M-spektrum: Olyan fogalmak összefoglalóneve, amelyek több nem iránt érzett vonzalmat fejeznek ki.
Magnolian: Olyan agender vagy nem nélküli ember, aki enbykhez és agender/nem nélküli emberekhez vonzódik. A vonzalom lehet egyaránt nyitott és kizárólagos.
Malaszexuális: Olyan ember, akinek az orientációját befolyásolja a maladaptív álmodozása vagy egy másik hasonló állapota. Ilyen például az, amikor valaki eredetileg pánszexuális de maladaptív álmodozás közben aszexuális. A malaszexuális használható egyedül és más fogamakkal kombinálva is. Például egy malabiszexuális ember biszexuális maladaptív álmodozás közben.
Marblic/Astronic: Olyan ember, aki egyszerre MlM, MlW és MlNB, tehát olyan férfi vagy férfi igaztású személy, aki férfiakhoz, nőkhöz és enbykhez vonzódik. Ez a fogalom egy összefoglalónév mint például az achillean, és ritkán fejezi ki valakinek a teljes orientációját, bár igényelhető. Összefoglalva, ebbe a halmazba azok a férfiak vagy férfi igazítású emberek tartoznak, akik nőkhöz, férfiakhoz és enbykhez vonzódnak.
Marszexuális: Átfedés a genderfluid és strayt fiú között. Olyan strayt genderfluid fiúk, akik diszfóriát éreznek a strayt fogalom használatával kapcsolatban, amikor kizárólag női igazítású a nemi identitásuk, ezért a marszexuálist használják. Az is lehet, hogy alapvetően nem szeretik a straight (heteró)/strayt fogalmakat a nemi jelentéseik miatt.
Ez a fogalom még hivatkozhat olyan genderfluid emberekre is, akik kizárólag nőkhöz, női igazítású enbykhez, és igazítatlan vagy multi-igazított enbykhez vonzódnak.
Marsic/Marsian: Olyan enbyk, akik kizárólag férfiakhoz, férfi igazítású emberekhez és solarianokhoz vonzódnak. A fogalom az androszexuális nem problematikus verziójának szánva lett létrehozva, emellett a galaktikus igazítási rendszer mellett használatos, bár használhatja bármilyen enby.
A fogalom nőies verziója a venusic, a semleges pedig a terraric.
Mascic: Ez a fogalom magába foglalja az összes olyan esetet, amiben valaki nem heteró vonzalmat érez férfiak és férfi igazítású emberek iránt. Ez a fogalom enbykre gondolva lett létrehozva, de nem csak ők használhatják. Ide tartoznak például a biszexuális és pánszexuális nők, illetve bármilyen olyan nő, aki nem heteró és vonzódik a férfiakhoz. A mascic emberek vonzódhatnak férfiakhoz kizárólagosan és más nemekkel együtt is.
A nőies verzió femaric, a semleges pedig enboric.
Mascuszexuális: Olyan emberek, akik kizárólag férfiakhoz, férfias enbykhez és 100%-ban androgün enbykhez vonzódnak.
Ez a fogalom a femmeszexuális ellentéte.
Maszexuális/Férfiszexuális: Olyan emberek, akik kizárólag férfiakhoz vonzódnak. A fogalom magába foglalja a férfi igazítású embereket is de az irántuk érzett vonzalom emberfüggő. Nem minden maszexuális ember vonzódik hozzájuk. A fogalom enbykre gondolva készült, de bárki használhatja. Ez a fogalom azért szükséges, mert nem minden enby szeretné a meleg/heteró fogalmat használni.
Measzexuális: Amikor étele fogyasztása befolyásolja egy ember által érzett vonzalmakat. Ezt a változást bármilyen étel előidézheti, de van olyan eset is, amikor csak egy étel esetében történik ez. Ilyenkor az étel a fogalom előtagja lesz (pl.: spagetti-maeszexuális). Ez a fogalom az abroszexuális és aceflux egyik átfedése.
Medusan: Olyan nem emberiek, alteremberiek vagy otherkinek, akik alteremberiekhez és nem emberiekhez vonzódnak. Ezek az emberek tudatos szörnyekhez, űrlényekhez és mitikus lényekhez vonzódnak. A vonzalom lehet nyitott és kizárólagos is, a medusanok vonzódhatnak emberekhez.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
LGBTQ+ fogalmak és jelentéseik
РазноеMivel nem találtam még ilyen könyvet ezért gondoltam megcsinálom. Minden egyes szexuális és romantikus orientációról, nemi identitásról és bizonyos spektrumokról lesz itt szó. A fogalmakat főként az LGBTQ+ és MOGAI wiki fandomokról gyűjtöm, de előfo...