Dervişoğlu yutkunup alaya aldı:" Olur mu bacım benden küçüktür yakışık almaz bir kere " diyerek kestirip attı.
Merdan kahvesinden bir yudum alıp:" Hele gelsene Gülsüm Dervişoğlunun yanındaki otur" dedi.
Kızın bakışları uzun zamandır dikkatini çekiyordu .
Dervişoğluna yanık yanık bakardı.Gülsüm çekinerek oturup merakla bekledi.
Merdan :" Ben senin abinim bir derdin sıkıntın olursa çekinme zaten bunları söylememe de hacer yok. O yüzden konuşacağımız konu hakkından hiç çekinme aslında bunlar normal . Sonuçta sen yaşayacaksın buraları ayıp olması umrumda bile değil. Sen için Dervişoğlunun yaşı önemli mi? " dedi merakla.
Gülsüm abisinin böyle soracağını düşünmüyordu. Bakışlarını duydukları ile yere indirip elleriyle oynadı.
Merdan sıkıntı ile :" Çekinme de hele istemez misin? Yoksa başka birini mi seversin?" Dedi.Gülsüm evet sevdiğim var dese bir daha bu firsat ayağına gelmeyeceğinin farkındaydı. Hayır sevdiğim yok nasıl diyecekti?
Dervişoğlu iç çekip :" Derim sana Merdan akrabalık bende isterim ama kızın gönlünden başkası var, akrabalık için de olmaz bu iş hem ne yapsın benim gibi kartı" diyerek dalga geçti.
Gülsüm duyduklarıyla kendine hakim olamayıp:" Yoktur abi sen nasıl münasip görürsen " diyip hızla terası terk etti.
Merdan giden kızın arkasından gözlerini yanındaki mavişe çevirip güldü ve :" Hadi iyisin yakında güzel bir kıyafet alacağım sana" dedi.
Kız Merdan'ın gülmesiyle o da gülümseyip daha sıkı tuttu gömleğin ucunu.
Merdan bakışlarını arkadaşına çevirerek:" Ee sen ne dersin damat bey malum gelin hanım yok demez ?" dedi.
Dervişoğlu sessiz kızın utançtan konuşamayacağını düşünüyordu. Küçüklüğünden beri görürdü. Konuşmayı bırak, korka korka kendisine bakardı.
O yüzden de cevap veremeyeceğini düşünüyordu. Ama kız kendisini şaşırmıştı.
Dervişoğlu :" Hadi ben evet dedim ki kız bana gitmez ben yaşlıyım ona göre, bunu da geçtim Kadir ağa kızını vermez . Adam benden nefret ediyor kızını mi verecek" dedi konuyu kapatmaya çalışarak.
Merdan kısa bir süre arkadaşını süzüp:" Sen ister misin , istemez misin bana onu de hele ne nazlandın be maviş bile senin gibi nazlanmaz" dedi.
Kız dikkatle konuşan kişilerin dudaklarının hareketlerini izliyordu. Kendisinden bahsedildiğini anlayıp kıkırdadı.
Dervişoğlu derin bir nefes alıp:" Hadi ben evet diyorum yemişim yaşı nasıl olsa vermeyecek Kadir ağa "dedi gülerek.
Merdan kaşlarını çatıp: " Sen emin misin değil misin ,mevzu hallolunca caymayasın " dedi şüpheyle.
Dervişoğlu sinirlenip ayağa kalktı:" Bizde söz ağızdan bir kere çıkar. Ben gideyim yoksa mevzunun ucu yanlış gidecek bende kalbini kıracağım. Ama benden söylemesi çokta umutlanma . Kadir ağa kızını vermez" diyip çıktı.
Kapıya giderken köşede kendisini izleyen Gülsümü görüp :" Hey Allahım " diyip evinin yolunu tuttu.
...
..
..
.
Merdan sekreterinin verdiği dosyayı incelerken Maviş ile ilgili bilgi toplamasını istediği adam kapıyı çalıp içeri girdi.Merdan sekreterine dönüp:" Siz çıkabilirsiniz " dedi. Kadının çıkmasıyla adamına dönüp anlatması için başıyla işaret etti.
Adam elini önünde bağlayıp:" Ağam söylediğiniz kızın adı Zeynep. Anası kuma olarak gitmiş. İşte kızın sağır olduğunu öğrenince pek ilgilenmemişler. " dediği sırada..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MERDAN CİHANGİR
Fiksi UmumHer hafta yeni bölümlerle karşınızdayım **** Topraklarından doğduğu zaman ayrılmak zorunda kalan bir varis. Babasının katlini öğrenen bir oğlan.. Kan davası.. Mithat CİHANGİR oğlu Merdan Cihangir..