D

35 2 3
                                    

Demigender: A demigender egy olyan nem-bináris nemi identitás, amely azt fejezi ki, amikor valaki részleges, nem teljes kapcsolatot érez egy nemi identitás felé. Bárki lehet demigender, születési nemtől függetlenül, de a fogalom használatához a demigenderhez hozzá kell tenni még egy nemet (azt, amelyikkel nem teljes a kapcsolat).

Demigirl/Demilány: A demigirl (másnéven deminő) egy nemi identitás ami azt fejezi ki, amikor valaki valamilyen mértékben, de nem teljesen azonosul a nő, lány vagy nőies fogalommal, a születési nemétől függetlenül. A demigirlök a részleges nőiesség mellett azonosulhatnak még más nemekkel is. 

A demigirl fogalmat használhatják még olyan AFAB (Assigned Female At Birth-lánynak, nőnek született) emberek, akik kevés kapcsolatot éreznek a születési nemükkel, de nincs annyi diszkomfortérzetük, hogy azt diszfóriának könyveljék el, emiatt nem éreznek késztetést fizikai vagy szociális nemváltoztatásra. A fogalmat még használhatják olyan férfinak, fiúnak született transzfeminin emberek is, akik jobban azonosulnak a "nőséggel" mint a "férfisággal", de nem gondolják, hogy elég nőiesek ahhoz, hogy nőként hivatkozzanak önmagukra.

A demigirlök azonosulhatnak a demigender, nem-bináris és/vagy transznemű fogalmakkal. Bár a fogalom neve fiatal egyénre utal, bármilyen életkorú ember lehet demigirl. A "demi" fogalom francia eredetű, ezen a nyelven felet jelent. A fogalom férfi/fiú verziója a demiguy (vagy régebbi, ismertebb nevén demiboy).

Demiguy/Demiboy/Demifiú: A demiguy (demisrác, másnéven demifiú vagy demiférfi) egy nemi identitás ami azt fejezi ki, amikor valaki valamilyen mértékben, de nem teljesen azonosul a férfi, fiú vagy férfias fogalommal, a születési nemétől függetlenül. A demiguyok a részleges férfiasság mellett azonosulhatnak még más nemekkel is.

A demiguy fogalmat használhatják még olyan AMAB (Assigned Male At Birth-fiúnak, férfinek született) emberek, akik kevés kapcsolatot éreznek a születési nemükkel, de nincs annyi diszkomfortérzetük, hogy azt diszfóriának könyveljék el, emiatt nem éreznek késztetést fizikai vagy szociális nemváltoztatásra. A fogalmat még használhatják olyan nőnek, lánynak született transzmaszkulin emberek is, akik jobban azonosulnak a "férfisággal" mint a "nőséggel", de nem gondolják, hogy elég férfiasak ahhoz, hogy férfiként hivatkozzanak önmagukra.

A demiguyok azonosulhatnak a demigender, nem-bináris és/vagy transznemű fogalmakkal. A demiguy és demigirl fogalmak eredeti létrehozója ismeretlen. 

LGBTQ+ fogalmak és jelentéseikWhere stories live. Discover now