KARARINCA FİNAL

2.5K 158 26
                                    

Evet bir finalle daha birlikteyiz her zaman bir şeyleri fazla uzatmadan bitirme taraftarı olmuşumdur uzayan sayısı fazla olan hikayelere ve diğer tüm şeylere karşı önyargım var Kesin kötü bir şey olacak diye. Bu sebeple tadında bırakmak en güzeli gibi geliyor sizlere son bölüm ile veda ediyorum.

 Bu sebeple tadında bırakmak en güzeli gibi geliyor sizlere son bölüm ile veda ediyorum

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.




Güneş yeni gelin edası ile dağların ardında salınarak yerin alırken köylü çoktan işin başında yerini almıştı gündüz serininde.
 
Yorucu geçen iki günün ardından, Şirvan işlerini yoluna koyup Agir için ev yapma hazırlığına girişmişti.

Asmin geçirdiği sancılı adet dönemini gerisinde bırakmanın sevinci ile kocası için hazırlanmaya başlamış, onunla geçireceği gecenin hayalini kuruyordu.
Asmin yalnız uyandığı döşekte keyifsizce gerinip, yataktan çıktı. Kocasının yanında olmadığı sabahlarda oldukça keyifsiz oluyordu.

Banyodan girip yüzüne su çarptı. Soğuksu ile uykusu açılırken, duvarda asılı aynada kendine baktı. Dağılmış saçlarını saymazsa oldukça güzel görünüyordu.

Açık kahve saçlarını eliyle şekillendirmeye çalıştı başarılı olamayınca banyo dolabında duran fırça tarak ile saçlarını açıp taradı.
Aynada gördüğü görüntüden memnun olunca rahatlıkla banyodan çıkıp üzerine hardal sarısı esvabını giydi.Başına örtüğü menekşe oyalı beyaz örtü ile odasından çıktı.
Kocası Agir ile erkenden çıkmıştı yine,
Aynı ateşte yanıp uyudukları gecenin sabahında Agir karısı Zilan ile kapılarını çalmıştı.

Kocasından işittiğine göre onlarda Buke’nin kaçırılıp kendilerine sığınmasından sonra zorlu günler yaşamışlardı.

Merhametli kocası yine kendine yaraşanı yapıp yardım elini uzatmıştı.
 
Asmin herkesin uyuduğunun bilincinde sükûnet ile mutfağa geçti. İlkin çay suyu koydu.

Ardından gözleme yapmak için hamur yupurdu. Hamur mayalanırken bidondan çıkardığı inek peynirini özenle kesip bakır tasa koydu ardından, salatalık domates doğrayıp onları da hazır etti. Anasının yaptığı vişne ve kayısı reçellerini de siniye koyup bir önceki günden mayaladığı yoğurdu kaymağını kenara koyarak tabağa koydu.

Gözlemeleri fazla yapıp ayrı bir kapta ayırdı.

Hazır ettiklerini siniye dizip, dışarıya çıktı. Hava oldukça güzeldi
Anasının bahçeye açtığı güllerinin mis kokusu burnuna gelince keyifle gülümsedi. Anası avuluyu özenle ekip biçmişti.

Kocasının yaptığı masa ve
sandalyelerle oldukça güzel olmuştu. İnsanın içeride durası gelmiyordu bu güzellikler varken Asmin tahta masayı silip sinide hazır ettiklerini dizdi. Ev ahalisi neredeyse uyanırdı.

Az sonra Zilan aralık kapından başını uzatıp Asmin’i görmesiyle dışarıya çıktı.

“Günaydın Asmin kusura bakma uyanamadım. Onca şey hazır etmişin tek başına.” Dedi mahcup çıkan sesiyle.

YANIK TÜRKÜ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin