Kollarında mavişi ile içeri girdi.
Kızın kucakladığından beri titrediğini ve kendisine sıkı sıkı tuttuğu için içindeki sular durulmuyordu.İlk başta evin genç hizmetçisinin dikkatini çekmişti.
Kadir ağa içeri giren Merdan ve kucağındaki kızla sinir bağları kopmuştu. Bütün otoritesi sarılmış. Yetmemiş gibi kızını da Dervişoğlu denen zıpıra verecekti. Elinden pek fazla bir şey gelmiyor. Gün geçtikçe kendine hakim olamıyordu. Gördüğü sahne tam fırsatı diye içinden geçirip Merdanın karşına dikildi.
Kadir ağa kaşlarını çatmış :" Bu hal nedir sen koskoca Cihangir soyunun ağasısın , elalemin laf edeceğini düşünmeyip kucağındaki yosmayı getirdiğin yetmiyormuş gibi şimdi de kucağında mi taşırsın . Laf sözden de mi korkmazsın? " dedi bağırarak. Sesini amcasını duyurmak ve eski düzenine dönme derdindeydi.
Genç hizmetçi Asiye gelen kızı umursamamıştı ilk başta ama sinirinden çatlamak üzereydi.
Merdanın gözüne girmek için elimden geleni yapıyordu. Ama şu küçük sinek kadar dikkatini çekmiyordu. İçinden - ben biliyorum sana yapacağımı- diye geçirip Merdanın babaannesi olan Mardin hanımı yanında aldı soluğu.Mardin hanım geliniyle sesizce oturup kahvelerini yudumluyordu. İçeri giren hizmetli ile şaşkınlıkla kıza bakışlarını çevirdi.
Asiye derin nefesler alıp :" Hanımağam Kadir ağam ve Merdan ağam birbirine girecek " dedi.
Berfin duyduğu isimle ayaklandı. Hızla ayaklandı.
Mardin hanım bastonu ve koluna giren gelini ile adımladı .Merdan kaşlarını çattı duyduklarıyla küçük bir kahkaha atıp:" Ne korkacam ben elalemden kim lan onlar , şimdi çık yolumdan" diyip ilerleyecek iken Kadir ağanın tekrar önüne geçmesiyle kucağındaki kızın kendisine daha fazla sığındı.
Kadir ağa:" Sen namus , töre nedir bilmez misin? Bir de ağa olacaksın. O kızı getirdin dedik yardıma ihtiyacı var . Şimdi kucağında elalem şimdiden dedikodu kazanları kaynaşmıştır. Sana ahali tamah eder mi artık ? O kızı ailesine geri götür. " dedi emir vererek.
Merdan bakışlarını kaçırıp kızı kucağından indirdi. Kızın kafasını eliyle kaldırıp:" Sen şimdi Gülsüm ile odana gidiyorsun ben geliyorum?" Dedi.
Kız olmazca başını sakladığın da Merdan :" Hadi güzelim; Gülsüm odasına götür misafirimizi de odasına götür iyi ağırlansın" dedi.
Gülsüm yaşadıkları ve üstüne kendisi yüzünden abisinin yaşadığı durum için üzülüp hızla onayladı.
Mardin hanım duydukları ve torunun getirdiği kıza davranışların dedikodu ile abartıldığını biliyordu ama Kadir ağanın dedikleri haklı olduğunu biliyordu sesini yükseltip :" Merdanım torunum, Kadir ağa doğru der . Kızı göndermen gerek . Dedikodu arşa ulaşmıştır. Şimdiye kadar yardıma olan kıza elimizi uzatıyoruz diye elalemin ağzını kapatıyorduk. Ama bu fütursuz hareketinle daha susturmayız götürüp ailesine geri ver. Biraz para verirsen susarlar " dedi torununu ikna etmek isteyerek.
Merdan duyduklarıyla kendine hakim olmaya çalışıyordu. Sakin olmaya çalışıp :" Mardin hanım sen karışmayasın . Şimdi beni iyi dinleyin o kızı ben göndermediğim sürece kimse bir yere gönderemez. Elalem istediği kadar konuşsun. Bu da son sözüm bu bahs bir daha açılmayacak " dedi onaylamak istemekten çok emir verir ifadesiyle.
Mardin hanım torunun gittikçe oğluna benzemeye başlaması ile ne yapacağını bilmiyordu. En son oğlu ismiyle seslenirdi. Gözleri dolmuş bakışlarını yere indirmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MERDAN CİHANGİR
Ficción GeneralHer hafta yeni bölümlerle karşınızdayım **** Topraklarından doğduğu zaman ayrılmak zorunda kalan bir varis. Babasının katlini öğrenen bir oğlan.. Kan davası.. Mithat CİHANGİR oğlu Merdan Cihangir..