alex..why are you here ?" soal Ly
"Alex tolong abang buat kerja company tadi" jawab Fiq
"Dah Princess pergi naik lepastu bersihkan diri yee,rest dulu..nanti abang masakkan untuk Princess" kata Fiey
"Okayy hehe"
Ly pon berlalu pergi bersihkan diri..Manakala di dapur Fiq,Riel,Fiey dan Alex sedang sibuk memasak untuk lauk makan malam.
"Eee kau sanalah dik aku nak basuh sayur ni !" marah Riel
"Ala kau ni kan sana la dulu taknampak ke aku nak basuh beras nihhh" Fiey memarahi abangnya pula
Alex dan Fiq hanya menggelengkan kepala melihat dua adik beradik bergaduh depan mata..
"Hey hey sudah sudah tu ! Fiey kau patut pergi kemas meja depan sana , Riel kau pergi kemas ruang tamu biar aku dengan Alex je yang masak huh " Fiq mengarahkan mereka untuk ke depan
"Ishh yela huh semua salah kau " Riel menyalahkan Fiey , Fiey menyalahkan Riel
Dasar budak kutip ! Riel mengata dalam hati kepada adiknya Fiey
Setelah 20minit berlalu~
"AAAAAAAA" ly menjerit.
"Fiq aku naik dulu nak tengok Princess !" Alex yang dalam keadaan kemas dengan memakai apron bunga-bunga terus naik melihat gadisnya yang baru sahaja menjerit.
TOK !
TOK !
TOK !"Princess open the door !" arah Alex
"Masuklahh takkunci !" suara Ly terketar-ketar
KREK
Pintu dibuka..kenapa dia jerit tidak ada apa-apa pon ?
"Tuu tu tu tuuu kat pintu tu ada lipas besarr !!!" Sekali lagi Ly menjerit lalu berlari naik atas kerusi bliknya
"LIPAS? MANAAA ?!" kali ini Alex pula lari naik ke atas kerusi sebelah Ly..
"Tuu sanaa eee buanglah cepattt gelilahhh" arah Ly
"Eee taknak aku gelii la Princess ni ! " Alex terus mengeluarkan telefon dikoceknya..
Tingg
Tingg
Tingg"Ha hello kau nak apa huh dok serumah je pon,dah kenapa call ?!" Marah Fiq
"WOIII TOLONGG AKU DENGAN PRINCESS ADA BENDA TERBANG NI TOLONGG!!!" Alex menjerit geli
"Benda apa pulak kau ni ?" soal Fiq
"EH BENGONG KAU MASUK JELA CEPAT EEE AKULAHH KAU NI !!!" Fiq terus tutup telefonnya apabila Alex menjerit bak orang gila..
Riel dan Fiey naik ke atas menuju terus ke bilik Ly..
Manakala Fiq dah standby belakang..Bukan boleh harap pon dua orang malaun nih.."Haa apa benda yang korang terjerit------AAAAAAAA WEYH FIEQ KAU SETTELKAN !!" kata Riel yang ketakutan sambil lari menyorok dibelakang Fiey apabila melihat lipas di muka dinding berhadapannya sekarang.
"WOI APANI AKU TAKNAK TAKNAK TAKNAK EEE GELI LA BODO ISHHHHH !!! Fiey terus lari masuk ke bilik tidurnya dan selubung badannya kemas dengan selimut..
Teruk betul macam mana lah boleh tersesat jadi anak mafia ni 'kata Alex didalam hati..
Huh dedua 2x5 je...
Sibuk mereka terjerit-jerit dengan sekali tamparan yang dilalukan oleh Fiq lipas itu terus mati penyet..Ternganga Ly melihat aksi selamba abang sulongnya itu..
"Te-terima kasih abang Fiq...nasiblah lipas tu takdatang sini" kata Ly dengan lega.
"Welcome Princess.Kau berdua yang belakang tu huh laki saja tapi takut lipas ! Entah betul ke tak korang berdua ni anak mafia entah-entah anak pungut.." kata Fiq sambilenayangkan senyuman mengejek kepada Riel dan Alex yang menyorok dibelakang Ly..
"Ke kau berdua bukan lelaki tulen ? HAHAHAHAHAHA" Fiq terus berlari selepas melihat muka berang mereka berdua.
Fiey yang ketakutan pon keluar dari biliknya apabila kedengaran abang-abangnya sedang berkejar-kejaran turun ke dapur.
"Abang Fiey jomlah turun makan , lipas tu dah matilah abang Fiq bunuh.." kata Ly lalu dia menarik tangan Fiey untuk turun ke dapur bersama-sama.
Skip makan malam~
"Abang Fiq,Ly nak tidur awal lah harini..Penat..(bunyi menguap)"
"Okayy goodnight Princess"kata Fiq sambil mencium dahi adik kesayangannya itu..
"Awww so sweet..Aku nak juga bolehkannn kembarku"soal Riel sambil menggerdipkan mata ke arah Fiq.
"Kau nak rasa tak peluru bereta 92 aku tak?" soal Fiq sambil mengeluarkan pistolnya.
"Taknak taknak hehehe" jawab Riel sambil tersenggih.Jam sudah menunjukkan tepat pukul 11malam..
"Aku balik dululah Fiq,Riel,Fiey..Nanti mak aku risau pula aku balik lambat."Alex pun berlalu pergi..
"Woi bangun pergi tidur dalam biliklah gile" arah Riel kepada adiknya Fiey yang terbongkang di atas sofa.
"Angkatlah aku..Aku ngantuklah malas bangun" Fiey membalas dengan mata yang masih terlelap.
"KAU INGAT KAU TU ANAK KUCING KE HUH, NAK SURUH AKU ANGKAT BAGAI?!!" Fiey yang tadi nyenyak tidur terus lari menuju ke bilik tidurnya apabila Riel sudah naik hantu..
Fiq yang mahu naik ke tingkat atas untuk tidur hanya melihat telatah kembar dan adiknya itu..Haih kalau tak bergaduh tak sah.
YOU ARE READING
[ON GOING] || His Beloved Princess ||
Action𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐀𝐥𝐞𝐱𝐳𝐚𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐒𝐲𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 ✔︎ "my little princess is only mine and always mine" "no one can stop me but only my princess" Zander seorang 𝐂𝐄𝐎 termuda yang berumur 28tahun dan mempunyai beberapa syarikat di Rusia,Itali dan sal...