Az aromantikus mikrofogalmak

480 21 2
                                    

Apothiromantikus: Ez a fogalom azokat az embereket jellemzi, akiket valamilyen formában visszataszítanak a romantikus kapcsolatok. Vannak közülük olyanok, akik csak azokat a párkapcsolatokat tartják visszataszítónak, amiknek ők is tagjaik, viszont az is előfordul, hogy valaki nem undorodik a párkapcsolatban való részvételtől, de mondjuk a csókolózástól vagy az összebújástól igen.

Bellusromantikus: Olyan emberek, akik élvezik a romantikus tevékenységeket, de csak addig, amíg ezek nincsenek romantikus kontextusban.

Caedromanrikus/Caedoromantikus: Ezzel a fogalommal azok az emberek azonosulnak, akik alloromantikusok voltak, viszont ez az érzés egy trauma miatt megváltozott vagy teljesen eltűnt. Ezt a fogalmat csak a PTSD-ben szenvedők és zaklatás túlélői használhatják.

Cupioromantikus/Kalosromantikus: Ezt a fogalmat azok az emberek használják, akik nem éreznek romantikus vonzalmat, viszont mégis vágynak párkapcsolatban való részvételre. Ilyen lehet például egy olyan eset, amikor egy demiromantikus ember szeretne valakivel párkapcsolatot létesíteni, mert azt gondolja, hogyha jobban megismeri a személyt, akkor kialakulnak iránta romantikus érzelmei.

Idemromantikus: A platoniromantikus és a quoiromantikus egyik alkategóriája. Azok ez emberek tartoznak ide, akik megtudják különböztetni a romantikus és a platónikus vonzalmat külső tényezők alapján, viszont a két vonzalom megtapasztalása az ő esetükben nagyon közel áll egymáshoz.

Requisromantikus: Ezzel a fogalommal azok az emberek azonosulnak, akik nem éreznek romantikus vonzalmat, és nem akarnak párkapcsolatot, azért, mert érzelmileg ki vannak fáradva. Ezt a fogalmat csak a neurodivergens és fogyatékkal élő emberek használhatják.

LGBTQ+ fogalmak és jelentéseikDove le storie prendono vita. Scoprilo ora