Naneoszexuális: Olyan agenderek, akik kizárólag nőkhöz vonzódnak.
A fogalom férfi verziója a yaeszexuális.
Nebulaszexuális: Ez egy fogalom a quoiszexualitás kategóriában, és azt fejezi ki, amikor valaki nem tudja, hogy érez-e szexuális vonzalmat. Ennek az oka lehet az, hogy a fogalommal azonosuló ember neurodivergens, és/vagy tolakodó gondolatai/képei/kényszerei vannak. Lehet, hogy egy nebulaszexuális ember szeretne szexuális kapcsolatot létesíteni, viszont nem tudja, hogy érez-e ilyen vonzalmat.
Ezt a fogalmat csak a neurodivergens és tolakodó gondolatokkal/képekkel/kényszerekkel élő emberek használhatják.
Nekoszexuális: Amikor valaki kizárólag a nekokhoz vonzódik. A nekok emberek macskaszerű tulajdonságokkal, leggyakrabban agyarakkal, macskafüllel és -farokkal, bár bármilyen macskaszerű tulajdonság jelen lehet. Ide tartozhatnak például a cat- (macska) genderek, feline-(macskaféle) kinek, és egyéb nemek/kintytípusok (bár ezek nem mindig vannak jelen). Ez a fogalom értelmezhető a fictoszexualitás egyik altípusaként, amikor valaki macskaszerű karakterekhez vonzódik.
Neoszexuális: Amikor valaki neonévmásokat használó emberekhez vonzódik. A használt névmásoknak nincs köze az illető neméhez, tehát ez a fogalom a névmás szexualitás egyik altípusa.
Neptunic: Olyan emberek, akik nőkhöz és enbykhez vonzódnak. Ez a fogalom még kifejezheti azt is, amikor valaki mindenkihez vonzódik, kivéve a férfi/férfias igazítású enbykhez. Ezt a fogalmat legtöbbször enbyk használják az orientációjuk kifejezésére a nemi bináris rendszer használata nélkül, de bárki használhatja. Ez a fogalom használható egyedül és más orientációkkal keverve is.
A fogalom férfias verziója az uranic, a nem-bináris pedig a saturnic.
Netrenale: Olyan anembináris ember, aki kizárólag neutroisokhoz vonzódik. Ez a fogalom tagja az anembináris orientáció gyűjteménynek.
Neuszexuális: Olyan emberek, akik kizárólag a semleges nemekhez vonzódnak, például a neutroisokhoz, agenderekhez és egyéb ningender emberekhez. Ez az orientáció hasonló a ceteroszexuálishoz, enbykhez való vonzalom.
Nia/Nin vonzalom: Olyan orientációk összefoglalóneve, ami enbykhez/genderqu**rekhez (és egyéb olyan nemekhez amik ezekbe a kategóriákba tartoznak pl.: agender) való vonzalmat, semleges (igazítású) nemekhez (niaspektrum/nin nemek) való vonzalmat, igazítatlan nemekhez való vonzalmat, abináris és atrináris nemekhez való vonzalmat, és a semlegességhez (kifejezés) való vonzalmat fejeznek ki.
Nibitic: Ez a fogalom egy összefoglalónév, amibe beletartozik az összes olyan fogalom, amiben valamilyen módon jelen van egy bináris és egy nem-bináris nemű ember (vonzalmak, kapcsolatok, stb.). ide tartoznak a binitian (BlNB) és a nibian (NBlNB) emberek. Kifejezheti azt, amikor egy nem-bináris ember bináris emberekhez vonzódik, és amikor egy bináris ember nem-bináris emberekhez vonzódik. Fejezhet még ki olyan kapcsolatokat, amiben jelen van egy bináris és egy nem-bináris nemű ember.
Nicklikoszexuális: Amikor valaki kizárólag olyan emberekhez vonzódik, akik betartják a sztereotipikus szerelmi szokásokat (pl.: Képeslap valentin napon, dobozos csokoládé, fizetés az első randin, stb.). Ez a fogalom összeköttetésben állhat a lovecoric emberek kapcsolataival, viszont nem minden esetben van ez jelen. Ezeknek az embereknek nehezére eshet olyan emberekkel kapcsolatot létesíteni, akik nem kötik magukat ezekhez a sztereotípiákhoz.
Ez a fogalom értelmezhető a-spektrum orientációként, mivel a vonzalom jelenléte egy nemtől eltérő körülménytől függ.
Ninflexibilis/Flexininszexuális/Flexninszexuális: Olyan ember, aki legtöbbször ninszexuális, viszont a nemi identitása/orientációja flexibilis. Legtöbbször természetükben nem-bináris emberekhez vonzódnak, viszont néha éreznek vonzalmat természetükben nem nem-bináris emberek iránt is.
YOU ARE READING
LGBTQ+ fogalmak és jelentéseik
RandomMivel nem találtam még ilyen könyvet ezért gondoltam megcsinálom. Minden egyes szexuális és romantikus orientációról, nemi identitásról és bizonyos spektrumokról lesz itt szó. A fogalmakat főként az LGBTQ+ és MOGAI wiki fandomokról gyűjtöm, de előfo...